LCD en digitale tv, 2 apparaten?

Pagina: 1
Acties:

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 23:28
Even kort door de bocht:

Een LCD-tv geeft alleen mooi beeld met digitale tv, voor digitale tv heb je (uitzonderingen daar gelaten) een externe decoder nodig. Iedereen met een lcd heeft zo'n lelijke decoder naast z'n tv staan en 2 afstandsbedieningen.

Voor mij is dit een groot min punt en één van de redenen dat ik nog geen lcd koop. Kijkt iedereen met twee afstandsbedieningen en een box naast de tv naar de uitzendingen of zijn er andere mogelijkheden.

Waarom worden (uitzonderingen daar gelaten) geen decoders in tv's ingebouwd??

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De decoder staat bij mij in een kastje en ik gebruik een universele afstandsbediening. Televisie regelt eigenlijk alleen het beeld. Zappen gebeurt op de decoder en geluid regel ik op de versterker.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Omdat
a. er te veel verschillende soorten digitale tv zijn (DVB-S, DVB-C en DVB-T), en dat vervolgens ook nog wel of niet met een smartcard moet werken, en
b. omdat het nog geen gemeengoed is. Nog een te klein aantal mensen heeft digitale tv, dus niet interessant voor de tv-fabrikanten om die te bedienen. Bovendien; zodra er in iedere TV een DVB-C decoder (voorbeeld) zou zitten gaan er meer mensen klagen dat ze moeten betalen voor iets wat ze niet nodig hebben; dan dat ze er blij mee zijn.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Simpel: er zijn teveel standaarden.. wat wil je: DVB-C, DVB-T, DVB-S? Er zijn heus wel TV's met digitale tuners, meestal DVB-T, maar veel zijn het er niet. Sommige duurdere merken hebben ook slots om tuners in te steken. Zo kun je zelf bepalen.

En vrees niet, ook met een digitale tuner heb je geen mooi beeld :O

[ Voor 12% gewijzigd door voodooless op 05-03-2007 20:38 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Ik snap overigens sowieso niet waarom men lcd tv's verkoopt waarvan de native resolutie totaal niet in de buurt komt van de aangeboden bron (Pal/Pal+).... Zo krijg je nooit fatsoenlijk beeld uit dat ding.

Maar dat is weer een hele andere discussie :P.

Verwijderd

llpineapple schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:33:
Even kort door de bocht:

Een LCD-tv geeft alleen mooi beeld met digitale tv, voor digitale tv heb je (uitzonderingen daar gelaten) een externe decoder nodig. Iedereen met een lcd heeft zo'n lelijke decoder naast z'n tv staan en 2 afstandsbedieningen.

Voor mij is dit een groot min punt en één van de redenen dat ik nog geen lcd koop. Kijkt iedereen met twee afstandsbedieningen en een box naast de tv naar de uitzendingen of zijn er andere mogelijkheden.

Waarom worden (uitzonderingen daar gelaten) geen decoders in tv's ingebouwd??
Wen je zo aan hoor, en het ziet er helemaal niet lelijk uit.
Pagina: 1