Toon posts:

770P (Samsung Syncmaster) "valt uit" bij afspelen films

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Samsung Syncmaster 770P aangesloten op mijn XFX geforce 7600GT d.m.v. DVI. Deze combinatie geeft echter tijdens het afspelen van films (in elke willekeurige speler) problemen. Na een steeds andere tijd wordt het beeld zwart en gaat de monitor zoeken naar een signaal. Ook komt het voor dat er opeens rode, blauwe en groene strepen op een zwarte achtergrond tevoorschijn komen. Als laatste wil het een enkele keer gebeuren dat het beeld 1/3 van het scherm verschuift (naar rechts) maar dat de cursor nog wél op de goede plek zit (cursor dus bijv. in het midden van het scherm, klik wordt rechts van de cursor uitgevoerd). Ik heb al vele malen gegoogled en ook hier op tweakers gezocht maar het mocht niet baten.

Met mijn oude monitor (oude proview CRT) had ik dit probleem níet.

Uiteraard nieuwste monitor drivers geinstalleerd (nieuwste NVIDIA drivers had ik al, tussentijds wel geupdate dus nu ook weer in het bezit van de nieuwste maar geen verschil).

Systeem:

C2D e6300 op een ASROCK conroexfire-esata2 mobo met 2x512MB ddr2 pc4200 twinmos in dual channel opstelling met een seagate barracuda 7200.10 250GB sata2 schijf.

Hopelijk kunnen jullie mij aan een oplossing helpen!

Verwijderd

Topicstarter
Zelf nog maar even aan de slag gegaan en nu is gebleken dat het alléén plaatsvindt als de monitor via DVI is aangesloten. Sluit ik de boel via een digitaal > analoog verloopje en bijpassende kabel aan dan blijft het beeld zoals het zijn moet :D Verder heb ik ook geen zichtbaar kwaliteitsverlies en is alles nog even scherp en helder, dus dit is voor mij de oplossing.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Haan

dotnetter

Het is een workaround, geen oplossing van het probleem ;)

Je scherm zou gewoon probleemloos moeten werken, dus als ik jou was zou ik geen genoegen nemen met de oplossing die je nu hebt. Ik heb alleen helaas geen idee wat het probleem zou kunnen zijn ;(

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

Door die workaround denk ik er sterk aan dat het je grafische kaart is die het probleem veroorzaakt.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:39:
Het is een workaround, geen oplossing van het probleem ;)

Je scherm zou gewoon probleemloos moeten werken, dus als ik jou was zou ik geen genoegen nemen met de oplossing die je nu hebt. Ik heb alleen helaas geen idee wat het probleem zou kunnen zijn ;(
Workaround idd.. het scherm zou naar behoren moeten werken ja, maar terugsturen heeft geen zin (heb ergens gelezen dat een ander samsung scherm (was een 20inch) dezelfde problemen vertoonde met de 7xxx serie van nvidia waaruit bleek dat na een nieuw scherm te hebben gekregen hetzelfde nog het geval was). Ben allang blij dat ik nu in ieder geval normaal films kan kijken :D Misschien als ik meer tijd heb dat ik er nog mee door ga, andere gfx kaart, andere pc etc.

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
TetsuoShima schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:54:
Door die workaround denk ik er sterk aan dat het je grafische kaart is die het probleem veroorzaakt.
We weten nu dat het scherm in staat is een analoog signaal correct weer te geven. Er schieten dus nog twee opties over, die zowel met het scherm als met de grafische kaart kunnen te maken hebben:
  • Ofwel is het digitale signaal van je grafische kaart slecht en geeft je monitor die slechte signaal weer -> fout ligt aan de grafische kaart
  • Ofwel maakt het scherm een fout bij het omzetten van het digitale signaal dat hij binnenkrijgt naar een beeld -> fout ligt aan het scherm
Voor de rest kan ik enkel zeggen dat die 770P een prachtig scherm is, ben er al een jaar heel tevreden over :*).

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, het blijkt zelfs met een analoog signaal verkeerd te gaan! Ik heb op het moment echt geen idee meer wat het dan wel zijn kan :S Misschien de manier waarop mijn vid. kaart met video omgaat?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Ik weet het niet goed of zo hoor, maar misschien schakelt hij over naar de TV-out als je films kijkt of zo :S ?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:44

Haan

dotnetter

Gewoon systematisch aanpakken :P

- Je weet dat het óf aan je monitor, óf aan je videokaart kan liggen

Dan kan je testen met een andere monitor of videokaart, of jouw monitor en/of videokaart met een andere pc testen.

Maar aangezien je zelf al zei dat het met je oude monitor wel goed ging, is de hoofdverdachte je nieuwe monitor.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1