Sound blaster live 24 bit --> geluid kraakt --> geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hallo,

Het begon allemaal toen ik een geluidskaartje in mijn pc stopte terwijl ik al die audioblaster had. dit deed ik omdat ik het gamepoortje van dat nieuwe geluidskaartje wilden gebruiken.
Afijn, na lang proberen werkte dat nieuwe kaartje toch niet en heb ik hem er maar uitgehaald. Daarna merkte na een herstart dat mijn geluid soms kraakte en na nog ene herstart hoorde ik helemaal niks meer.

Na een systeemherstel van 2 weken geleden (toen had ik nog niks met geluidskaartjes etc. gedaan) kreeg ik wél weer geluid, maar kraakte het alsnog.

Wát kan het nu toch zijn? Ik heb nieuwe drivers geinstalleerd maar het mag niet baten.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ander PCI slot?

• MuSeLive
  • Niet online
Ik heb hem niet verwisseld (die originele) dus dat kan het toch niet zijn?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

MuSeLive schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:17:
Ik heb hem niet verwisseld (die originele) dus dat kan het toch niet zijn?
Het zou best kunnen ivm IRQ's die niet goed vrijgegeven zijn. Probeer het eens? :)

• MuSeLive
  • Niet online
Volgens mij zit die sound blaster op het moederboord kan dat?

[ Voor 32% gewijzigd door MuSeLive op 06-03-2007 16:30 ]

• MuSeLive
  • Niet online
Het rare is dat nadat ik hem 2 weken terugzet het geluid weer kraakt terwijl hij 2 weken terug het nog goed deed.

• MuSeLive
  • Niet online
Ok update: Ik heb mijn soundblaster nu geactiveerd en nu kraakt alleen mijn rechterspeaker? mijn linker doet het perfect...

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:02
Muselive als je geluid kraakt als je HD veel gebruikt wordt heb je hetzelfde probleem als ik heb en ik heb er tot nog toe geen oplossing voor gevonden.

Kijk maar eens op de creative fora en zoek naar "crackling sound" of soortgelijks, het blijkt voor te komen bij bepaalde combinaties van mobo's + de creative.

Ofwel gewoon ***.

User Error -- Please Replace User

• MuSeLive
  • Niet online
Nope dat is bij mij het probleem niet, sorry :P

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-01 19:02
als het alleen uit een van de speakers komt zou ik eens kijken of er niet iets mis is met de bekableing van je speakers.even een beetje de stekkers manipuleren kijken of dat helpt

• MuSeLive
  • Niet online
dangerpaki schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:53:
als het alleen uit een van de speakers komt zou ik eens kijken of er niet iets mis is met de bekableing van je speakers.even een beetje de stekkers manipuleren kijken of dat helpt
nee met koptelefoon in pc precies hetzelfde probleem

• MuSeLive
  • Niet online
Mijn rechter speaker doet het nu helemaal niet meer, maar als ik de aansluiting voor de helft in de pc stop dan doet de rechter het wél en de linker het niet :'(

• MuSeLive
  • Niet online
iemand? nog steeds enorm last vna gekraak
Pagina: 1