XL1 / XV200 of toch een HD cam?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:16
Ik zit links en rechts wat te zoeken naar een cam (liefst jong gebruikt) in het semi-pro segment.
Heb al eens een paar keer een sony 150R gehuurd en dat was altijd best ok :)

Nu hoor ik alleen hier en daar geluiden uit de canoon hoek dat ik me toch daar eens op moet storten. Al vlug raak ik dan bij de XL1... Een camera waarvan ik me herinner dat mijn oom die ooit eens jaaaaren geleden al had gekocht maar daar uiterst tevreden over was.
2e hands te koop zo tussen de 1200 en 1800 euro.

Tegenhangers? naja... DVCAM 150 of 170 van sony, of misschien een XV2000 DV, eveneens van Sony. Vooral deze laatste is weer eits goedkoper aan te komen, maar doet deze nou echt onder voor een XL1? en... een XL1 van laten we zeggen 5 of 6 jaar oud... wat kan ik daar van verwachten? krijg ik er gedonder mee op den duur?

In die zelfde zoektocht is voor krap 2000 euro een HDR-FX1 te koop, schitterende HD cam. ook hier wordt dan de vraag... sja... HD... ik moet het nog eerst allemaal maar eens zien wat dat HD nog gaat worden. Of wordt het een dusdanig courante camdat ie waardevast blijft? of... keldert ie met een jaar omdat er zooooveel aanbod in HD cams gaat komen?

help :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.