[VISTA] {64} Geen prestatie index, ook niet te bepalen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.991 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raggie3
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 11:11
Ik heb een heel vreemd probleem met Windows Vista Ultimate 64bit (LEGAAL). Ik heb inmiddels alles wat ik kon bedenken uitgeprobeerd, en ook met google heb ik heel uitgebreid gezocht. Zelfs bij Microsoft is niets over dit probleem te vinden. Ook na een herinstall van vista bleef het probleem gewoon bestaan.

Het probleem is dat ik geen prestatie index heb gekregen. Op dat moment is er in "Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Hulpprogramma's voor en informatie over prestaties" de knop "deze computer classificeren" beschikbaar. Als ik daarop klik wordt de prestatie index bepaald. Dit lijkt allemaal goed te gaan tot hij bijna klaar is... bij de stap "prestaties van schijf bepalen" krijg ik de melding:
Kan bepaling niet voltooien.

De bepaling of een andere bewerking is niet voltooid. Dit kan zijn vanwege een fout die door het besturingssysteem, een stuurprogramma of ander onderdeel is gerapporteerd.
(Dit is ook precies zo het geval nadat ik vista opnieuw geinstalleerd heb en nog geen enkele driver whatsoever geinstalleerd heb.)

Uiteraard ben ik opzoek gegaan naar rapporten, maar daar is niet veel over te vinden. Bij "Configuratiescherm\Systeem en onderhoud\Probleemrapporten en oplossingen" zijn wel wat problemen te zien. Tijdens het installeren van de driver van mijn videokaart kreeg ik namelijk een 'programmacompatibiliteits' waarschuwing. Dan kon ik kiezen voor de knop 'dit programma is wel goed geinstalleerd' en dan leek alles weer gewoon goed te gaan. Het volgende rapport heb ik bijv:
Product

Probleem
Programmacompatibiliteitsprobleem

Datum
4-3-2007 18:15

Status
Rapport verzenden

Beschrijving
Dit programma is mogelijk niet goed geïnstalleerd

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: PCA2
Probleemhandtekening 01: 100.65_winvista_64bit_international.exe
Probleemhandtekening 02: 4.0.100.1190
Probleemhandtekening 03: unknown
Probleemhandtekening 04: NVIDIA Windows Vista x64 Display Drivers
Probleemhandtekening 05: NVIDIA Corporation
Probleemhandtekening 06: 1
Probleemhandtekening 07: 200
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Extra informatie over het probleem
Bucket-id: 19392910
Zo zijn er nog 4 andere compatibiliteitsrapporten voor "PnPDriverNotFound", "LAN_ALLOS_11.2_PV_TL3_132319_FULL.EXE", "stacui64.cpl" en "HECI_ALLOS_VISTA_2.1.22.1026_PV.EXE".

Voor alle hardware heb ik inmiddels de nieuwste drivers gedownload (uiteraard steeds voor vista 64bit) (inclusief chipset drivers van intel) en geinstalleerd. Bij apparaatbeheer staan geen apparaten met een uitroepteken ervoor. Wat ik niet gedaan heb is het updaten van de BIOS van mijn moederbord. Dit leek mij niet nodig (dit zou het probleem dus kunnen zijn... lijkt mij onwaarschijnlijk). In mijn computer zit de volgende hardware:

Moederbord: Intel DP965LT
Processor: Core 2 Duo E6600 (2.4GHz)
Geheugen: Kingston ValueRam 2048MB PC4300 533MHz
Hardeschijf: 2x Raptor 74GB 16MB SATA (op dit moment geen RAID)
Videokaart: Club3d 6200LE TC 128MB
Cd/DVD: Samsung DVD-RW SH-S182D
Voeding: 550watt Seasonic

Als ik bij "Geavanceerde hulpprogramma's" kies voor "Een systeemrapport genereren" dan krijg ik de volgende error (los van de waarschuwingen dat ik geen prestatie index heb):
Service
LanmanWorkstation
Weergegeven naam: Workstation
Afsluitingscode: 0 De Workstation-service is onjuist gestopt.

--------------------------------------------------------------------------------
Toepassingsfout. Afsluitcode 0.

--------------------------------------------------------------------------------
Service opnieuw starten

Servicenaam: LanmanWorkstation
Pad: C:\Windows\System32\svchost.exe -k LocalService
Servicecode: 0
Gestart: Waar
Status: Running
Het hele rapport kun je hier downloaden. Het is alleen wel 2.4MB 8)7.

Alle suggesties en opmerkingen en mogelijke oplossingen zijn van harte welkom!

• Raggie3
Ik heb nu ontdekt dat de 6200LE niet bij de lijst van supported X64 chipsets op NVIDIA staat:

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_supported.html

Dit betekent toch niet dat je helemaal geen prestatie index krijgt? Of kan dit ervoor zorgen dat vista de prestatie index niet kan berekenen?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Eigenlijk is het best wel opvallend hoeveel mensen het nodig vinden om aan te kondigen dat zij WEL een legale licentie hebben. Zijn er dan echt zoveel illegale gebruikers? :')

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Raggie3
maartena schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 01:40:
[...]
Eigenlijk is het best wel opvallend hoeveel mensen het nodig vinden om aan te kondigen dat zij WEL een legale licentie hebben. Zijn er dan echt zoveel illegale gebruikers? :')
Dat is inderdaad wel suf als je het zo stelt :o. Ik vond het zelf wel relevant omdat anders mensen gaan zeuren dat het door een illegale versie kan komen... maargoed legaal of illegaal, het probleem blijft nog steeds bestaan. Jij hebt ook geen enkel idee hoe ik dit kan oplossen?

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
Kan je toevallig op de tweede harde schijf even een install doen?
Aangezien alle waarderingen voor video aan het begin van de procedure plaatsvinden, lijkt het me sterk dat die melding over de Nvidia drivers hier de oorzaak van zijn.

Ik kan het niet 100% met feiten onderbouwen, maar mijn gevoel zegt me dat het niet aan je videokaart ligt, maar aan je harde schijf, en soms kan zo'n gevoel wel eens wat waard zijn ;)

Ik hoop in ieder geval dat je er snel uitkomt, dit lijkt me zowiezo een stap die je kunt nemen om weer een onderdeel van je configuratie uit te sluiten als zijnde de boosdoener. Ook omdat de schijfclassificatie tegen het einde van het proces plaatsvindt en jij aangeeft dat het juist daar misgaat.

Succes!

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Raggie3
Helaas heb ik geen 2e schijf beschikbaar die groter is dan 12000MB :P. Denk je echt dat het aan mijn hardeschijf kan liggen? Het lijkt mij zo onwaarschijnlijk. Ik bedoeld, de halve wereld gebruikt deze raptor schijven? Of denk je dat het niet persee aan het type schijf ligt maar specifiek aan deze schijf? In dat geval kan ik vista wel proberen te installeren op mijn 2e schijf...

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-02 08:08
dat is inderdaad exact wat ik bedoel; niet het type schijf daar lijkt me inderdaad niks mis mee, heb het gevoel dat het specifiek aan deze schijf ligt.
Dan is een installatie op de andere harde schijf een releatief kleine moeite om dit te bevestigen c.q. ontkrachten.
Wat de uitkomst ook is, we komen dan in ieder geval een stapje dichter bij de oplossing.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb exact hetzelfde probleem. Op het moment dat hij klaar is met de prestatie index, dan geeft hij dezelfde melding als eeder beschreven. Ik heb een Ati kaart en de harde schijf is ook groot zat, dus heb probleem ligt toch ergens anders, maar waar...... :O

Live life to the fullest!

• Raggie3
xXDimiXx schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 14:30:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Op het moment dat hij klaar is met de prestatie index, dan geeft hij dezelfde melding als eeder beschreven. Ik heb een Ati kaart en de harde schijf is ook groot zat, dus heb probleem ligt toch ergens anders, maar waar...... :O
Hmm vaag... gelukkig ben ik niet de enige! Zou je de specs van je computer kunnen plaatsen, misschien dat we daar overeenkomsten in kunnen vinden. Welke ati kaart heb je? Volgens mij heeft mijn kaart geen WDDM (geloof dat het zo heet), maar toch zou je dan wel een prestatie index moeten hebben lijkt me. Draai je ook Vista 64bit?

• Raggie3
Eindelijk ben ik weer een stapje verder... Op het discussion help forum van MS heb ik het volgende gevonden: event log voor windows experience index

Daar staat:
Hello,
Look under \windows\performance\winsat for a winsat.log file
You can also run winsat formal -v from the commandline, to get a verbose
log file.
Thanks,
Darrell Gorter[MSFT]
Vooral het commando levert aardig wat nieuwe informatie op. Als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
C:\Users\Ron\Desktop>winsat formal -v > winsat.formal.log
Fout: er is een fout gerapporteerd door Media Foundation tijdens het afspelen van het bestand.
Modusvlaggen = 0x01000001
Schijfnummer = 0
Iteraties = 1
Aantal I/O-bewerkingen = 256
Grootte sequentiële I/O = 65536
Grootte willekeurige I/O = 16384
Run[1] Type[0x01000001] Zone[0] - 76.598836 MB/s
Run[1] Type[0x01000001] Zone[1] - 78.554781 MB/s
Run[1] Type[0x01000001] Zone[2] - 72.277901 MB/s
Run[1] Type[0x01000001] Zone[3] - 72.603354 MB/s
Run[1] Type[0x01000001] Zone[4] - 69.305382 MB/s
Run[1] Type[0x01000001] Zone[5] - 67.615929 MB/s
Run[1] Type[0x01000001] Zone[6] - 62.165992 MB/s
Run[1] Type[0x01000001] Zone[7] - 59.008575 MB/s
Modusvlaggen = 0x04000004
Schijfnummer = 0
Iteraties = 1
Aantal I/O-bewerkingen = 256
Grootte sequentiële I/O = 65536
Grootte willekeurige I/O = 16384

Er wordt een bestand gevraagd met een grootte van 536870912 dat zich bevindt bij de fysieke offset 0x10000.

Fout: de schijf is niet op de juiste manier geanalyseerd.
Het station kan een bepaald gebied of spoor op de schijf niet vinden.

De file kan hier gedownload worden: winsat.formal.log

Iemand een idee waar dit probleem vandaan kan komen en hoe ik het op kan lossen?

Verwijderd

Heb je Pinnacle Studio geïnstalleerd? Dit schijnt het probleem te veroorzaken. Een oplossing is nog niet gevonden.

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Zwaar laat om nog een reactie hier te plaatsen, maar ach. Ik weet inmiddels al wel het probleem. Ik gebruik VLite en daarmee had ik de prestatie index eruit gesloopt. Mjah, dan is het logisch dat hij het niet meer deed. 8)7

Live life to the fullest!

Pagina: 1