[avi to iso] avi naar iso converten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.075 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• achtbaanfreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

ik ben opzoek naar een programma waarmee ik een avi naar iso kan converten. Ik ben al een tijdje aan het zoeken geweest, zowel op GoT als op internet. Ik heb al een aantal programma's geprobeert (deze deden niet wat ik wou/werkten niet goed/gaven een watermerk):
- diko
- ConvertXtoDVD
- en nog een paar, geen idee welke

De avi bevat volgens mij geen divx. En ik wil hem afspeelbaar maken op een DVD speler.

Ik zoek een gratis programma of een trail versie die GEEN watermerk of iets dergelijks in mijn film zet.

Dus als jullie zo'n programmatje kennen. Post het alsjeblieft even.

bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door achtbaanfreak op 05-03-2007 21:10 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Create+ISO&meta= :S :?
ISO is gewoon een image van een CD met Data erop, dus je avi blijft gewoon AVI hoor :S

Verwijderd

Diko zet geen watermerk zover ik weet

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een avi kan dusdanig veel betekenen, dat avi naar iso bij voorbaat niet op gaat.

Een ISO is een image, je kan dus prima een image maken dat een avi bestand op een DVD/CD zet. Maar ik denk niet dat je dat bedoeld.

Er van uitgaande dat je AVI's DivX / XviD is, en dat je met ISO een DVD bedoeld, moet je daar dus naar op zoek. avi2dvd / divx2dvd. Desnood ga je zelf aan de slag met het uitelkaar trekken van de avi, dat je geluid en beeld appart hebt, en dan zelf wat gaat authoren om er zo een DVD van te maken.

Ey!! Macarena \o/

• achtbaanfreak
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:00:
Diko zet geen watermerk zover ik weet
klopt, maar hier kreeg ik geen iso uit.
RaZ schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:01:
Een avi kan dusdanig veel betekenen, dat avi naar iso bij voorbaat niet op gaat.

Een ISO is een image, je kan dus prima een image maken dat een avi bestand op een DVD/CD zet. Maar ik denk niet dat je dat bedoeld.

Er van uitgaande dat je AVI's DivX / XviD is, en dat je met ISO een DVD bedoeld, moet je daar dus naar op zoek. avi2dvd / divx2dvd. Desnood ga je zelf aan de slag met het uitelkaar trekken van de avi, dat je geluid en beeld appart hebt, en dan zelf wat gaat authoren om er zo een DVD van te maken.
ik ben al zeker een uur/uren naar avi to dvd en avi to iso enzo aan het zoeken geweest met weinig resultaat, om het maar niet nagenoeg niets te noemen.

maar het gaat hiet om een avi die van een digitale videocamera komt (volgens mij was het bandje mini-dv (of iets dergelijks)), dus ik denk dat hier geen DivX in zit.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

achtbaanfreak schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:05:

maar het gaat hiet om een avi die van een digitale videocamera komt (volgens mij was het bandje mini-dv (of iets dergelijks)), dus ik denk dat hier geen DivX in zit.
Kan goed DivX zijn, dat hangt er weer helemaal vanaf welke codec bij het capturen gebruikt is.
Maar kun je uit leggen wat je nu precies wilt. Want een ISO maken van een file kan antuurlijk (maar zie daar nou niet echt het nut van in als het om 1 enkel bestand gaat).

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06

job

Wat wil je nou met die avi gaan doen?
Afspeelbaar maken op een dvd speler??

• achtbaanfreak
job schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:07:
Wat wil je nou met die avi gaan doen?
Afspeelbaar maken op een dvd speler??
ja, afspeelbaar op een DVD speler.

Ik dacht dat ik genoeg info had gegeven, maar blijkbaar niet. Staat nu wel in de start post.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

achtbaanfreak schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:05:
[...]

klopt, maar hier kreeg ik geen iso uit.

[...]

ik ben al zeker een uur/uren naar avi to dvd en avi to iso enzo aan het zoeken geweest met weinig resultaat, om het maar niet nagenoeg niets te noemen.

Op die fiets.. Was handig geweest als dat in de OP stond trouwens, maargoed.. Je kan in de specs van die Camera kijken in welk formaat deze opneemt. De extentie zegt namelijk niet veel over de gebruikte codecs. Een programma als G-Spot kan je de file laten checken wat er gebruikt wordt.

Het zou zo maar eens kunnen zijn, dat je de bestandjes in een DVD-authoring pakket stopt, je er direct een DVD van kan maken. Dan hoef je dus niet per definitie eerst een image van te maken.

Je noemt wel het woord gratis in je post, maar aangezien DVD mpeg2 is, heb je wel een licentie daarvoor nodig, en waarschijnlijk ook om te coderen. Het kan dus zo zijn, dat elk gratis pakket alsnog deze licentie nodig heeft (die dan niet bijgeleverd is). Maar dit weet ik niet 100% zeker.

Ey!! Macarena \o/

• achtbaanfreak
RaZ schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:13:
[...]

Op die fiets.. Was handig geweest als dat in de OP stond trouwens, maargoed.. Je kan in de specs van die Camera kijken in welk formaat deze opneemt. De extentie zegt namelijk niet veel over de gebruikte codecs. Een programma als G-Spot kan je de file laten checken wat er gebruikt wordt.

Het zou zo maar eens kunnen zijn, dat je de bestandjes in een DVD-authoring pakket stopt, je er direct een DVD van kan maken. Dan hoef je dus niet per definitie eerst een image van te maken.

Je noemt wel het woord gratis in je post, maar aangezien DVD mpeg2 is, heb je wel een licentie daarvoor nodig, en waarschijnlijk ook om te coderen. Het kan dus zo zijn, dat elk gratis pakket alsnog deze licentie nodig heeft (die dan niet bijgeleverd is). Maar dit weet ik niet 100% zeker.
Oke, ik dacht dat avi gewoon avi was. Maar er is zo'n programma avi2dvd, zwaar irritant programma. Hebben 1 keer eerder hiervoor gebruikt, maar hij wou niet draaien. Maar inmiddels draait hij wel, dus ik heb een programma wat het doet. Voglens mij is avi2dvd gratis. In me start post stond ook dat het van mij ook best een trail versie mag zijn. Maar ik had iniedergeval geen zin om met cracks te gaan gebruiken enzo (me vader is oracle developer met zijn eigen bedrijf, dus de kans dat ze hier komen controleren op illigale software enzo is stukken groter dan bij een particulier (niet dat ze het doen, maar toch)).

Iedereen bedankt voor zijn reacties. voglens mij kan dit topic nu dicht.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Topics gaan hier nooit op slot als ze zijn opgelost ;) Daarnaast had je wel iets duidelijker mogen zijn over het uiteindelijke doel van je onderneming; vooral als blijkt dat je met je avi2iso convertor helemaal niets kan wat jij zou willen ;) Fijn in ieder geval dat het is opgelost en ik laat deze lekker open ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1