Medion PC met 'onbekende DVD-speler'

Pagina: 1
Acties:

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zit hier bij een vriend van me die een Medion PC heeft met daarin:
-DVDspeler
-CD(rw)brander

De CD brander werkte niet en zodoende probeerde ik hiervoor de firmware te updaten!
Alles gedaan en goed gegaan imho, maar na de installatie waren zowel de DVDspeler als de CDbrander op 'non-actief' gezet in 'apparaatbeheer' Inmiddels heb ik via de site van de fabrikant van de CDbrander deze weer geinstalleerd en is deze weer actief in apparaatbeheer (werkt nog steeds niet maar dat terzijde) Nu moet dus alleen nog de DVDspeler geinstalleerd worden, maar ik heb werkelijk geen idee wat voor merk DVDspeler het is en weet ook niet hoe ik hierachter moet komen?

In 'apparaatbeheer' zie ik: IDE DVD-ROM 16x staan, maar niks van de fabrikant ofzo...

Ik heb van alles geprobeerd! Apparaat laten inschakelen door Windows wat niet hielp.
Systeemherstel gedraaid wat niks veranderde en zodoende weet ik niet meer hoe of wat :)

Ik kan ook nergens zien welke Medion PC het is en dergelijke?
Als ik nou wist welke het was kon ik googlen naar de hardware die erin zit/ zat!

Iemand tips qua hoe of wat, want dit is natuurlijk naadje 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Zit er nooit een sticker op de casing? (dus als je het geheel uit de kast zou halen?)

• CLB
  • Niet online
Inmiddels via de site van Medion de volgende driver-list gekregen:

Downloads
Firmware Ultima-Artec DHM-G48
Mise à jour du microprogramme du Ultima-Artec DHM-G48
DOS
14.07.2003 - Ver: 2.71

We zijn er inmiddels achter dat het deze driver moet zijn! Zo gezegd zo gedownload!
Bevat een .exe bestandje, klikken we uiteraard aan en zien 1 tel 'n dos-schermpje en dan niks meer...

Any ideas?

[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 05-03-2007 22:20 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

uuuuh een dvd rom heeft geen driver. tenminste niet een ander dan standaard in windows zit. Wat je kan doen is de complete ide controller via apparaat beheer even verwijderen en dan reboten. Vaak is het daarna allemaal weer okz

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-12 12:38

yGiDoRp

Sawasdee

CLB schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:15:
Inmiddels via de site van Medion de volgende driver-list gekregen:

Downloads
Firmware Ultima-Artec DHM-G48
Mise à jour du microprogramme du Ultima-Artec DHM-G48
DOS
14.07.2003 - Ver: 2.71

We zijn er inmiddels achter dat het deze driver moet zijn! Zo gezegd zo gedownload!
Bevat een .exe bestandje, klikken we uiteraard aan en zien 1 tel 'n dos-schermpje en dan niks meer...

Any ideas?
Ja dat is dus firmware...

Maar ik denk idd dat je de IDE controller kanalen even opnieuw moet laten detecteren.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• CLB
  • Niet online
StuiTeR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:21:
uuuuh een dvd rom heeft geen driver. tenminste niet een ander dan standaard in windows zit. Wat je kan doen is de complete ide controller via apparaat beheer even verwijderen en dan reboten. Vaak is het daarna allemaal weer okz
Uhm ik zie nu dit in 'apparaatbeheer'
Afbeeldingslocatie: http://aycu28.webshots.com/image/11347/2002446599419067063_rs.jpg

Moet ik bij die DVD dan kiezen voor 'installatie ongedaan maken'?
yGiDoRp schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:25:
[...]
Maar ik denk idd dat je de IDE controller kanalen even opnieuw moet laten detecteren.
Uhm hoe doe ik dat!? Sorry hoor maar ik ben 'n n00b wat dat betreft! Ook in 'apparaatbeheer'?

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 05-03-2007 22:29 ]

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Die driver die je hebt gedownload is waarschijnlijk om hem onder DOS aan de praat te krijgen. Krijg je in de Bios geen informatie over wat er precies aan DVD drive in zit? Anders kun je de drive zelf ook gewoon even bekijken, alleen moet je dan met de schroevendraaier aan de gang. Maar ja, we zijn Tweaker of we zijn het niet ;)

• CLB
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:42:
Die driver die je hebt gedownload is waarschijnlijk om hem onder DOS aan de praat te krijgen.
Uhm ja klopt
Krijg je in de Bios geen informatie over wat er precies aan DVD drive in zit?
Uhm weet niet hoe ik in de bios kom, ben daar niet bekend mee namelijk
Anders kun je de drive zelf ook gewoon even bekijken, alleen moet je dan met de schroevendraaier aan de gang. Maar ja, we zijn Tweaker of we zijn het niet ;)
Uhm wat betreffende 'computers uit elkaar halen' nee, geen Tweaker :)

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik denk dat je in dat geval beter de helpdesk van Medion kunt bellen, dat kost minder tijd dan hier uit te gaan leggen hoe je je DVD drive weer werkend kunt krijgen ;). De bios in kunnen en de kast even openmaken zijn toch dingen die je als basiskennis moet beschouwen als je hier post?

• CLB
  • Niet online
Mwahja je hebt idd wel gelijk! Ben meer van de PMP's/ laptops en andere shizzle hier op GoT!

Hij is inmiddels wel weer te zien! Heb 'm even verwijderd bij 'apparaatbeheer' en de computer even opnieuw opgestart! Zodoende zag Windows weer nieuwe hardware en is alles weer perfect :)

Sorry van 't starten van dit topicje, maar was er toen nog zeker van dat het aan de software lag |:(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb zo'n gevalletje ook wel eens aan de hand gehad. Wat over het algemeen nog het beste werkt is uit apparaatbeheer zowel de cd- als dvd-drivers te verwijderen, en daarna beide IDE-controllers. Vervolgens reboot. Windows zal ze dan opnieuw herkennen en de drivers opnieuw zelf installeren - die zijn immers standaard al aan boord. Meestal lost dat het probleem wel op :)

Overigens: als je precies wilt weten wat er in een PC zit, kun je eens naar Sandra van SiSoft kijken, of andere Everest home edition. Als je echt geinteresseerd bent levert je dat een hoop nuttige info :)

Edit; OK, ik moet eerder op refresh drukken voor ik post 8)7
maar oplossing blijkt dus wel weer eens te werken en da's mooi voor het nageslacht ;)
@CLB: Blijkt dus toch een softwarefout te zijn hoor :P

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 05-03-2007 22:57 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1