[Speedtouch 780iWL]USB drivers voor Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 11:29
Ik weet dat GoT normaal geen download-request/zoekmachine is, maar ik heb me lazerus gezocht naar Windows 2003 USB-drivers voor mijn SpeedTouch 780iWL.
Als het goed is moeten XP en 2000 enzo deze al bij zich hebben, maar mijn Windows 2003 servertje herkent hem niet en wil er drivers voor hebben.

Ik heb het dus over de USB-aansluiting van dit router. Hieraan kan je een PC hangen die geen netwerkkaart heeft.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Waarom wil je een modem via USB aansluiten op een server zonder netwerkkaart?

- Modem op USB is crap
- 24mbit (max) op een USB1 aansluiting is natuurlijk onzin, ik mag hopen dat beide poorten USB2 zijn
- server zonder netwerkkaart :? :?

Stop er voor de stabiliteit, snelheid en betrouwbaarheid alstjeblieft een normale netwerkkaart in... problem solved.

• Ruuddie
Ik wil jouw expertise op dit gebied zeker niet in twijfel trekken DJSmiley, maar ook ik weet waar ik mee bezig ben ^^

Om even te verduidelijken: het servertje is een oude PII laptop zonder netwerkkaart erin. Ik heb er echter wel een USB2.0 PCMCIA ding voor, waarmee ik hem dan graag aan de router zou hangen. Het hoeft allereerst geen snelle server te zijn, maar gewoon wat webpaginaatjes te serveren. Tevens wil ik er gewoon wat mee spelen en wil ik gewoon kijken of ik die 2003 server fatsoenlijk draaiend krijg op die oude kloegel. Met services disablen en wat tweaks kom je een heel eind namelijk. Voornaamste reden is dat zo'n oude kloengel gewoon nauwelijks stroom gebruikt ^^
Dat USB te traag is boeit helemaal niets, aangezien ik (helaas :+) niet beschik over een 50+ Mbit internetverbinding ;)

Mocht ik hier nou echt geen Windows Server 2003 drivers voor kunnen vinden dan koop ik wel een netwerkkaartje voor 20 euro ofzo, maar ik vind het een beetje zonde geld voor zo'n oud bakkie die toch nooit de volle 100 Mbit trekt.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Kijk, dat veranderd de zaak. Dat het niet logisch is had je zelf ook al verzonnen.

Ik reageerde in eerste instantie zo omdat ik soms serieus hier topics zie van mensen die dit soort onzin ook nog daadwerkelijk willen inzetten (en dan niet zoals jij experimenteel)

Enige wat ik zou kunnen bedenken: Op wat voor chipset is die modem gebaseerd? best kans dat er intern gewoon een usb->ethernet bridge zit, waar je, als je even doorgoogled, wel drivers voor kan vinden ;)

• Ruuddie
Ok, ik heb net onze Windows XP (SP2) laptop aan de USB-aansluiting van deze router gehangen: ook deze heeft geen drivers. Ik denk dus dat er op de CD gewoon drivers zouden moeten staan, alleen die CD ben ik dus kwijt.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn een ISO te maken van die CD als hij niet te groot is, of even de driver er vanaf te halen en die te zippen? Als iemand die heeft, stuur aub een mailtje naar 't mailadres uit m'n profiel, en ik geef je login op een FTP waarnaar je hem kunt uploaden.
Alvast heel erg bedankt :D

Verwijderd

Je zou kunnen proberen de usb drivers van de 716 te proberen, aangezien deze wel op speedtouch.nl te vinden zijn. -> ST716v5
Als ik die open met winrar staat de map RNDIS erin wat de driver voor de usb is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 01:52 ]

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
http://mirror.opensourceh...D/v6.1.0.3/STRESv6103.zip
daar heb ik een cd gevonden. Ik hoop dat je er wat aan hebt
Pagina: 1