Toon posts:

apple remote desktop 3 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ARD 3Afbeeldingslocatie: http://img212.imageshack.us/img212/5522/remotedesktop39wn.png

ik heb hier onderhand het hele netwerk thuis vervangen door apple computers(wat een verademing! :D ) en ben nu wat bezig met Apple Remote Desktop 3, en probeer nu de computers hiermee te beheren(gewoon om te proberen opzich) maar krijg elke keer als ik probeer te verbinden een foutmelding als: "Could not control "iBook G4 van ***" melding: Apple Remote Desktop or another administration application is currently running.

nu zou je dus denken dat er een ander programma op de achtergrond draaien dat dit tegen zou draaien. Maar ook na het opnieuw opstarten van de computers geeft hij deze melding. dit doet hij op alle machines heen en weer. de machines zijn:
PowerBook G4(laatste model)
PowerMac G4(laatste model)
iBook G4(laatste model)

Het vreemde is dat hij alle informatie van de machines correct uitleest, en ook berichtjes kan versturen heen-en-weer.(verbinding onderling is dus in orde) alleen de "observe" en "control" functie werken dus niet met bovenstaande melding.

wie weet wat hier fout gaat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er achter waarom het waarschijnlijk niet werkte! je kan blijkbaar niet op de client ook ARD 3 aan hebben staan. namelijk toen ik die op de client uit zette werkte alles!

hij kan gesloten worden dus.

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-02 21:24
Je licentie is voor een x aantal clients en slechts 1 administrator. Juridisch gezien mag je hem dus niet eens op nog een andere Mac installeren.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-02 14:07
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:14:
ik ben er achter waarom het waarschijnlijk niet werkte! je kan blijkbaar niet op de client ook ARD 3 aan hebben staan. namelijk toen ik die op de client uit zette werkte alles!

hij kan gesloten worden dus.
In de voorkeuren kun je aangeven dat je óók kunt verbinden als Apple remotedesktop aanstaat.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Je stelling is correct. Je kunt niet verbinden met de computer die de ARD Admin software draait (anders krijg je een oneindige loop van ARD-in-ARD). Je kunt wel zeggen dat een andere ARD-client kan verbinden naar je ARD-admin machine, maar verbinden naar localhost werkt niet,

De licentie is per administrator. Dit betekent dat 1 persoon die kan gebruiken. Als de administrator dus ARD Server wil installeren op meerdere computers, kan dit perfect, zolang slechts 1 admin die gebruikt, wat niet kan is meerdere servers installeren met dezelfde licentie en de task server gebruiken onderling (het doorgeven van taken).

[ Voor 11% gewijzigd door Guru Evi op 09-03-2007 18:48 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org