Ik heb een beetje vreemd probleem. Gisteravond heb ik, zoals altijd een emerge --sync && emerge -uDv world gedaan. Hierbij zijn een 2tal pakketen ge-update, util-linux en portage, volgens mij niets bijzonders. Hierna begon hij met pakket 3, en kreeg ik "C compiler cannot create executables".
Niks bijzonders, dacht ik, zal wel iets de nieuwe portage icm CFLAGS zijn. Dus downgraden. Ik lees later de docs wel om te kijken wat ik in make.conf aan moet passen.
So far, so good. Nu start ik echter mijn PC op, en krijg zodra het ding op de init scripts uitkomt "libdl.so.2, invalid ELF format". Daarna meteen een login prompt.
Nou ja, ik maar een livecd gedownload en gebrand. Ik opstarten, fsck.reiser4 gedraaid, niets gevonden. Hierna probeerde ik te chrooten (chroot /mnt/gentoo /bin/bash), maar krijg ik "bash: cannot execute /bin/bash".
Dus ik proberen:
Waarom werkt een symlink wel, maar een binairy niet?
Dus ik
Heb ergens via google gevonden dat dit door een probleem met binfmt_misc kan worden veroorzaakt. Heb de kernelconfig van de livecd bekeken, en zit erin gecompileerd.
Probleem is dus dat ik nu met geen mogelijkheid mijn instalatie niet inkom. Snapt iemand hier dit probleem?
Niks bijzonders, dacht ik, zal wel iets de nieuwe portage icm CFLAGS zijn. Dus downgraden. Ik lees later de docs wel om te kijken wat ik in make.conf aan moet passen.
So far, so good. Nu start ik echter mijn PC op, en krijg zodra het ding op de init scripts uitkomt "libdl.so.2, invalid ELF format". Daarna meteen een login prompt.
Nou ja, ik maar een livecd gedownload en gebrand. Ik opstarten, fsck.reiser4 gedraaid, niets gevonden. Hierna probeerde ik te chrooten (chroot /mnt/gentoo /bin/bash), maar krijg ik "bash: cannot execute /bin/bash".
Dus ik proberen:
code:
1
2
3
4
5
6
| /mnt/gentoo/bin/bash "Cannot execute binairy" /mnt/gentoo/usr/bin/gzip "Cannot execute binairy" /mnt/gentoo/usr/bin/gzcat <--- Is bij mij een symlink naar gzip "Usage: gzip <file>..." |
Waarom werkt een symlink wel, maar een binairy niet?
Dus ik
code:
1
2
3
4
5
6
| ln -s /mnt/gentoo/bin/bash /mnt/gentoo/blabla chmod +x /mnt/gentoo/blabla chroot /mnt/gentoo /blabla "Cannot execute binairy file" /mnt/gentoo/blabla "Cannot execute binairy file" |
Heb ergens via google gevonden dat dit door een probleem met binfmt_misc kan worden veroorzaakt. Heb de kernelconfig van de livecd bekeken, en zit erin gecompileerd.
Probleem is dus dat ik nu met geen mogelijkheid mijn instalatie niet inkom. Snapt iemand hier dit probleem?
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.