Wake on LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Icingdeath
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:02
Laat maar, voortaan eerst beter zoeken :X

Ik weet niet zeker of dit draadje wel in dit fora thuis hoort.

Ik zit met de volgende problematiek:

Er zijn hier een aantal users die de PC van hun werkplek vanaf thuis willen aan kunnen zetten. Deze gebruikers beschikken allen over een VPN naar het kantoor. Wake on LAN is hierbij dan uitraard de voor de hand liggende oplossing. Het grote nadeel van WOL is dat mensen het maar zelden werkende krijgen vanaf het internet naar een LAN.

Nu lees ik hier:
If you wish to use Wake On Lan over the internet you will need to set up your destination firewall/router to allow "Subnet Directed Broadcasts". Most routers and firewalls disable this option by default.
De optie Subnet Directed Broadcasts bestaat zover ik weet niet op de router die hier gebruikt wordt (Zyxel Zywal)

Nu vraag ik mij af of het volgende een realistische optie is :? :

Een webpagina in elkaar prutsen die ergens op de LAN van het bedrijf wordt gehost (wel te benaderen vanaf internet). Nou wil ik weten of het mogelijk is om met webscripting deze pagina zo te maken dat ik hieraan WOL opdrachten kan geven vanaf internet om die workstations wakker te maken :) Hiermee probeer ik die problemen die WOL vanaf internet naar LAN normaal met zich meebrengt te omzeilen, omdat die machine die de webpagina host die packets dan enkel moet versturen in zijn eigen lokale netwerk.

bronnen die ik heb geraadpleegd wat betreft wake on LAN:
bron1 bron2 search

Even ter verduidelijking het is natuurlijk niet de bedoeling dat er een script wordt voorgekauwd ik wil enkel weten of dit enigszins haalbaar is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Icingdeath op 05-03-2007 16:31 ]