HP 3600 colorLJ, afgedrukte kleuren kloppen van geen kant!

Pagina: 1
Acties:
  • 440 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 14:21

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
hallo allemaal,

wij hebben hier @ work een HP Laserjet 3600 printer staan welke we gebruiken om gemaakte tekeningen af te drukken. We hebben deze printer nu ongeveer een jaar en eigenlijk heb ik vanaf het begin al een probleem gehad met de echtheid van kleuren op de afdruk. deze klopt namelijk van geen kant!

problemen die ik weggestreept heb:

- kleuren kalibratie van de monitor: als ik vanaf dezelfde pc print op een deskjet 1220 zijn de kleuren bijne gelijk als de kleuren op het scherm.
-het ligt aan de applicatie die ik gebruik: vanuit welk programma ik ook print, tekenpakket, word de kleuren kloppen nooit!.

kleuren kalibratie van de printer heb ik meerdere malen doorlopen, kleuren op de calibratie pagina's zien er ook wel goed uit, ik heb ook alle kalibratie mogelijkheden op de HP site doorlopen, geen effect. Alle instellingen in de printer heb ik aangepast en geprobeerd, geen effect.

op de hele HP site is niets te vinden over dit probleem, ik heb het gevoel dat het misgaat bij het mengen van de kleuren. bij de ene afdruk valt het ook meer op dan de andere afdruk dit is afhankelijk van de gebruikte kleuren. Vooral grijstinten zijn erg slecht, kleuren die gewoon grijs horen te zijn print de LJ3600 als grijs met veel rood/roze! :(

kan ik een aangepast ICC file maken oid?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-07 09:06

r0b

Grijze met rood/roze :?
Is het een rood/roze waas die je eroverheen krijgt, of liggen er meerdere kleuren naastelkaar?
Evt. wat voorbeelden, als je die hebt zou handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
er zit een roze waas doorheen jah.

je ziet verder geen abnormale strepen oid... het is net alsof de printer de mengverhoudingen totaal verkeerd heeft zodat een afbeelding te roze, rood wordt.

ik heb op mijn werk wel afdrukjes liggen, zal morgen ff 2 in scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
hier de afdruk van de Laserjet 3600;
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/laserjet%20afdr.jpg

en hier de afdruk van een Deksjet 1120:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/johanw/deskjet%20afdr.jpg

zoals je kan zien is er nogal een verschil, De afdruk van de deskjet kom overeen met de kleuren op het scherm, grijs is daar echt grijs en in de juiste tinten.

-de donkere blaken boven en onder zijn op de laserjet TE donker, (zit rood doorheen?)
-het grijze vlak in het midden (met de tekst) is veel te roze/paars.
-het grijze vak met datum en tijd ziet er ook anders uit. (lijkt blauw? doorheen tezetten?)
-de foto van de dame onder heeft ook totaal andere kleuren.

zowiezo heeft de laserjet minder kleur grdaties waardoor foto's sowiezo blokkerig worden dan op een deskjet, Daar valt weinig aan te doen, maar dat de kleur tinten totaal anders zijn?

Hopelijk kan iemand mij advies geven.

[ Voor 60% gewijzigd door Chaoss op 06-03-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Toevallig een fout kleurprofiel op je printer gezet? Kijk eens bij de settings van de printer en kijk of er ICC profielen zijn ingeladen.

Kijk ook eens of er driverupdates zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
vanmorgen laatste driver gedownload van HP site, geen verschil.

toen bij color management gekeken, daar installeerd hij geen ICC files :? kheb gezocht op de HP site naar icc files voor de 3600 en die zijn niet te vinden, wel voor veel andere types dus ik heb icc files geinstalleerd van de LJ 3000, 3500, 3700, 3900 allemaal RGB icc files, maar de print afdrukken zijn nog exact hetzelfde, veel te roze / rood

Maar nu dacht ik altijd dat de Laserjets met CMYK werken...? staat tenminste op de toners Cyaan Magenta etc. maar als ik een cmyk icc van een van de eerder genoemde types probeer in te laden zegt hij dat hij niets met dat bestand kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
iemand nog een idee wat ik hier aan kan doen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-07 21:13
In welk kleurprofiel zijn de document opgemaakt ?
CMYK of rgb.

Zet ze eens in CMYK en probeer dat eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
wsiev schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 11:18:
In welk kleurprofiel zijn de document opgemaakt ?
CMYK of rgb.

Zet ze eens in CMYK en probeer dat eens
bovenstaande documenten zijn vanuit word geprint... kunje dat in word uitstellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
nou mensen kleine topic kick maar het probleem bestaat nog steeds.

inmiddles is het ook duidelijk dat de kleur afwijkingen erger worden naar mate de toners leger raken... uiteraard gebruiken we originele HP toners.

laatst nog nieuwe drivers geinstalleerd ook geen succes..... wat ik ook doe niets helpt! ik en mijn collega's raken een beetje gefrustreerd van dit apparaat! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Het klinkt misschien heel scheef, maar heb je hier al contact met HP over opgenomen?
Er van uitgaande dat je nog garantie hebt moeten ze een dergelijk probleem oplossen, indien dit niet zo is, is mijn ervaring dat de betreffende medewerker vaak wel wat voor je wil proberen.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Pagina: 1