Toon posts:

oud pc-tje met BIG probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben bezig met de renouvate van een oude pc PIII-450mhz met een onboard Ati 3d rage pro AGP vga kaart.

Helaas wil de Ati-driver niet geinstalleerd omdat win2k niet de standaard vgakaart modus draait maar de VGAsave kaart driver heeft draaaien. de Ati driver heeft daar dus grote problemen mee. Wil dus alleen de driver installeren als de machine is voorzien van de standaard VGA-driver. :(

Verder doet de chipset (northbrige ) ook niet helemaal lekker mee. 82443BX ook niet helemaal lekker en geeft dus een fout meldingkje in de systeemlijst. :'( Ik heb al de intel drivers geprobeerd te installeren maar die installatie roept dat er geen update noodzakkelijk is. Omdat het een agp onboard vgakaart is denk ik dat de chipset de problemen veroorzaakt. Terug naar een default VGA driver kan niet om dat die helaas niet staat in de hardware lijst van win200.

Heeft iemand een idee hoe ik nu van de 16 kleuren modus afkom. en de Ati aan zijn werk krijg.

Alvast bedankt,

Philip

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 23:48

r0b

Installeer even een ander random standaard kaartje met de supplied Windows drivers. :)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-03 12:54
verwijder de driver van de vga door middel van de device manager? daarna zou ie weer op de standaard vga driver moeten komen.
installeer dan de video driver van ati

Copy.com

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:06:
Installeer even een ander random standaard kaartje met de supplied Windows drivers. :)
Helaas dit heeft niet geholpen. Ik heb een trident compatible geinstalleerd, maar nog steeds blijft de VGA kaart die op 16 kleuren draait actief. Heb je misschien nog een surgestie.

In iedergeval bedankt voor je reactie.

Philip

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:08:
verwijder de driver van de vga door middel van de device manager? daarna zou ie weer op de standaard vga driver moeten komen.
installeer dan de video driver van ati
De standaard VGA kaart komt helaas niet in de systeemlijst te staan. Ik heb uiteraard al wel een aantal maal de 82443BX toestand vergegooit, maar ook die komt steeds vrolijk (foutief) terug. Wel de trident compatible vga-kaart komt in de lijst en de win2k driver voor de ati ook die standaard geleverd is bij win2k. Maar ook met een dikke foutmelding. Zelfs de VGA default driver geeft problemen en meld dat een bepaalde geheugenbron niet beschikbaar is. te weten: Bron type: "geheugenbereik 000a0000 - 000BFFFF" Deze zou gebruikt worden door Systeemkaart.
Ik denk dus dat de 82443BX AGP vooral in de weg zit. Bytheway de 82443BX PCI geeft niet de zelfde foutmelding. Wat trouwens ook raar is is dat de intelbridge PentiumII vermeld terwijl het een PIII systeem is.

In iedergeval bedankt voor je hulp en misschien heb je nog een advies voor mij. (behalve dan de helezooi uit het raam donderen.)

Philip

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 15:51 ]