[XP] CD-Burner werkt niet na herinstall *

Pagina: 1
Acties:

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Van het weekeinde de computer van mijn pa opnieuw geinstalleerd met een Windows XP SP2 install. Deze install verliep vlekkeloos alleen heb ik een probleem met het aanspreken van de CD-ROM brander. Deze brander verschijnt als drive (L:) maar herkent geen enkele schijf.

Alleen als ik de schijf er tijdens het opstarten in doe, zie ik de naam van de schijf, maar als ik er dan naar toe ga is de inhoud leeg, wissel ik hierna van schijf dan wordt hij niet meer herkend.

Ook wordt hij niet gevonden in bijvoorbeeld Nero als brander.

Via de device manager zie ik hem ook netjes staan als LITE-ON LTR-48125W

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Tot hiervoor werkte hij altijd perfect.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een programma als Deamontools geinstalleerd? Die wil naar mijn ervaring nog wel eens dwars zitten bij dit soort problemen.

Kunnen nog wel tig andere dingen zijn, maar ik mis in je topic een beetje wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd :P :P :+

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Er staat idd deamon tools geinstalleerd maar het rare is dat een andere dvd brander wel gewoon werkt (Zit dus een dvd en een cd brander in).

Wat ik zelf al heb geprobeerd verder :P Tsja... kijken of de device volgorde in de BIOS wat uitmaakte.. Gekeken via de drive management plugin in de MMC of hij daar stond was zo, maar ook hier werdt geen inhoud gevonden. Gekeken in Nero of de brander daar wel gezien werd. Gekeken in de device manager of de drive goed herkend werdt.. Het device een keer uninstall gedaan en opnieuw laten herkenen...

Verder was ik een beetje uit de ideeen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17

Thandor

SilverStreak

Wat gebeurt er als je de drive buiten Microsoft Windows XP om aanspreekt? Probeer dus eens te booten van de installatie CD of gebruik Knoppix of iets dergelijks.

Als het dan alsnog niet werkt is het topic hier waarschijnlijk niet op de goede plek.
Met andere woorden: Kijk de hardware eens goed na :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Brander in een andere pc getest, IDE kabels vervangen, master/slave jumper wel nagelopen :?
Verwijder die Deamon tools, schoon je register op (Deamon tools zijn een ramp voor je registry) en dan opnieuw proberen.

offtopic:
Apen-nootjes, heb je wel de WOS faq's gelezen ;) Dan weet je dat je OS tussen haakjes "[Windows XP]" moeten staan :P

[ Voor 23% gewijzigd door aReaRe op 06-03-2007 09:46 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Titeledit per het Windows Clients - Policy O-)

Kijk even of de juiste mobo drivers er op staan. En speel eens met de PIO/DMA modes. (Al wil je het niet permanent op PIO hebben :+ )

Of heb je last van Cannot Access CD-ROM and "Code 31" Error Message in Device Manager After You Remove Adaptec Easy CD Creator from Your Computer? Edit: ah. Nero. Hoe dan ook zou je kunnen kijken naar updates van je brandtool.

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 06-03-2007 10:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Ok...

De brander in een andere PC testen, IDE kabels vervangen, master/slave jumpers nalopen lijkt me eigenlijk niet echt nodig gezien er totaal niets veranderd is aan de hardware matige setup (De kast is niet open geweest ;) ) De Deamon tools de-installeren ga ik proberen. De PIO/DMA modus is een laatste redmiddel maar ga ik ook nog proberen :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:17

Thandor

SilverStreak

Apen-nootjes schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:21:
De brander in een andere PC testen, IDE kabels vervangen, master/slave jumpers nalopen lijkt me eigenlijk niet echt nodig gezien er totaal niets veranderd is aan de hardware matige setup (De kast is niet open geweest ;) )
Dat zegt niets :). Een optical kan ook plots stuk raken. Zoiets kan ieder moment gebeuren en je merkt praktisch niet op welk moment het gebeurt. (Afgezien van de mensen die een optical 24/7 gebruiken :+). Pas bij de volgende keer kom je de defecte drive tegen, laat dat nu net na de herinstallatie zijn ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Topicstarter
Dat is wel waar jah :) Hmm.. dit weekend geen tijd verder jammer genoeg.. volgende week ook daar naar kijken :)

Pagina: 1