XBox 360 verhaal onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nieuws: Extra geheugen en grotere games voor Xbox 360

^^ is een beetje te snel bijelkaar geschreven geloof ik :) Het wikipedia artikel waarnaar gelink wordt is er niet (Wikipedia does not have an article with this exact name. Please search for Interactive kiosks in Wikipedia to check for alternative titles or spellings.) en het verhaal zelf leest rommelig :)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:05

Chakotay

Lick here to continue

Hier is vanmiddag het bericht "Extra geheugen en grotere games voor Xbox 360" gepost, o.a. over het uitbrengen van een 512MB memorycard.

De titel en header (Bezitters van een Xbox 360 kunnen er vanaf volgende maand 512MB extra geheugen bijprikken.) van dit bericht doen echter vermoeden dat het om een uitbreiding van het werkgeheugen gaat, terwijl het alleen om een opslag-geheugenkaartje gaat. "Misleidend" is misschien een groot woord, maar ik vind het zeker voor een techsite-als Tweakers.net wat onprofessioneel overkomen :)

Wat is jullie mening hierover?

Hm, ik ben te traag, dit topic gaat over hetzelfde artikel, misschien mergen? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Chakotay op 05-03-2007 16:23 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb de link gefixt. (kiosk ips kiosks)

Voor het overige ga ik de auteur even aanschieten, maar ik vind het persoonlijk wel meevallen hoor.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Zelfde artikel op verzoek Chakotay gemerged :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Peter schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:35:
Ik heb de link gefixt. (kiosk ips kiosks)

Voor het overige ga ik de auteur even aanschieten, maar ik vind het persoonlijk wel meevallen hoor.
Misleidend is waarschijnlijk ook wel het verkeerde woord, maar gezien de eerste paar reacties denken er meer mensen zo over. Als in de titel "extra geheugen" staat, zeker in combinatie met het "extra bijprikken" uit de header, vatten veel mensen dat op als werkgeheugen. Als ik zelf nog nieuwsposter was geweest had ik het "Grotere geheugenkaart en arcadegames voor 360 aangekondigd" genoemd, met als eerste zin "Bezitters van een Xbox 360 kunnen er vanaf volgende maand geheugenkaarten van 512MB aanschaffen". Eventueel nog "geheugenkaart" vervangen door "memory unit", zoals Microsoft de dingen zelf noemt.

Stichting eth0

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Om te beginnen heb ik in ieder geval de titel en de lead even aangepast, want ik kan me de verwarring wel indenken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Yoeri op 05-03-2007 16:54 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ah, ik zie de aanpassingen inmiddels staan, stuk duidelijker zo naar mijn mening :)

Stichting eth0

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Mijn opmerkingen waren gemaakt voordat het topic was gemerged, en dus gericht aan het 'rommelig' van Zwerver :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Pagina: 1