PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
Onderdelen:
Mobo: GigaByte GA-8IE533
CPU: P4 1.8
Voeding: Coolermaster RS-380-PMAP

Ik heb hier een pc staan die niet op wil starten, nadat ik de powerknop indruk: dus geen beeld, geen coolers die aanspringen, helemaal niks

Nu heb ik het volgende allemaal geprobeerd: voeding getest met paperclip en in andere pc en de voeding is goed.
Moederbord uit de kast gehaald en compleet schoongemaakt en gecheckt op beschadigingen, niks te zien.
Andere Power en restknop geprobeerd.

Enige dat me wel lukt is de coolers (AGP,cpu,voeding) aan de praat krijgen als ik de pc start met een paperclip tussen de groene en een zwarte kabel op de stekker van de voeding.
Verder gaat de AGP Led naast het agp slot branden.
Maar als hij dan aan staat dan nog doen de power en resetknop niks.

Vraag luidt: is het moederbord overleden ? En hoe kan ik dit 100% zeker weten, is er een soort testje/meting?
Is dit nog te repareren?

Bochtjes zijn Kewl

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

Khaine

Python liefhebber

Probeer er eerst eens achter te komen of het aan de knoppen zelf ligt? Zitten ze op de juiste pinnetjes op het moederbord? Zoja, sluit dan de 2 pinnetjes die power-on moeten veroorzaken kort met bijvoorbeeld een schroevendraaier.
Werkt dit ook niet? Dan kun je gaan kijken naar andere factoren. Om er achter te komen of het aan de processor ligt (waarom immers niet) dien je die even te vervangen door een tijdelijke andere. Werkt dat wel, dan lijkt de combo mij duidelijk. Werkt dat niet dan zou ik zelf voor het moederbord gaan. Die vervangen en zorg dat je ook een processor hebt liggen. Mocht het nog niet werken, dan kun je met die nieuwe processor blijven proberen :).

Nu zul je wel genoeg te doen hebben vermoed ik zo. Succes en laat het ons even weten :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

Topicstarter
bedankt voor je reactie.

Ik heb de knoppen al vervangen voor andere uit een andere kast en op alle manieren aangesloten, maar dat hielp niks, ook kortsluiten niet.

De cpu en mobo vervangen voor anderen is een idee, ik heb alleen helaas geen Socket 478 bord of andere P4 cpu liggen hier ..

Wel heb ik alle andere onderdelen (geheugen, Hdd, videokaart) geprobeerd in een andere pc en die waren allemaal nog goed.

Is er nog een andere manier waarop ik kan testen of het mobo/cpu is overleden?

Bochtjes zijn Kewl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens hiermee:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En als je zelf geen vervangende onderdelen hebt om mee te testen, zoek iemand op van wie je ze kunt lenen. Wij kunnen ook geen zekerheid bieden als je dat niet gedaan hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.