Vorig jaar moest ik voor iemand een site aanpassen. Ik moest de hosting regelen, het domein was nog in handen van de oude eigenaar (X), en werd netjes doorgestuurd naar de hosting. Na bijna een jaar kreeg ik van die domeineigenaar dat ik binnenkort zelf achter de domeinnaam aan moest gaan, omdat het eind februari opgeheven zou worden. Ik bestelling doorgegeven bij het hostingbedrijf (Y). Na ongeveer een week kreeg ik van de klant te horen dat de site offline was, en ben bij X en Y gaan informeren. X had zich een maand vergist, en eind januari was de site al niet meer bereikbaar, hij zou een herstelpoging inschakelen. Intussen ben ik toch nog bij Y erachteraan gegaan dat zij het zouden registreren. Vorige week had ik ze (Y) gebeld omdat ik maar niets van ze hoorde, en er was een rare status met het domein, maar hij zou het 's maandags (vorige week) oplossen. Hier heb ik niets meer van gehoord, intussen mailtje gestuurd, ook niets van gehoord. Ook van de andere (X) over de herstelpoging, niets gehoord.
Gisteren was de dag dat het dan écht zou worden opgeheven, en ik kijk op de site of X of Y het voor me geregistreerd heeft... wat zie ik, een heel andere site. Gekaapt dus.
Wat kan ik nu doen? Ik vind het nalatigheid van X en Y... de klant loopt hierdoor een hoop inkomsten mis (site is een maand vóór de ophefdatum al offline??) en heeft voor niets over het .com domein achtergelaten (drukkerij, vakantiebladen e.d.)...
Gisteren was de dag dat het dan écht zou worden opgeheven, en ik kijk op de site of X of Y het voor me geregistreerd heeft... wat zie ik, een heel andere site. Gekaapt dus.
Wat kan ik nu doen? Ik vind het nalatigheid van X en Y... de klant loopt hierdoor een hoop inkomsten mis (site is een maand vóór de ophefdatum al offline??) en heeft voor niets over het .com domein achtergelaten (drukkerij, vakantiebladen e.d.)...