Hier staat sinds een paar maanden een pc met MS Windows XP Home erop. Alles werkt goed, behalve de internetverbinding die af en toe wegvalt. Meestal gebeurd het als je er een tijdje niks mee doet, maar af en toe ook als je erop bezig bent. (Dit probleem is er al sinds het begin.)
Rechtsonder in het schermf krijg ik dan wel een melding waarin dit staat:
Als je daar dan weer op klikt dan komt er een melding:
Op de plaats waar die pc nu staat stond eerst een oudere pc met Win98, die met dezelfde kabel met de router verbonden was, en daar waren geen problemen mee.
Een laptop, die er ook al was toen die oude pc er nog stond, is ook draadloos verbonden met die router. Daar zijn geen problemen mee.
Weet iemand hoe dat dit probleem opgelost kan worden, want om elke keer de pc te rebooten om te kunnen internetten werkt ook niet echt lekker.
Rechtsonder in het schermf krijg ik dan wel een melding waarin dit staat:
Ik klik daar dus op, en dan krijg ik een nieuw venster met de naam Status van LAN-verbinding, en daarin staat o.a. een knop waarop "Herstellen" staat.LAN-verbinding
Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik hier voor meer informatie over dit bericht.
Als je daar dan weer op klikt dan komt er een melding:
De enige manier die ik heb gevonden om dat probleem op te lossen is door de pc te rebooten. Na de reboot is het dus weer (voor een tijdje) opgelost.Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
IP-adres vernieuwen
Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.
Op de plaats waar die pc nu staat stond eerst een oudere pc met Win98, die met dezelfde kabel met de router verbonden was, en daar waren geen problemen mee.
Een laptop, die er ook al was toen die oude pc er nog stond, is ook draadloos verbonden met die router. Daar zijn geen problemen mee.
Weet iemand hoe dat dit probleem opgelost kan worden, want om elke keer de pc te rebooten om te kunnen internetten werkt ook niet echt lekker.
Knight who says 你