Ik heb een heel vreemd probleem met Windows Vista Ultimate 64bit (LEGAAL). Ik heb inmiddels alles wat ik kon bedenken uitgeprobeerd, en ook met google heb ik heel uitgebreid gezocht. Zelfs bij Microsoft is niets over dit probleem te vinden. Ook na een herinstall van vista bleef het probleem gewoon bestaan.
Het probleem is dat ik geen prestatie index heb gekregen. Op dat moment is er in "Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties" de knop "deze computer classificeren" beschikbaar. Als ik daarop klik wordt de prestatie index bepaald. Dit lijkt allemaal goed te gaan tot hij bijna klaar is... bij de stap "prestaties van schijf bepalen" krijg ik de melding:
Uiteraard ben ik opzoek gegaan naar rapporten, maar daar is niet veel over te vinden. Bij "Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Probleemrapporten en oplossingen" zijn wel wat problemen te zien. Tijdens het installeren van de driver van mijn videokaart kreeg ik namelijk een 'programmacompatibiliteits' waarschuwing. Dan kon ik kiezen voor de knop 'dit programma is wel goed geinstalleerd' en dan leek alles weer gewoon goed te gaan. Het volgende rapport heb ik bijv:
Voor alle hardware heb ik inmiddels de nieuwste drivers gedownload (uiteraard steeds voor vista 64bit) (inclusief chipset drivers van intel) en geinstalleerd. Bij apparaatbeheer staan geen apparaten met een uitroepteken ervoor. Wat ik niet gedaan heb is het updaten van de BIOS van mijn moederbord. Dit leek mij niet nodig (dit zou het probleem dus kunnen zijn... lijkt mij onwaarschijnlijk). In mijn computer zit de volgende hardware:
Moederbord: Intel DP965LT
Processor: Core 2 Duo E6600 (2.4GHz)
Geheugen: Kingston ValueRam 2048MB PC4300 533MHz
Hardeschijf: 2x Raptor 74GB 16MB SATA (op dit moment geen RAID)
Videokaart: Club3d 6200LE TC 128MB
Cd/DVD: Samsung DVD-RW SH-S182D
Voeding: 550watt Seasonic
Als ik bij "Geavanceerde hulpprogramma's" kies voor "Een systeemrapport genereren" dan krijg ik de volgende error (los van de waarschuwingen dat ik geen prestatie index heb):
.
Alle suggesties en opmerkingen en mogelijke oplossingen zijn van harte welkom!
Het probleem is dat ik geen prestatie index heb gekregen. Op dat moment is er in "Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties" de knop "deze computer classificeren" beschikbaar. Als ik daarop klik wordt de prestatie index bepaald. Dit lijkt allemaal goed te gaan tot hij bijna klaar is... bij de stap "prestaties van schijf bepalen" krijg ik de melding:
(Dit is ook precies zo het geval nadat ik vista opnieuw geinstalleerd heb en nog geen enkele driver whatsoever geinstalleerd heb.)Kan bepaling niet voltooien.
De bepaling of een andere bewerking is niet voltooid. Dit kan zijn vanwege een fout die door het besturingssysteem, een stuurprogramma of ander onderdeel is gerapporteerd.
Uiteraard ben ik opzoek gegaan naar rapporten, maar daar is niet veel over te vinden. Bij "Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Probleemrapporten en oplossingen" zijn wel wat problemen te zien. Tijdens het installeren van de driver van mijn videokaart kreeg ik namelijk een 'programmacompatibiliteits' waarschuwing. Dan kon ik kiezen voor de knop 'dit programma is wel goed geinstalleerd' en dan leek alles weer gewoon goed te gaan. Het volgende rapport heb ik bijv:
Zo zijn er nog 4 andere compatibiliteitsrapporten voor "PnPDriverNotFound", "LAN_ALLOS_11.2_PV_TL3_132319_FULL.EXE", "stacui64.cpl" en "HECI_ALLOS_VISTA_2.1.22.1026_PV.EXE".Product
Probleem
Programmacompatibiliteitsprobleem
Datum
4-3-2007 18:15
Status
Rapport verzenden
Beschrijving
Dit programma is mogelijk niet goed geïnstalleerd
Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: PCA2
Probleemhandtekening 01: 100.65_winvista_64bit_international.exe
Probleemhandtekening 02: 4.0.100.1190
Probleemhandtekening 03: unknown
Probleemhandtekening 04: NVIDIA Windows Vista x64 Display Drivers
Probleemhandtekening 05: NVIDIA Corporation
Probleemhandtekening 06: 1
Probleemhandtekening 07: 200
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043
Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 19392910
Voor alle hardware heb ik inmiddels de nieuwste drivers gedownload (uiteraard steeds voor vista 64bit) (inclusief chipset drivers van intel) en geinstalleerd. Bij apparaatbeheer staan geen apparaten met een uitroepteken ervoor. Wat ik niet gedaan heb is het updaten van de BIOS van mijn moederbord. Dit leek mij niet nodig (dit zou het probleem dus kunnen zijn... lijkt mij onwaarschijnlijk). In mijn computer zit de volgende hardware:
Moederbord: Intel DP965LT
Processor: Core 2 Duo E6600 (2.4GHz)
Geheugen: Kingston ValueRam 2048MB PC4300 533MHz
Hardeschijf: 2x Raptor 74GB 16MB SATA (op dit moment geen RAID)
Videokaart: Club3d 6200LE TC 128MB
Cd/DVD: Samsung DVD-RW SH-S182D
Voeding: 550watt Seasonic
Als ik bij "Geavanceerde hulpprogramma's" kies voor "Een systeemrapport genereren" dan krijg ik de volgende error (los van de waarschuwingen dat ik geen prestatie index heb):
Het hele rapport kun je hier downloaden. Het is alleen wel 2.4MBService
LanmanWorkstation
Weergegeven naam: Workstation
Afsluitingscode: 0 De Workstation-service is onjuist gestopt.
--------------------------------------------------------------------------------
Toepassingsfout. Afsluitcode 0.
--------------------------------------------------------------------------------
Service opnieuw starten
Servicenaam: LanmanWorkstation
Pad: C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalService
Servicecode: 0
Gestart: Waar
Status: Running
Alle suggesties en opmerkingen en mogelijke oplossingen zijn van harte welkom!