Ik ben bezig met een zeer simpel stukje C#
In mijn mainForm_Load() , roep ik 2 functies aan.
Deze functies staan in de klasse loadPods.cs
Dat stukje code ziet er als volgt uit(een stukje code zegt meer dan 1000 worden bij mij)
Deze 2 functies halent uit een XML file , de <NAME> en <DESCRIPTION>
Het is natuurlijk duidelijk dat in de XML file er evenveel <NAME> als <DESCRIPTION> elementen zijn.
Ga ik deze code debuggen , dan krijg ik een (ArgumentOutOfRangeException)
Terwijl de waarde van countName & countDesc , allebei op 20 staan(wat weer refereert naar het aantal gelijkwaardige elementen , de <NAME> en <DESCRIPTION>).
Dit is toch gewoon normale code?
Of word er iets over het hoofd gezien?
Ik snap even niet meer wat Visual Studio nu bedoelt , omdat beide waardes gelijk zijn.
En omdat functie getDesc gewoon exact hetzelfde doet als functie getName , alleen dan op een ander element in de XML file....
Hopelijk kunnen jullie mij iets opweg helpen
EDIT:
Ik vergeet het rare van heel het verhaal te vertelllen.
Namelijk , als ik nog in de debug mode zit , en ik verander dit stukje code
In bijvoorbeeld
Of iets met zon waarde , ipv de variable , en ik duk op F5 om verder te debuggen , dan laat hij wel alles op correcte wijzen in de DataGridView zien
In mijn mainForm_Load() , roep ik 2 functies aan.
Deze functies staan in de klasse loadPods.cs
Dat stukje code ziet er als volgt uit(een stukje code zegt meer dan 1000 worden bij mij)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| private void mainForm_Load(object sender, EventArgs e) { int countName = 0; getName = podList.loadName(); foreach (string xmlName in getName) { dataGridView1.Rows.Add(); dataGridView1.Rows[countName].Cells[0].Value = xmlName; countName++; } int countDesc = 0; getDesc = podList.loadDesc(); foreach (string xmlDesc in getDesc) { dataGridView1.Rows[countDesc].Cells[1].Value = xmlDesc; countDesc++; } } |
Deze 2 functies halent uit een XML file , de <NAME> en <DESCRIPTION>
Het is natuurlijk duidelijk dat in de XML file er evenveel <NAME> als <DESCRIPTION> elementen zijn.
Ga ik deze code debuggen , dan krijg ik een (ArgumentOutOfRangeException)
code:
1
| The index was outside the interval. It must be a nonnegative and inferior value to the size of the collection. Name of the parameter: index |
Terwijl de waarde van countName & countDesc , allebei op 20 staan(wat weer refereert naar het aantal gelijkwaardige elementen , de <NAME> en <DESCRIPTION>).
Dit is toch gewoon normale code?
Of word er iets over het hoofd gezien?
Ik snap even niet meer wat Visual Studio nu bedoelt , omdat beide waardes gelijk zijn.
En omdat functie getDesc gewoon exact hetzelfde doet als functie getName , alleen dan op een ander element in de XML file....
Hopelijk kunnen jullie mij iets opweg helpen
EDIT:
Ik vergeet het rare van heel het verhaal te vertelllen.
Namelijk , als ik nog in de debug mode zit , en ik verander dit stukje code
C#:
1
| dataGridView1.Rows[countDesc].Cells[1].Value = xmlDesc; |
In bijvoorbeeld
C#:
1
| dataGridView1.Rows[8].Cells[1].Value = xmlDesc; |
Of iets met zon waarde , ipv de variable , en ik duk op F5 om verder te debuggen , dan laat hij wel alles op correcte wijzen in de DataGridView zien
[ Voor 11% gewijzigd door degroot op 05-03-2007 16:15 . Reden: raar verhaal toegevoegd ]
www.degroot-it.nl