[Test Drive Unlimited] Keiharde reboots tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik ben nu een tijdje aan het spelen geweest en heb regelmatig last van reboots tijdens het spelen en alt+tab'en. De monitor geeft dan zwart beeld en de harde schijf gaat uit, daarna start hij weer op. De momenten waarop het voorkomt tijdens het spelen zijn verschillend maar het meeste tijdens het binnen/verlaten gaan van shops e.d.
Zijn er meer mensen die dit ook hebben? En zo ja wat heb je er aan gedaan? _/-\o_

C2D E6300
Asus P5B-Deluxe
2Gb pc-6400
Club3d 7900GT
150Gb WD Raptor
Lite-on DVD speler en cd-verbrander
Real Power 450w

[ Voor 12% gewijzigd door RvV op 05-03-2007 15:49 ]

Y'24

Verwijderd

Ik denk in eerste instantie aan een brakke voeding die je setup niet aankan, maar als ik je specs onder je post zie (neem aan dat het dat systeem betreft) dan vind ik dat een Coolermaster Real Power het wel moet kunnen hebben...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

ik draai een 3500+ amd, 1024mb 7800GT. niet overclocked

daarnaast heb ik nu een complete reboot ook al gehad, en soms zijn m'n graphiccs zwaar verne..t

ik heb de laatste drivers van alles geinstalleerd, virusscan uit, alle overbodige zaken op de achtergrond uit, en nog steeds hetzelfde verhaal.

hierdoor gaat het leuke er toch vanaf, en hoop dat ze snel en patch uitbrengen zodat de boel wat stabieler gaat draaien. In alle andere games die ik draai heb ik geen enkel probleem.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:37

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Is dit probleem alleen aanwezig met Test Drive Unlimited of krijg je dit ook met andere zware spellen?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
De voeding is volgens mij wel in orde. Ik heb er ook nog een stroom meter tussen gehad en het verbruik is idle zo'n 100 watt en met volledige belasting 180 watt ofzo. Dus dat moet wel lukken.

Dit is de enige game waarmee ik problemen heb. Verder loopt alles als een zonnetje. 8)

Y'24

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou inderdaad toch gokken op de voeding - als je niet eens een BSOD krijgt dan. En als je wel een BSOD krijgt is het zaak om de desbetreffende STOP-code even te analyseren. Als wel BSOD: zie de FAQ van Windows Clients, als geen BSOD: loop de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.
offtopic:
"Specs staan hier onder" is niet echt handig. Ten eerste omdat de specs en/of je sig ooit veranderen en dit topic minder nuttig wordt voor de search, ten tweede kunnen / zullen mensen die signatures uit hebben gezet in hun preferences je nu dus niet helpen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 05-03-2007 15:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb exacte dezelfde problemen als hierboven beschreven. Soms een keer random een harde reboot, en altijd standaard als ik het spel afsluit, herstart mijn systeem. Ik gok dat het iets te maken kan hebben met de videokaart drivers, TDU zat daar in Vista ook al raar mee te doen (Vista gaf meldingen dat de display driver gerecoverd was). Zit overigens nu gewoon op XP met 97.92 NGO drivers.

AMD64 X2 4600
2GB DDR
7800GT
Tagan 480U15

TDU is het enige spel waarbij deze crashes voorkomen... ben zojuist mn complete profiel er aan verloren :(

• biowolf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 16:14
Ook hetzelfde probleem als hierboven

Mijn systeem

Amd Athlon XP-M 2500+@2400mhz
Abit An7
Twinmos 512mb Ddr400 2x
Asus v9999le
Tegan 530 watt

Ik heb ook het vermoedde dat het komt door de drivers van nvidia, hopen dat ze snel met een update komen om het te fixen

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 19:28
biowolf schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 00:16:
Ook hetzelfde probleem als hierboven

Mijn systeem

Amd Athlon XP-M 2500+@2400mhz
Abit An7
Twinmos 512mb Ddr400 2x
Asus v9999le
Tegan 530 watt

Ik heb ook het vermoedde dat het komt door de drivers van nvidia, hopen dat ze snel met een update komen om het te fixen
Zelfde hier bsods op de zoveel tijd,met andere games geen last van.

Amd opteron 165
k8n neo4 platinum
2GB dualchannel ram
geforce 7900gto @ gtx
Coolermaster RealPower 430W

[ Voor 2% gewijzigd door devil-strike op 07-03-2007 09:49 . Reden: voeding toegevoegd ]

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 16:26

Jabba

Firkan

Mensen met de meest mooie hardware hebben deze problemen, volgens mij ligt het echt aan het spel, gewoon te buggy nog. hopen dat het na een patch beter gaat

• biowolf
er staat in het andere topic iemand die van de problemen af was toen hij versie 91.47 er op had gezet. Ik ga het iig nu even proberen

• zepydeus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-02 08:14
lijkt wel of het allemaal nvidia-kaarten zijn
zou toch eens in driver gaan zoeken

2x pIII@933, 4x512MB pc133, MSI694D PRO, Matrox G550 dualhead DVI, 4x 80GB 8MB, NEC1300, LG DVD 16x48, AOPEN hq08, 4x80mm casefan

Verwijderd

91.47 werkt bij mij in ieder geval niet.

• biowolf
hier ook nog steeds de zelfde problemenmet 91.47:(
Hoop dat ze dit snel oplossen want het is bijzonder irritant...

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Het zit inderdaad in de driver. Ik ben van versie 97.92 naar 93.71 gegaan, de versie van www.ngohq.com (denk overigens dat de 93.71 van de nVidia site ook wel werkt ;).

Nu geen crashes meer!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11 23:08
Ik hier ook problemen :( , als het spel autosaved loopt tie meestal vast met als gevolg dat de savegame corrupt is :'( .
Spel al een keer opnieuw geinstalleerd zonder succes.

specs:

Asus A8N32-SLI Deluxe
Athlon 64 X2 4800+
TwinX2048-4400 PRO
Asus EAX1900XT (512MB)
Tagan TG530-U15

XboxLive: Dave 130R

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 16:49

360Degreez

Typisch weer dit...

Bah bah bah bah bah bah bah! Bij mij draait het ook voor geen meter,

Ik denk dat er iets goed mis is met de programmatuur van het spel, mijn processorbelasting is bij het draaien van het spel 37%. (handig, dual screen) en het spel loopt op 2 frames per seconden waarbij zelfs het geluid hapert. ook het toewijzen van een, of beide cores naar het spel heeft vrijwel geen zin.

Ook is het verschil tussen 800X600 en 1440X900 bijna niet te merken.
Ik heb mijn videokaart drivers opnieuw geinstalleerd en zelfs de kaart een poepie opgekieteld met de NGO drivers (Software overclock)

PC
AMD Live 4800+ (Dual core)
1GB
Nvidia 7500LE 512MB

Lekker dat Atari software verkoopt die in principe nog niet af is, patchen dus die shit.

Ach... dan maar terug naar mario kart op de supernes

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-12 15:58
Hier werkt alles perfect, draait enorm vlot met alle settings op max en 1280x1024, crasht niet, verveelt gewoon na een tijd :P

Specs:

MSI K9A Platinum
AMD Athlon 64 X2 5200+
OCZ 2GB DDR2 PC6400
MSI X850XT 256MB @ Catalyst 7.2
Vantec Stealth 520W

[ Voor 8% gewijzigd door PeGys op 13-03-2007 23:46 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:33
hier alleen maar problemen. Ook random reboots(met bluescreen, heb de codes neit opgeschreven, stom stom) en veel grafische f*ck-ups. Zoals halve mensen, door je auto kunnen kijken en allemaal andere rare dingen. Andere spellen geen problemen. TDU komt pas weer op mn laptop als deze problemen zijn verholpen :)

Asus A6T: Mobile AMD Turion 64 TL52,
2GB DDR2,
GeForce Go 7600 256MB,

[ Voor 9% gewijzigd door hellboy123 op 14-03-2007 17:24 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 16:28

DataGhost

iPL dev

Jabba schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 10:33:
Mensen met de meest mooie hardware hebben deze problemen, volgens mij ligt het echt aan het spel, gewoon te buggy nog. hopen dat het na een patch beter gaat
Een OS mag nooit toelaten dat een userspace-programma de boel unclean kan laten rebooten. Ik gok dus op hardwareproblemen (inclusief een BSOD). De mensen die hier last van hebben moeten 'automatisch rebooten' eens uitzetten, dan krijg je een mooie foutcode te zien.

Verwijderd

hallo

Helaas moet ik jullie reacties ten ongraage bevestigen , loopt gewoon voor geen meter
Bij mij hangt het spel nadat ik op continu game heb geklikt , soms gaat ie ook gewoon door , en soms flikkert het beeld als een dwaas
Voor de keren dat het wel werkt , bevriest het beeld meerdere keren waardoor spelen onmogelijk is.
Terwijl andere spellen ( BF2 , Far Cry , Counterstrike , Gtr 2 , need for speed , fear) perfekt draaien !!!!
Heb al een compleet verse instal geprobeerd maar zonder resultaat
En ook al tig drivers geprobeerd

Nu maar hopen dat men snel met een patch uitkomt !!!!!!!!!!!!!!
Aan de systemen van ons allen kan het echt niet liggen!!!!!

mijn systeem

amd 4000+
2x 1024 OCZ platinum
7800 GTX TOP
BeQuit 520 W
Creative X-FI
Logitech G15 + G5
Thrustmaster Ferrari GT Force feed back racing wheel

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, het beeld flikkers als een gek en de helft van de objecten missen als het ware. Bij auto's zie ik alleen de banden en sommige randen enzo. Zelfde bij mensen, daar zie ik alleen het haar en wat kleine stukjes. Drivers enzo al allemaal geupdate, maar had geen effect..

M'n PC is niet de nieuwste, maar zou toch verwachten dat het wel werkte. Veel andere games werken ook gewoon (niet op max. maar wel acceptabel):

AMD Athlon 64 3000+
GeForce 6600 GT 128mb PCI
1 GB Dual Channel PC3700
Onboard NForce geluidsding.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:44
Ik had ook vaak last van crashes (met name NV4disp.dll > Nvidia meuk).
Ook had ik last van de savegame bug, maar na het verwijderen van de (verborgen) data onder
C:\Documents & Settings\All Users\Application Data\Test Drive Unlimited (behalve cdkey.txt) waren ook de problemen met het crashen verholpen..

Wellicht iets om te proberen.

• tjempeng
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-06 17:23
hum... vreemd allemaal.
Lijkt erop dat TDU dan toch echt voor de zwaarder hardware is geschreven.
Ik heb m'n PC net 2 maanden geleden vernieuwd en heb het spel pas en werkt als een trein, nergens last van en draai alles op 1680x1050 op FULL.
Momenteel draait de boel weer standaard niet OC'ed. Maar ook bij OC'ed heb ik nergens last van.
Wel heb ik m'n Vmem op 2.1V vast gezet in de bios en de timings ook vast gezet.

Ik draai het onder XP pro met de 97.92 drivers

Mijn specs:

C2D E6600
Asus Striker Extreme 1002 bios
2GB Corsair DDR2 PC6400 4-4-4-12-2T
Geforce 8800GTX
Antec NeoHE 550 W

Verwijderd

bij mij is het de laatste keren zo: spel start op, ik zit in mijn huis. wil de baan op.... dan sluit het spel zichzelf gewoon af? iemand die hier raad mee weet?

grtz

• Lord Palf
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-11 17:39
Ik was zojuist nog lekker aan het spelen, crasht de game met een bsod (geen duidelijke redenen). Nu gebeurt dit wel vaker (met een videodriver melding) en na een reboot kan ik gewoon weer verder spelen.

Alleen nu klopte er iets niet.. zodra ik in het spel kom heb ik een andere auto dan degene waarmee de laatste save game is gemaakt, zit ik pas op 17% ipv de +/- 30% die ik had, verder moet ik een hoop dingen opnieuw gaan doen enzo.
En er zit ineens geen online optie meer op mn profiel.

Nu heb ik mn save game geackupped en een nieuw profiel aangemaakt met dezelfde naam en login alleen krijg ik de melding dat de login gegevens niet correct zijn (dit nog gecontroleerd door mn password te resetten op de gamespy site)

Iemand die hier een oplossing voor weet zonder dat ik alles opniew moet gaan doen?

er staat een file genaamd TDU_MC_1_45_A.dmp in mn savegames directory.. deze file is gisteravond voor het laatst gewijzigd (toen heb ik nog zitten spelen en het spel normaal afgesloten zonder bsod).. staat hier misschien iets van info in?)

[ Voor 12% gewijzigd door Lord Palf op 19-03-2007 15:14 ]

Pagina: 1