Toon posts:

Vraag over rippen van platen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hier laatst gevraagd over wat te doen met mijn draaitafel aangezien ik een paar rips had waar allemaal jumps in zitten.

Ik kreeg toen de tip om de arm op 3 gram te zetten. Dat heb ik nu gedaan maar mijn rips klinken daar veel minder goed van.

Ik heb nu het dilemma dat als ik de arm op 3 gram zet het minder goed klinkt maar als ik het gewicht meer naar voren doe dat hij soms jumpt.

Hier is een voorbeeld van eenzelfde track die ik op deze twee manieren heb geript:

http://www.sendspace.com/file/a6ed6t

Ik heb het liefst wel die mooie volle sound van dat de naald wat dieper in de groeven zit maar ik wil niet die jumps.

Wat kan ik doen?

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:13

DJ Vincento

1422055

Misschien moet je een tussenweg tussen die twee afstellingen vinden. Bijvoorbeeld 1,5 gram ofzo. Ga een beetje experimenteren, volgens mij kan dat niet zoveel kwaad. Controleer ook even of de draaitafel wel precies waterpas staat, dat kan misschien nog weleens effect hebben.

Ik weet nog niet zo veel op het gebied van draaitafels en pickups, word tijd dat ik me er eens in ga verdiepen. :)

[ Voor 31% gewijzigd door DJ Vincento op 05-03-2007 18:31 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het idee van je gewicht op 3g zetten is juist dat je naald dieper de groef in gaat en belangrijker, dat stof minder tikjes oplevert.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJ Vincento

DJ Vincento

1422055

CyBeR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:30:
Het idee van je gewicht op 3g zetten is juist dat je naald dieper de groef in gaat en belangrijker, dat stof minder tikjes oplevert.
Ik denk dat het jumpen juist komt omdat er teveel gewicht naar voren hangt. De arm zakt dan af en toe een beetje door de naald heen, die naalden zelf zijn meestal ook geveerd.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Heb je de anti-skating wel juist ingesteld?Kijk ook of je draaitafel wel goed waterpas staat.Verder zou ik nooit zo zwaar gaan draaien, ligt er natuurlijk ook aan wat voor draaitafel je hebt, voor een dj tafel is 2,5 gram vaak heel normaal, voor een hifi tafel ligt het meestal een stuk lichter (1,5 gram ofzo).Maar het is niet bevorderlijk voor de levensduur van je vinyl om extreem zwaar te gaan draaien ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR heeft 'm net boven de 1g.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
blobber schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:44:
Heb je de anti-skating wel juist ingesteld?Kijk ook of je draaitafel wel goed waterpas staat.Verder zou ik nooit zo zwaar gaan draaien, ligt er natuurlijk ook aan wat voor draaitafel je hebt, voor een dj tafel is 2,5 gram vaak heel normaal, voor een hifi tafel ligt het meestal een stuk lichter (1,5 gram ofzo).Maar het is niet bevorderlijk voor de levensduur van je vinyl om extreem zwaar te gaan draaien ;)
Anti skating heb ik op 3 staan. En ik draai die platen nog maar één keer omdat ik ze allemaal ga verkopen nadat ik ze geript heb. Het gaat er dus om dat ik zo mooi mogelijke rips heb.

• DJ Vincento

DJ Vincento

1422055

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:33:
[...]

Anti skating heb ik op 3 staan. En ik draai die platen nog maar één keer omdat ik ze allemaal ga verkopen nadat ik ze geript heb. Het gaat er dus om dat ik zo mooi mogelijke rips heb.
Jammer van je platen. This omdat ik momenteel helemaal blut ben, maar anders was ik zeker wel geinteresseerd geweest. :)
Pagina: 1