Toon posts:

[laptop] Budget 900€ vista ready

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

me pa wil graag een een nieuwe laptop echter staat hij voor een groot dilemma.
Hier op tweakers heb je product survey maar de meeste revieuws zijn echter nog
uit het xp tijd perk "ja en dat is niet zo lang geleden maar met het oog op de toekomst"

Eisen:

-Vista soepel kunnen draaien
-Paint shop pro [lekker mee kunnen werken]
-Grote harde schijf minstens 120 gig

Wat heb ik/me pa gevonden:

Acer Aspire 5102WLMi
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/p/pn5ca3.jpg
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN5CA3
Processor
Benaming AMD® Turion™ 64 X2 TL-50
Snelheid 1600 MHz
Level 2 Cache 512 kB
Geheugen 1024 MB DDR2
Chipset ATI Radeon Xpress 1100
Grafische chip ATI Radeon Xpress 1100 t/m 128 MB (shared)
Harddisk 120 GB

echter hier twijfels om de processor en grafische kant
-----------------------------------------------------------------------------------------
Acer Aspire 9302WSMi
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/p/pn5ca1.jpg
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN5CA1
Processor
Benaming AMD® Turion™ 64 X2 TL-50
Snelheid 1600 MHz
Level 2 Cache 512 kB
Geheugen 1024 MB DDR2
Chipset NVIDIA GeForce Go 6100 chipset
zichtbaar beeld 17,0 inch
Grafische chip NVIDIA GeForce Go 6100 128 MB (shared)
Harddisk 80 GB

Voordeel 17 inch maar minpunt gelijk ook weer de harde schijf en wat zijn nou precies de
verschilen van deze laptops alleen de chipset en grafische kaart :z is dat 100€ waard ??
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aspire 5633WLMi
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/p/pn4cbx.jpg
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=PN4CBX
*Let op 3jaar garantie *
Processor
Benaming Intel® Core™ 2 Duo T5500
Snelheid 1660 MHz
Level 2 Cache 2048 kB
Geheugen 1024 MB DDR2
Chipset Intel® 945PM Express
zichtbaar beeld 15.4 inch
Grafische chip Intel® GMA950 128 MB (shared)

Deze heeft zekker mijn persoondelijke voorkeur omdat het een intel is
en die op moment gewoon beter zijn en hij heeft 3 jaar garantie
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Opmerkingen:
waarom budget van 900€?: me pa is geen tweaker en ziet een pc anders dan jullie :+
waarom acer: veel mensen zeggen acer slechte garantie enz. onze eigen ervaring is
echter anders, me zus zijn acer mobo was kapot .volgende dag kwamen ze hem ophalen
week later weer afleveren met nieuwe fans en mobo.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Verwijderd

waarom budget van 900€?: me pa is geen tweaker en ziet een pc anders dan jullie
Zal er maar van uit gaan dat dat geen indirecte belediging is?

In ieder geval je hebt het over de videokaart; kan je misschien aangeven wat je vader op zijn laptop doet?
Alleen office / Paintshop / Internet Explorer?
Gaat je pa hem mobiel gebruiken of gewoon als desktop?
Gaat je pa vaak op accu werken of juist op netstroom?

Verwijderd

Topicstarter
als desktop vervanging veel foto's op zijn schijf
die hij ook licht gaat bewerken met paint shop pro
en daarna online zetten op zijn eigen website

en hij gaat gewoon op netstroom altijd tis puur thuis gebruik maar dan voor in de woon kamer.

edit:
belediging nee maar eerder manier waar op hij zijn geld besteed

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 19:34 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
3x Acer, netjes :+ . Sorry, maar ik kan een Acer echt afraden en afkraken. Buurjongen is hem van het jaar al 3x kwijt geweest (+- 2 mnd) en heeft hem vandaag weer kunnen opsturen.. Er is zelfs al een schroef gewoon uitgevallen.. Lees voor de lol maar een het Acer Aspire 502x serie topic, dan de laatste paar pagina's :|. Ik weet neit of dat van je zusje een laptop was, maar de ervaring met laptops is iig bij Acer grootendeels brak.. Natuurlijk een eigen keuze.

De Asus F3M

Kort:
15.4" TFT
AMD Turion 64 X2 TL-52, 1.6GHz, 2x512MB
1024MB DDR2-667 Dualchannel
GeForce Go 6100 Integrated
120GB 5400rpm HDD SATA
7 in 1 Cardreader
Windows Vista Home Premium
2 Jaar garantie standaard
Gratis tas en muis

Asus is naar mijn menign aardig wat beter (hier uit ervaring) en levert standaard 2 jaar garantie zodat je er zeker van bent dat je 2 jaar met je laptop kan werken en dat is wel een pluspunt! Zegt tevens wat over het product en hoelang Asus verwacht dat het product normaal zal werken.

Onderstaande laptop is ook een mooie. Zelfde eigenlijk maar dan met een dedicated GeForce 7300 die heel wat sneller is in 3D applicaties e.d. Hangt een beetje van je eisen op dat vlak af.

[ Voor 63% gewijzigd door GENETX op 05-03-2007 20:27 ]

• Shtad
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:47
http://www.mycom.nl/Produ...CAP020C__TL52/139491.aspx

Acer kun je beter niet nemen. Allerlei problemen mee (barsten, service).
Asus is een prima merk, 2 jaar garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Shtad schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:22:
http://www.mycom.nl/Produ...CAP020C__TL52/139491.aspx

Acer kun je beter niet nemen. Allerlei problemen mee (barsten, service).
Asus is een prima merk, 2 jaar garantie.
ja toch raar dat we wel goede garantie kregen lees mijn verhaal.

die asus is zekker leuk laptopje
die ga ik zekker nog even overwegen

dringende vraag :

Dedicated Video geheugen 256 MB
Shared memory Nee

is de video kaart nouw wel of niet shared geheugen ??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 20:34 ]

• GENETX
Misschien dat je 1 keer geluk hebt gehad met Acer, dat kan best. Als ik echter de gemiddelde posts over acer + service zie schrik ik echter wel. Hangt er ook van af of het een Acer laptop of PC was bv.

Enkele reacties ui de laatste pagina's van [Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 14:17:
"maar ik hoop dat ze een uitzondering maken." :N

bij acer kan niets, alleen stuk gaan kunnen ze :Y
Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:19:
ACER= BAGGER, maargoed.. dat heb ik al 100x gezegd..

als je geld je lief is ;) doe je geen zaken met dit bedrijf.

maaruh, ik moet zeggen dat Vista toch wel lekker draait met Aero..
als je 1GB er in hebt zitten loopt het echt lekker (niet slechter dan XP)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:29:
Acer verkoopt troep, de Nederlandse wet beschrijft dat een consument recht heeft op een degelijk product. Of wel, Acer overtreedt de wet zolang ze dit soort bagger verkopen.

ACER==BAGGER:
als ze 3 maanden nadat de garantie is verlopen totaal geen coulance tonen,
denk ik daar toch wel anders over >:)

[...]

Drie letters en het is groot en blauw (IBM, red.) ;)
Ik zou iig een laptop kopen met een stevige behuizing, want dan gaan er uberhaupt minder snel iets aan stuk.
Zo een paar willekeurige posts uit d elaatste 2 pagina's om de plaatjes over de gescheurde scharnieren maar te laten voor wat het is...

Dat geheugen is wss niet shared. Iig niet geheel. De Go 7300 heeft in ieder geval 128MB geheugen en zal tot 384Mb werkgeheugen gebruiken. Meestal is het 128MB dedicated/128MB turbocache. Die videokaart is iig wel heel veel sneller en beter.

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 05-03-2007 20:47 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Dit vond ik wel een leuke laptop:

http://www.azerty.nl/prod...5101/asus-f3f-ap067c.html

• GENETX
Is idd ook een mooie. Wel weer mindere videokaart (nietgoed voor HD beelden omdat het geen HD beelden hardwarematig kan encoden). Misschien voor de TS een te kleine HDD, al vraag ik het me af omdat een laptop HDD per definitie eigenlijk te klein is. Verder id de DVI poort van de AMD tegenhangers ook een voordeel om hem ook op een TFT aan te kunnen sluiten met goede kwaliteit mocht het nodig zijn. Zeker niet verkeerd als je foto's bewerkt. Dezeis echter wel wat goedkoper en wss zuiniger.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 05-03-2007 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
tft uitgang is zeker wel een nodige oplossing hij heeft een tft scherm dus en zal hem soms gebruiken

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:06

Dentheman

Zie signature

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 09:47:
tft uitgang is zeker wel een nodige oplossing hij heeft een tft scherm dus en zal hem soms gebruiken
zit standaard op een laptop, al dan niet met dvi aansluiting, mocht je nog een vga-kabel hebben, er zit 9/10 keer een verloopstekker bij :)

Zie ondertitel

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

klein titelfixje, aangezien een leptop niets is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
@Gremlin-online: Is wel steeds de zelfde persoon die je daar kwoot ;).

Al ben ik ook geen Acer fan, hebben hier thuis 2 acer travelmate's van vorig jaar waarvan er 1 een defect backlight heeft. Aangezien het serienr aan de onderkant voor zover 'weggesleten' was dat sommige getallen/letters niet meer leesbaar waren kon er simpelweg _geen_ garantie meer verleend worden.

De travelmate die nog wel goed is, niets over te klagen :). Acer verkoopt erg veel laptops, neem aan dat het dus heus niet een en al bagger is ;). De paar mensen die er wat mee hebben hoor je er ook het meest over.

Grolsch Royce!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Idd superpaddo.. Elke bedrijf (MSI, Acer, HP, Asus) die veel notebooks verkopen zullen altijd wel een keer tegen problemen lopen.. Die gozerd die je "kwoot" die heeft helaas een keer pech gehad met Acer maar om dan maar te zeggen dat alles meuk is, erg makkelijk. Hij heeft het daarnaast over een coulance van 3 maanden.. LOL.. ik wil verdomme een coulance van een jaar.. omg dat er dan nog geluisterd word naar die gozer.

Anyway back to topic. Tussen de notebooks die jij zelf geselecteerd hebt zou je de volgende keuze moeten maken:

Wil je pa erop gamen en een groter scherm? Dan ga je voor de 2de, vervang die hdd voor een andere desnoods.

Wil je pa gewoon gebruiken voor "normale dingen" ga dan voor de intel, 950GMA is nie echt lekker om op te gamen dus beter te gebruiken voor office gedoe.

Mijn mening :)

That's the way the cookie crumbles.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Moneta schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:37:
- blaat - Hij heeft het daarnaast over een coulance van 3 maanden.. LOL.. ik wil verdomme een coulance van een jaar.. omg dat er dan nog geluisterd word naar die gozer.

- blaat -
Tjah en al krijg je coulance van een jaar (of zelfs 2) dan krijg je af en toe nog bagger spul terug :)...

[ Voor 14% gewijzigd door alex3305 op 06-03-2007 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moneta schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 22:37:
Idd superpaddo.. Elke bedrijf (MSI, Acer, HP, Asus) die veel notebooks verkopen zullen altijd wel een keer tegen problemen lopen.. Die gozerd die je "kwoot" die heeft helaas een keer pech gehad met Acer maar om dan maar te zeggen dat alles meuk is, erg makkelijk. Hij heeft het daarnaast over een coulance van 3 maanden.. LOL.. ik wil verdomme een coulance van een jaar.. omg dat er dan nog geluisterd word naar die gozer.

Anyway back to topic. Tussen de notebooks die jij zelf geselecteerd hebt zou je de volgende keuze moeten maken:

Wil je pa erop gamen en een groter scherm? Dan ga je voor de 2de, vervang die hdd voor een andere desnoods.

Wil je pa gewoon gebruiken voor "normale dingen" ga dan voor de intel, 950GMA is nie echt lekker om op te gamen dus beter te gebruiken voor office gedoe.

Mijn mening :)
normaale dingen zekker niet gamen maar liefst wel een goede grafische kaart voor windows vista
omdat het nog al wat vraagt van je grafische kaart ,

Verwijderd

Mijn ervaringen met Asus zijn juist bedroevend. In totaal 4 laptops gekocht (A3 serie, 2005), 3 daarvan zijn al 1 of meerdere keren teruggeweest naar service (nieuw moederboard, nieuw scherm). Service is niet best, een weinig flexibel, niet snel. Ze hebben dan wel leuke laptops met goede specs voor een kleiner budget, maar echt top spul is het niet. Probeer nu Acer uit met enkele klanten. De mensen die € 900 kunnen uitgeven laat ik bijna altijd HP/Compaq kopen, soms Toshiba.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik sluit me aan bij trzonne.
Mijn ervaringen met Asus zijn gewoonweg shit.
Laptop ter RMA opgestuurd, na 2 maand nog niets gehoord. Zijn ze hem kwijt!
Konden ook niets anders betekenen voor ons, dus ik mijn klant een andere laptop geleverd.
Komt er na een half jaar ineens een doosje van Asus terug...
Nee, dan Acer, zowel desktop als laptop service, prima.
Mail de RMA, als ik op tijd ben komen ze het spul dezelfde dag nog halen, en gemiddeld binnen een week gerepareerd en wel retour...
En laten we wel wezen, Acer is over het algemeen gewoon erg netjes qua specs/prijs.

Verwijderd

GremliN-Online schreef op maandag 05 maart 2007 @ 20:13:
3x Acer, netjes :+ . Sorry, maar ik kan een Acer echt afraden en afkraken. Buurjongen is hem van het jaar al 3x kwijt geweest (+- 2 mnd) en heeft hem vandaag weer kunnen opsturen.. Er is zelfs al een schroef gewoon uitgevallen.. Lees voor de lol maar een het Acer Aspire 502x serie topic, dan de laatste paar pagina's :|. Ik weet neit of dat van je zusje een laptop was, maar de ervaring met laptops is iig bij Acer grootendeels brak.. Natuurlijk een eigen keuze.

De Asus F3M

Kort:
15.4" TFT
AMD Turion 64 X2 TL-52, 1.6GHz, 2x512MB
1024MB DDR2-667 Dualchannel
GeForce Go 6100 Integrated
120GB 5400rpm HDD SATA
7 in 1 Cardreader
Windows Vista Home Premium
2 Jaar garantie standaard
Gratis tas en muis

Asus is naar mijn menign aardig wat beter (hier uit ervaring) en levert standaard 2 jaar garantie zodat je er zeker van bent dat je 2 jaar met je laptop kan werken en dat is wel een pluspunt! Zegt tevens wat over het product en hoelang Asus verwacht dat het product normaal zal werken.

Onderstaande laptop is ook een mooie. Zelfde eigenlijk maar dan met een dedicated GeForce 7300 die heel wat sneller is in 3D applicaties e.d. Hangt een beetje van je eisen op dat vlak af.
Toevallig zag ik deze ook voorbij komen.
Ben namelijk ook op zoek naar een laptop voor een zacht prijsje.
In het verleden heb ik verschillende laptops gerepareerd/geïnstalleerd waarbij ik het volgende heb gemerkt:
Dell (op het werk hebben we GoldSupport) = laptops zijn helemaal naar dell geïnstalleerd/geconfigureerd waarbij de installatie vrij brak is.
Het lijkt erop alsof ze op alles en iedereen hun naam willen plakken.
Helpdesk is brak want je hangt er een half uur aan, wordt constant doorverwezen en dat maakt het duur.
Wel wordt de laptop snel gerepareerd als je het op stuurt.
Verder kun je op de website van Dell wel wat informatie vinden, na heel erg lang door klikken.
Acer (van een collega) = tot nu toe geen problemen, persoonlijk vind ik ze de beste laptops. Nooit problemen mee gehad eigenlijk.
Asus = Zien er mooi uit, maar hier krijg je sowieso problemen mee. Elke laptop die ik in mijn handen heb gehad van Asus, was een ander dingetje van kapot (rj45 poort, dan een usbpoort die kortsluiting geeft en etc).

Nouja, ik denk dat ik, voor mijn volgende laptop ga kiezen voor Acer.
Waarschijnlijk een Intel, omdat die wat zuinigger zijn voor zover ik weet.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Dat is gewoon perceptie. Als ik in de threads op got lees dat er behoorlijk wat scheuren in de behuizing kunnen komen bij acers en dit niet lees in topics van asus laptops twijfel ik of jouw waarnemingen wel representatief zijn.
Pagina: 1