Overzetten cardreader medion 8008 naar andere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-08-2025
Na 4 jaar leuk gebruik gemaakt te hebben van mn medion pc heeft deze helaas de geest gegeven.

Nu wil ik bijvoorbeeld de cardreader/firewire/tv-out-ding en mode-tv-kaart overzetten naar mn nieuwe pc.

Gaat dit lukken of is dit allemaal speciaal voor Medion gemaakt? En waar moet ik dan opletten bij een nieuwe mobo?

Verwijderd

Met wat voor aansluiting zit de cardreader vast? Je hebt bijvoorbeeld ook cardreaders die gewoon op een USB aansluiting op het moederbord aangesloten zitten, dan zou dit bij andere moederborden ook moeten kunnen.

Dus; weet je hoe hij vastzit? :p

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Problem is dat het een custom mamaplank is, en dus ook custom aansluitingen, dus ik geef je weinig kans.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik gok dat het allemaal redelijk standaard is hoor. Een interne USB aansluiting op het moederbord is al standaard (althans, bij drie verschillende merken moederborden kom ik steeds dezelfde tegen), dus de cardreader zal weinig problemen opleveren. Firewire durf ik niet te zeggen en als de TV-in/out aan die kaart die je ook wilt overzetten verbonden is, moet dat ook werken.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Dat is alleen te zeggen als we weten hoe die aansluitingen eruit zien.
Misschien gebruikt dat ding gewoon de standaard aansluiting, mar misschien heeft ie ook gewoon een grote stekker waar alles in zit. Maar dat is koffiedik kijken ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Jarcol
  • Laatst online: 28-08-2025
fsfikke schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:53:
Dat is alleen te zeggen als we weten hoe die aansluitingen eruit zien.
Misschien gebruikt dat ding gewoon de standaard aansluiting, mar misschien heeft ie ook gewoon een grote stekker waar alles in zit. Maar dat is koffiedik kijken ;)
Het zijn 2 stekkers. 1 wat bredere (2x5 pins geloof ik (voor de cardreader)) en nog 1 (ik meen 2x4 pins) welke denk ik is voor het geluid.

Aan de voorkant zit zeg maar 1 panel, die het mogelijk maakt je cardreader opties te gebruiken, maar ook geluid enzo (wat overigens ook aan de achterkant zit)

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als het goed is, zitten er maar 8 draadjes aan die aansluiting voor de cardreader (twee rijen van rood-wit-groen-zwart). Als dat zo is, dan heb je een standaard interne USB aansluiting.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een Medion 8080XL heeft in ieder geval standaard USB en Firewire connectors voor op de headers op je moederbord. Grote kans dus dat het werkt :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Die TV-Modem combi kaart gaat sowieso niet lukken omdat dat een speciale kaart is die alleen op dat Medion moederbord gaat werken omdat hij werkt met IRQ Sharing o.i.d dacht ik.

• Admiral Freebee
  • Niet online
ThinkPadd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:11:
Die TV-Modem combi kaart gaat sowieso niet lukken omdat dat een speciale kaart is die alleen op dat Medion moederbord gaat werken omdat hij werkt met IRQ Sharing o.i.d dacht ik.
Bij een 8080XL werkt de TV kaart nog wel op een gewoon PCI slot. Alleen de modem, die op dezelde kaart zit werkt dan niet meer.
Pagina: 1