Toon posts:

Vista Business omzetten naar Ultimate

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele weken business hier draaien 100% tevreden!!!
Op de vista dvd staat zoals bekend alle vista versies. Ik wil mijn business edition omzetten naar ultimate.. Maar officieel moet dit via het internet (ultimate aanschaffen).
Is het ook mogelijk om gewoon gebruik te maken van de dvd?? als ik nu setup kies -> upgrade heb ik 8 GB ruimte vrij nodig.. het lijkt er op dat het ernaast wordt geinstalleerd?? (bovendien heb ik geen 8 Gb vrij) Ultimate is maar enkele honderden mb's groter dan business..

Is er een optie om Business om te zetten naar ultimate.... misschien met een of andere commandline ofzo? Ik kan zelf niets vinden

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Die opties bestaan niet (of toch niet zo direct). De reden hiervoor: je hebt slechts een licentie om Vista business te gebruiken en niet een voor Vista Ultimate (anders MS niet aanbieden om het te kopen, en zou Vista Business even duur zijn als Vista Ultimate).

Kortom: je hebt 2 opties:
1) je koopt Vista Ultimate (als upgrade)
2) je gaat de illegale weg op, en daarmee kunnen/willen/mogen we je niet helpen op GoT

Op zich, lijkt het me nogal stom om eerst Vista Business te kopen om daarna toch illegaal Vista Ultimate te gaan gebruiken; vermits je zelf toch al zegt 100% tevreden te zijn, waarom moet je er dan nog meer tevredenheid uit halen? Wees gewoon al blij met dat werkend systeem :-)

Verwijderd

Topicstarter
ILUsion schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:08:
Die opties bestaan niet (of toch niet zo direct). De reden hiervoor: je hebt slechts een licentie om Vista business te gebruiken en niet een voor Vista Ultimate (anders MS niet aanbieden om het te kopen, en zou Vista Business even duur zijn als Vista Ultimate).

Kortom: je hebt 2 opties:
1) je koopt Vista Ultimate (als upgrade)
2) je gaat de illegale weg op, en daarmee kunnen/willen/mogen we je niet helpen op GoT

Op zich, lijkt het me nogal stom om eerst Vista Business te kopen om daarna toch illegaal Vista Ultimate te gaan gebruiken; vermits je zelf toch al zegt 100% tevreden te zijn, waarom moet je er dan nog meer tevredenheid uit halen? Wees gewoon al blij met dat werkend systeem :-)
OK ik heb een licentie hier liggen voor ultimate... en gewoon de Vista DVD... Kan ik mijn dvd niet omzetten naar een upgrade dvd dan? -> anders moet ik format doen... en ik heb net alles fijn ingericht als echte tweaker

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 21:14 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lijkt me dat je gewoon online je licentie kunt upgraden en daarna een clean install doen vanaf je eigen DVD, waarbij je je (nieuwe?) key invoert en Ultimate selecteert. Al ben ik ook wel benieuwd of dit echt zo werkt...

Ik weet ook niet zeker of dit precies is wat je bedoelt of dat het je alleen gaat om die hoeveelheid downloaden (omdat je een 56K modem hebt bijvoorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:14:
Lijkt me dat je gewoon online je licentie kunt upgraden en daarna een clean install doen vanaf je eigen DVD, waarbij je je (nieuwe?) key invoert en Ultimate selecteert. Al ben ik ook wel benieuwd of dit echt zo werkt...

Ik weet ook niet zeker of dit precies is wat je bedoelt of dat het je alleen gaat om die hoeveelheid downloaden (omdat je een 56K modem hebt bijvoorbeeld).
Zoals ik zei ik heb reeds een ultimate key... dus ik wil mijn huidige installatie upgraden

(in de toekomst zal dit bij veel meer mensen voorkomen natuurlijk die via marktplaats bijv een licentie kopen..)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:16:
[...]

Zoals ik zei ik heb reeds een ultimate key... dus ik wil mijn huidige installatie upgraden

(in de toekomst zal dit bij veel meer mensen voorkomen natuurlijk die via marktplaats bijv een licentie kopen..)
die cd zit bij een upgrade cdrom, wat jij voor je hebt liggen is een FULL version van ultimate en die kan je dus niet gebruiken om te upgraden. wel om te herinstalleren

http://www.microsoft.com/...ytimeupgrade/default.mspx

wat let je om een backup te maken van je files (kan nb in vista zelf..) en deze terug te zetten na een fresh install?

Windows Anytime Upgrade, according to a splash screen that is part of the February CTP, will work in the following way. Users will be required to purchase online from one of its partners' Web sites a Windows Vista Upgrade license. Next, they will be directed to download and install that license. Finally, they will be required to insert their original Vista CD or DVD in order to install the upgrade

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 05-03-2007 21:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:18:
[...]

Windows Anytime Upgrade, according to a splash screen that is part of the February CTP, will work in the following way. Users will be required to purchase online from one of its partners' Web sites a Windows Vista Upgrade license. Next, they will be directed to download and install that license. Finally, they will be required to insert their original Vista CD or DVD in order to install the upgrade[/i]
Dus het kan wel! er is schijnbaar een of andere optie? Gezien ze hier om de originele cd vragen... Zou dit een commandline optie zijn?

• Zwelgje
nee geen commandline optie. je hebt de links daadwerkelijk gelezen die ik heb gepost? daarin staat de hele procedure beschreven

wat mij een beetje raar klinkt is dat je nu een business licentie hebt (full) en een ultimate (full version immers anders had je wel een upgrade cdrom)

is dat niet een beetje een fout van je geweest? wie koopt er nu een full version om een business te upgraden? tenzij je geld over hebt is dit niet echt slim te noemen. je had gewoon een upgrade moeten kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 05-03-2007 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:28:
nee geen commandline optie. je hebt de links daadwerkelijk gelezen die ik heb gepost? daarin staat de hele procedure beschreven

wat mij een beetje raar klinkt is dat je nu een business licentie hebt (full) en een ultimate (full version immers anders had je wel een upgrade cdrom)

is dat niet een beetje een fout van je geweest? wie koopt er nu een full version om een business te upgraden? tenzij je geld over hebt is dit niet echt slim te noemen. je had gewoon een upgrade moeten kopen.
Ik krijg een nederlandse pagina? van die link... Het gaat even niet om het verhaal het gaat er om of het kan en zo ja hoe het moet..

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:32:
[...]

Ik krijg een nederlandse pagina? van die link... Het gaat even niet om het verhaal het gaat er om of het kan en zo ja hoe het moet..
het kan alleen via deze procedure :z

Verwijderd

Topicstarter
Zwelgje schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:33:
[...]

het kan alleen via deze procedure :z
Hè jammer ik had gehoopt dat ik ut met de dvd kon doen.. nu moet ik een format doen en alles opnieuw installeren nzo...

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:45:
[...]

Hè jammer ik had gehoopt dat ik ut met de dvd kon doen.. nu moet ik een format doen en alles opnieuw installeren nzo...
heb niet het idee of mijn reacties echt worden gelezen, je kan keurig een full backup maken van je instellingen en alles impoteren in je nieuwe installatie.

die wizard zit er niet voor niks in.

Pagina: 1