[XP] Internetverbinding valt weg*

Pagina: 1
Acties:

• cxavier
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-02 10:18
Hier staat sinds een paar maanden een pc met MS Windows XP Home erop. Alles werkt goed, behalve de internetverbinding die af en toe wegvalt. Meestal gebeurd het als je er een tijdje niks mee doet, maar af en toe ook als je erop bezig bent. (Dit probleem is er al sinds het begin.)

Rechtsonder in het schermf krijg ik dan wel een melding waarin dit staat:
LAN-verbinding
Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U hebt mogelijk geen toegang tot het Internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik hier voor meer informatie over dit bericht.
Ik klik daar dus op, en dan krijg ik een nieuw venster met de naam Status van LAN-verbinding, en daarin staat o.a. een knop waarop "Herstellen" staat.
Als je daar dan weer op klikt dan komt er een melding:
Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid:
IP-adres vernieuwen

Neem voor assistentie contact op met de beheerder van dit netwerk.
De enige manier die ik heb gevonden om dat probleem op te lossen is door de pc te rebooten. Na de reboot is het dus weer (voor een tijdje) opgelost.

Op de plaats waar die pc nu staat stond eerst een oudere pc met Win98, die met dezelfde kabel met de router verbonden was, en daar waren geen problemen mee.
Een laptop, die er ook al was toen die oude pc er nog stond, is ook draadloos verbonden met die router. Daar zijn geen problemen mee.

Weet iemand hoe dat dit probleem opgelost kan worden, want om elke keer de pc te rebooten om te kunnen internetten werkt ook niet echt lekker.

Knight who says 你

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

In je netwerkkaart eigenschappen deze instelling nagelopen >> (tabblad General / Algemeen >> configure / configureer >> power management vinkje weghalen bij "Allow the computer to turn off this device to save power) ?

Andere netwerkkaart (desnoods insteekkaart) geprobeerd.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• cxavier
Bedankt, zal ik morgen eens proberen.

Knight who says 你

• cxavier
Gisteren had ik dat geprobeerd, en er stond idd dat hij de netwerkkaart mocht uitschakelen, maar vandaag heb ik weer hetzelfde probleem. (Er staat nu nog steeds geen vinkje voor "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen").

Wat zou er nog meer aan de hand kunnen zijn?

Knight who says 你

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zie je ook events in je eventlog staan met "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts."

(http://eventid.net/displa...4252&source=Tcpip&phase=1)

Heb je SP2 trouwens erop staan?

https://powershellisfun.com

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

lier

MikroTik nerd

Probeer eens de snelheid hard in te stellen op 10 Mbit, Half Duplex.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• cxavier
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 09:13:
Zie je ook events in je eventlog staan met "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts."

(http://eventid.net/displa...4252&source=Tcpip&phase=1)
Zal ik doen als ik er weer last van heb.
Nu heb ik er wel veel minder last van dan eerst.
Heb je SP2 trouwens erop staan?
Ja. :)

//EDIT:
@Lier:
Waar doe ik dat?

[ Voor 3% gewijzigd door cxavier op 09-03-2007 16:15 ]

Knight who says 你

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59

lier

MikroTik nerd

Onder de eigenschappeen van je netwerkkaart kan je dat instellen. Staat vaak iets van Speed & Duplex. Daar kan je kiezen voor "10 Mb Half"

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:07
Ik had exact hetzelfde probleem in Windows Vista. Dezelfde meldingen, en dezelfde manier om het op te lossen: opnieuw opstarten. Herstellen helpt niets.

Sinds ik Vista opnieuw heb geinstalleerd, heb ik het probleem nog niet weer gehad.

De melding "TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts." heeft er imo niets mee te maken.

Wat zijn de specificaties van je systeem?

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenTheStig op 09-03-2007 23:04 ]

Pagina: 1