Toon posts:

Onaangekondigde prijsverhoging van Planet Internet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit een ADSL contract afgesloten bij Tiscali.
Een groep klanten is door Tiscali "doorverkocht" aan Planet Internet, waaronder ik.

Nu krijg ik van Planet Internet ineens een prijsverhoging voor mijn kiezen, zonder dat ik daarvoor een melding heb gehad.

Mijn protest mocht niet baten. Volgens hen had ik moeten weten dat de Planet Internet prijzen hoger zijn voor dezelfde diensten (!)

Op mijn verzoek om een kopietje van de informatie te sturen reageren ze met "dat kunnen we niet, dat was een massmailing".

Zijn er nog meer mensen met diezelfde nare ervaring?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Je hebt n elk geval het recht om 3 maanden na de eerste verhoging op te zeggen. Dit was althans toen HCCnet ook weg ging bij ons... Standaard was dit recht meen ik 3 maanden.

Wel slordig van PLanet dat ze niets willen opsturen. Bij HCCnet had ik express daarom nog gevraagd. Heb graag dat soort dingen nog op papier en dat deden ze.

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 08:14
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:02:
Ik heb ooit een ADSL contract afgesloten bij Tiscali.
Een groep klanten is door Tiscali "doorverkocht" aan Planet Internet, waaronder ik.

Nu krijg ik van Planet Internet ineens een prijsverhoging voor mijn kiezen, zonder dat ik daarvoor een melding heb gehad.

Mijn protest mocht niet baten. Volgens hen had ik moeten weten dat de Planet Internet prijzen hoger zijn voor dezelfde diensten (!)

Op mijn verzoek om een kopietje van de informatie te sturen reageren ze met "dat kunnen we niet, dat was een massmailing".

Zijn er nog meer mensen met diezelfde nare ervaring?
is na mijn weten een eenzijdige contract's wijziging
waar je per direct je contract kan opzeggen
ik denk aan orange mobile abbenementen

zelfs met een eenzijdige prijs verlaging
kan je je beroepen op de nederlandse wet

correct me is i'm wrong

[ Voor 0% gewijzigd door zepydeus op 05-03-2007 19:13 . Reden: typo's ]

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
ben je op zoek naar ervaringen met deze verhoging? post eens wat meer info. volgens mij was alleen het eerste jaar met een tientje korting, daarna dus niet meer. Laat eens zien wat je precies bedoelt.

PSN: djmurcielago

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor de TS lijkt het mij belangrijk dat hij bij het overstappen geen downtime heeft.

Je abonnement opzeggen met een brief kan. Maar om vervolgens zes weken zonder internet zitten omdat je signaal gesloopt is en dus niet meer over te zetten is, lijkt mij ook niet erg fijn.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Dan kan TS het toc gewoon aanvragen bij een andere ISP als hop? Downtime lijkt me toch echt niet nodig lijkt me. Alleen vraag ik me af of het wel om een prijsverhoging gaat. Wat mij bijstaat is dat TS eerst korting kreeg gedurende het eerste jaar, en dat TS nu die korting niet meer krijgt.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Planet doet de laatste tijd wel meer rare dingen.

Ik heb een 6 Mb verbinding van planet, en sinds een paar maanden lopen mijn downloads maar op max 300k. Een vriend van me heeft hetzelfde abonnement en dezelfde problemen. Na een aantal mailtjes en belletjes met Planet, blijkt dus das Usenet downloads geknepen worden.
Ik betaal dus eigenlijk 55 euro voor een 3 Mb verbinding, die voorheen 6 Mb was. Dat vond ik ook een vrij grote prijsverhoging. Heb dan ook direct opgezegd (contract loopt eind Juni af).

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:46

slaay

Natuurbeleven.com

Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:40:
Planet doet de laatste tijd wel meer rare dingen.

Ik heb een 6 Mb verbinding van planet, en sinds een paar maanden lopen mijn downloads maar op max 300k. Een vriend van me heeft hetzelfde abonnement en dezelfde problemen. Na een aantal mailtjes en belletjes met Planet, blijkt dus das Usenet downloads geknepen worden.
Ik betaal dus eigenlijk 55 euro voor een 3 Mb verbinding, die voorheen 6 Mb was. Dat vond ik ook een vrij grote prijsverhoging. Heb dan ook direct opgezegd (contract loopt eind Juni af).
Heeft Planet precies bereikt wat ze willen, een downloader weg hebben.
Daarnaast slaat je reactie nergens op, want planet's newsservers worden altijd al geknepen, alleen is dat afgelopen tijd soms niet gebeurd.
Als je nu daadwerkelijk opeens een 3 mbit verbinding zou hebben terwijl je betaald voor een 6 mbit dan slaat je reactie nog ergens op.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

slaay schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:08:
[...]

Heeft Planet precies bereikt wat ze willen, een downloader weg hebben.
Daarnaast slaat je reactie nergens op, want planet's newsservers worden altijd al geknepen, alleen is dat afgelopen tijd soms niet gebeurd.
Als je nu daadwerkelijk opeens een 3 mbit verbinding zou hebben terwijl je betaald voor een 6 mbit dan slaat je reactie nog ergens op.
Mwah jouw mening, moet planet gaan bepalen wat jij met je internetverbinding doet? Heerlijk die moraalridders, altijd iedereen vertellen wat wel en niet mag, maar ondertussen....

Ik ben zelf ook de dupe geworden van planet z'n regeling. Ik ben er nooit blij mee geweest, ook nu ze mailservers blokkeren, vind ik dat behoorlijk vervelend. Ik ben een IT-er (geen ict, ict heeft zo'n onvoldoende kennis bijsmaak ahum) en ik richt voor mn werk nog wel eens wat mailservers in.

En daar hoort ook bij dat ik dus thuis veel test, maar planet heeft dat een stuk lastiger gemaakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 16:53 ]

Pagina: 1