Managed C++ bevat dat nou MSIL of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo allemaal,

Ik programmeer nu al redelijk lang en ik heb de afgelopen 2 - 3 jaar veel ervaring opgedaan met .Net. Ik programmeer veel in C# en in zowel managed als unmanaged C++.

Maar er is nog 1 ding vaag voor me: Bevat managed C++ nou MSIL code, of niet? Of is dit misschien gedeeltelijk waar?

Ik weet nog wel dat bij .net 1.1 een /clr switch bij het compilen al genoeg was om je ouderwetse unmanaged app met het .net framework te laten praten, terwijl het programma zelf nog steeds traditioneel gecompileerd werd. Geld dit nog steeds voor managed C++ applicaties? Worden die nog steeds ouderwets gecompileerd en wordt er naar het .net framework gelinked als het ware of niet?

Verwijderd

Managed code bevat geen MSIL,

ALLE talen welke van het .NET framework gebruik maken compileren eerst in MSIL

ik zou als TS eerst even dit door nemen, http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework
want je hele vraag vind ik in het algemeen 'een beetje raar' laat ik het zo zeggen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 20:54 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 21:54
Het is niet voor niets "managed" (door de CLR). Wordt naar msil gecompileerd. Daarna door de JIT worden er native instructies van gebakken.

[ Voor 49% gewijzigd door Sybr_E-N op 05-03-2007 20:54 ]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
@rvanleeuw

Aan 1 kant zeg je managed C++ bevat geen MSIL, maar alle talen die van het framework gebruik maken wel.

Aangezien je vanuit managed C++ het .net framework aanspreekt, spreek je jezelf dus tegen... of misschien begrijp ik het verkeerd? :?

Dan kan je de vraag raar vinden... dat vind ik ook van jouw antwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door Laurens-R op 05-03-2007 20:58 ]