Videokaart laptop vervangen

Pagina: 1
Acties:

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Hey!

Ik heb hier een Jewel Jade 8080 laptop liggen met een ATi Mobile 9700 128mb (non-shared uiteraard)

Nu kom ik bij sommige toepassingen toch wat videogeheugen tekort en ben ik op zoek naar een 256mb kaartje.
Welke kaarten kan ik overwegen? Er is nl. zo weinig te vinden over videokaarten in notebooks....

Wat ik me ook afvraag is of deze kaarten vervangbaar zijn zonder rare stunten? En waar ik deze kan kopen, via google vind ik alleen US-Shops met vage betaalsystemen. Pricewatch geen ook geen resultaten...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Lijkt me stug dat jouw kaart MXM is. Dus, lijkt me überhaupt niet mogelijk.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-07 22:16

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Mobile Radeon 9700 is nooit uitgekomen op PCIe dus die kaart kun je helaas ook niet vervangen.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

CasperBTU schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:34:
Welke kaarten kan ik overwegen? Er is nl. zo weinig te vinden over videokaarten in notebooks....
Dat klopt helemaal en wel om de reden dat laptopvideokkaarten niet vervangbaar zijn. Je koopt je laptop eromheen of anders niet. Dus extra gehuegn kan alleen als je nu al shared geheugen hebt (en dat heeft een Radeon9700 niet).

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ecteinascidin schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:42:
[...]

Dat klopt helemaal en wel om de reden dat laptopvideokkaarten niet vervangbaar zijn. Je koopt je laptop eromheen of anders niet. Dus extra gehuegn kan alleen als je nu al shared geheugen hebt (en dat heeft een Radeon9700 niet).
Weleens van MXM kaarten gehoord? Kan dus wel degelijk, alleen niet in zijn geval.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Exorcist schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:47:
[...]
Weleens van MXM kaarten gehoord? Kan dus wel degelijk, alleen niet in zijn geval.
Heb je die wel eens in het wild gezien? Is niet nodig om iemand in verwarring te brengen met iets wat op papier bestaat.

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

ecteinascidin schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:50:
[...]

Heb je die wel eens in het wild gezien? Is niet nodig om iemand in verwarring te brengen met iets wat op papier bestaat.
En hoe brengt Exorcist iemand in dit geval in verwarring?

Ja, ik heb wel eens MXM-kaarten gezien / vervangen / gebruikt.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

ecteinascidin schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:50:
[...]

Ik ben nog nooit in New York geweest, maar het bestaat wél. Zo zeldzaam is het nu ook weer niet.
Hence, de TS kan zn kennis wat verbreden door zich te verdiepen in de termen. :>

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
Mijn laptop heeft een GF FX 5200 Go en die zit niet óp m'n laptop-mobo, maar is een los printplaatje wat op een of andere manier, uiteraard, wel contact maakt met mn laptop. Maar deze ondertussen al 4+ jaar ouwe laptop heeft naar mijn weten geen PCI-Express, maar AGP...

't Is dus geen MXM, maar kan 't wel een "losse" videokaart zijn?

• CasperBTU
Hmmm, das erg jammer dat het niet kan....
Volgens mij was het trouwens echt de 9700, de M11 ofzo...

• CasperBTU
http://www.tne.nl/pdf/jade8080.pdf

Dit zijn volgens mij de originele specs. Zou het dan een gewone 9700 zijn? Zijn die ook niet te vervangen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CasperBTU schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:47:
http://www.tne.nl/pdf/jade8080.pdf

Dit zijn volgens mij de originele specs. Zou het dan een gewone 9700 zijn? Zijn die ook niet te vervangen?
Nee, het is geen AGP kaart zoals in een normale desktop pc. Het is gewoon een chip die geintegreerd zit op het mobo

• DaMarcus

DaMarcus