Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FLASH] PMON van Belkin router; mtd -r erase pmon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had op mijn belkin router DD-WRT geflashed en daarna OpenWRT. Maar openwrt heeft iets gedaan waardoor al mijn mac adressen waren gewist en het hele ding niet meer werkte onder openwrt, wat ik ook deed. dus ik deed cat /proc/mtd/ en toen kreeg ik een lijst van partities; PMON, rootfs, nvram, linux en jffs2. nadat ik ze allemaal (behalve rootfs want die lukte niet had gewist) dacht ik nou, laat ik PMON ook maar ff wissen, want hij start nog gewoon op en ik kan hem toch debricken met TFTP.

nadat ik dat had gedaan viel gelijk alle lampjes uit behalve die van de LAN ports.

Nou is mijn vraag, is pmon belangerijk, en valt er nog wat te redden? Voordat ik allerlei moeite ga doen om een JTAG kabel te kopen wil ik graag weten of dat het wel waard is.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Pmon klinkt als je bootloader, dus het ding waar ook tftp inzit. Als het dat inderdaad is heb je je router gebricked en moet je jtag gebruiken om 't weer terug te zetten. Je mac-adressen zullen waarschijnlijk wel ergens in de nvram-ruimte moeten staan, als je ze wilt herstellen moet je daar dus kijken.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
hey thx man, ik ga binnenkort ff een jtag kabel zoeken. mijn mac adressen staan ook op de router op stickers dus dat is geen probleem, in het nvram zullen ze niet meer staan want die is nu hartstikke dood en leeg.

Heb jij toevallig een idee waar ik een jtag kabel op de kop kan tikken? O-)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Zelf maken, volgens mij kan je jtag'en met de printerpoort, zei het met een grote mate van sloomheid.

Linkje:
http://ar7.wikispaces.com/JTAG
Stukje naar beneden scrollen

printerpoort en 4 weerstanden dus, kabel max 15cm, maar das niet zo boeiend ;)

[ Voor 43% gewijzigd door SA007 op 06-03-2007 10:15 ]