Toon posts:

[vista] acdsee7: geen toegang tot bestanden op C: (xp)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds gisteren een dualbootsysteem met op C: XP home en op V: vista home premium.
ik ben van plan de map met documenten op C: te houden, maar stuit op het volgende probleem:
als ik vanuit Vista bijvoorbeeld foto's ophaal via ACDsee 7 dan wil ik die vervolgens plaatsen in mijn afbeeldingen op C:. ik krijg dan de foutmelding dat er niet kan worden geschreven naar C:

mogelijk door dezelfde oorzaak:
m'n emailarchief beheer ik in ´mijn documenten´ (op C:)
onder Vista (V:) heb ik nu Thinderbird draaien, maar als ik de mappen op C: als bewaarplaats van mijn archief aangeef kan thunderbird de berichten niet tonen... verplaats ik die map naar V: dan lukt het wel...

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:08
Klinkt in mijn oren als een NTFS-rechten kwestie, denk dat je in 1 van de gevallen even de rechten op die schijf moet aanpassen zo dat iedereen er bij kan.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
ik kom er nog niet uit.
ik heb in de map documenten zowel gebruiker als administrator alle rechten gegeven, maar in excel (programma op V: dus) kan ik de map c:\documenten niet benoemen als opslagmap (in de opties). hij ziet c: namelijk niet als lokale opslagplek :|

de gebruiker SYSTEEM heeft ook alle rechten, maar dan zijn er ook nog...

MAKER EIGENAAR, met alleen speciale machtigingen (en die krijg ik ook niet gewijzigd naar alle rechten...)
en
een onbekende account, met alleen speciale machtigingen (waar die gebruiker vandaan komt??)

wie heeft de oplossing?
----------------------------------------

edit: als ik in excel 'gewoon' een bestand open (van documenten op c:) dan lukt dat wel :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 20:38 ]