Toon posts:

Port forwarding op D-link router dir-635

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor µ-torrent vlot te gebruiken moet er blijkbaar een poort opengezet worden op mijn router om inkomende connecties mogelijk te maken. Wireless Router is een d-link dir-635 op usb-wlan adapter op windows vista home basic.
Internet-provider is Scarlet (België dus) Logischerwijze moet er dan een static ip toegewezen worden?
Scarlet werkt via dhcp, dat weet ik. Het is niet de bedoeling dat Scarlet mij een fixed ip-adres aansmeert....
Wat is de juiste manier om een port te forwarden, aka open te zetten, rekening houdende met bovenstaande criteria? _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als jij in je router kan komen, kan je volgens mij ook gewoon een poort openen :) En als dat niet werkt, zou je eens kunnen kijken als uPnP aan kan zetten, dan moet µ-torrent volgens mij zelf zijn weg zoeken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk geraak ik in de router.

Maar de router vraagt wel een ip-adres om aan te koppelen.

192.***.***.**.* staat al ingevuld en dan port en dan keuze tcp of udp.

Scalet ip's beginnen met 82.....

upnp staat aangevinkt in µ-torrent. Ik kan ook wel up- en downloaden, geen probleem, zij het aan matige snelheid. De hamvraag is, indien ik een poort openzet, er een snelheidsverschil zal optreden? M.a.w. is het toch niet beter om een poort te forwarden?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dan vul je dat toch in? Kijk, als het niet werkt haal je het er gewoon weer uit :)
Kijk, proberen kan geen kwaad al is het wel op eigen risico natuurlijk ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)