Het mysterie van de verdwijnende kaartlezer

Pagina: 1
Acties:

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Help, mijn cardreader verdwijnt na enkele reboots uit Explorer en ook uit Systeembeheer. Alleen opnieuw aansluiten helpt, maar dat in onhandig, aangezien de aansluiting intern is.

De search leverde dit identieke probleem/topic op: CR-i530 cardreader verdwijnt na 1 of meerdere reboots
helaas is daar niet op gereageerd. Heeft iemand nu een oplossing?

De kaartlezer werkte in mijn vorige PC (Gigabyte 7n400 pro nForce2 moederbord) probleemloos. Daarnaast zit er op de kaartlezer ook nog een losse USB aansluiting, die werkt wel altijd! (er zijn twee rijtjes van 4 pins die de kaartlezer op het mobo aansluiten, de losse USB zal dus een andere set gebruiken)

Het merk van de kaartlezer is onbekend, ik heb hem los gekocht. Mijn moederbord is een Asrock 775Dual VSTA en ik draai XP met SP2.

Ohja, in apparaatbeheer staat de cardreader onder USB-controllers als onbekend apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door schaduw op 05-03-2007 21:23 ]

• schaduw
  • Niet online
*schopje*

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09

ralpje

Deugpopje

(jarig!)
schaduw schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:19:
(er zijn twee rijtjes van 4 pins die de kaartlezer op het mobo aansluiten, de losse USB zal dus een andere set gebruiken)
Heb je die al omgedraaid? Als het probleem dan 'meedraait', weet je of het aan je mobo ligt of aan de lezer.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 20:51

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ik raad u aan de restspanning van het product te verwijderen.
Dit kunt u als volgt doen:

* U haalt de stroomkabel uit de wandcontactdoos
* Druk 10 keer op de aan/uit knop aan de voorzijde
* Sluit de stroomkabel weer aan en schakel het apparaat weer in.

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Verwijderd

ricost schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:16:
Ik raad u aan de restspanning van het product te verwijderen.
Dit kunt u als volgt doen:

* U haalt de stroomkabel uit de wandcontactdoos
* Druk 10 keer op de aan/uit knop aan de voorzijde
* Sluit de stroomkabel weer aan en schakel het apparaat weer in.
:X

anyhoeeeeee...

probeer eens een andere interne usb poort. als het goed is komen er 2 kabels uit de card reader met een interne usb aansluiting, dus wissel deze eens om op je mobo.

• schaduw
  • Niet online
Ik heb al een andere aansluiting geprobeerd, geen resultaat.
(ik heb 2 aansluitingen voor in totaal 4 interne USB poorten)

• ricost

ricost

Tjah die oplossing heb ik ooit gekregen van een fabrikant en het werkte ook nog }:O

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ricost schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:28:
Tjah die oplossing heb ik ooit gekregen van een fabrikant en het werkte ook nog }:O
-=offtopic=-
1x indrukken en enkele seconden ingedrukt houden geeft minimaal hetzelfde eindresultaat.
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

• ricost

ricost

ik heb het niet verzonnen 8)7

Verwijderd

Het blijft een USB device. Heb je al een scan gedaan onder hardware om te kijken of het apparaat weer terug komt? Het kan namelijk zo zijn, dat wanneer je je kaartje wilt ontkoppelen (Winxp: rechtsonderin je taakbalk), dat je per ongeluk je kaartje niet ontkoppeld maar je hele device. Dan zie je hem ook niet zomaar meer terug. Een reboot zou wonderen kunnen doen, maar dat is niet per sé zo.

• schaduw
  • Niet online
Rebooten helpt niet, dat is juist het probleem, na een reboot blijft hij weg. (zonder dat taakbalk icoon uberhaupt te gebruiken - kaartjes verwijder ik altijd met 'uitwerpen' in explorer)

In apparaatbeheer staat hij dan weergegeven als onbekend apparaat. Als ik die verwijder en dan scan naar nieuwe apparaten, komt hij weer terug als onbekend apparaat. (wel in de categorie USB-controllers)

Nu doet hij het trouwens wel (zonder dat ik iets veranderd heb). Maar het is iedere keer gewoon een verassing of hij het doet of niet.

De suggestie om de netspanning te verwijderen, zal ik vanmiddag nog uitproberen!

[ Voor 3% gewijzigd door schaduw op 08-03-2007 14:58 ]

• Vorlon
  • Laatst online: 24-02 15:42
Is dit niet die leuke usb powersave functie in werking?

Bij de usb-hub in apparaatbeheer staat dan een vinkje dat windows het ding mag uitzetten als het niet gebruikt wordt. Dan verdwijnen je kaartlezer stations logischer wijze ook. Het zou best kunnen dat je andere moederbord deze functie niet ondersteunde en je nieuwe bord wel.

Even nakijken lijkt me wel slim. :)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• schaduw
  • Niet online
Nou, de laatste 3 a 4 reboots staat hij telkens gewoon aan. Volgens mij heeft de tip van Ricost geholpen, dank u! _/-\o_
Pagina: 1