Toon posts:

Computer systeem gekoppeld aan Televisie

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het is zeker niet iets nieuw, maar ik ben van plan om een computer te koppelen met mijn televisie. Nou is het zo dat ik nog geen computer in bezit heb. Mijn vraag is bij deze waar ik precies op moet letten bij het aanschaffen daarvan.

Het zit namelijk zo dat ik in het bezit ben van een LCD-TV met daarbij een aansluiting voor HDMI, VGA, S-Video en Scart. Nou zou ik graag het HDMI poort willen benutten om te koppelen aan mijn Computer, maar hoeveel zal mij dit dan wel niet gaan kosten voor een videokaart dat dit ondersteund? zal ik dan daadwerkelijk verbetering zien in vergelijking met een VGA signaal?

Ik ben nu niet in het bezit van een computer, nou heb ik momenteel ook niet al teveel geld om een compleet nieuw systeem aan te schaffen, maar waar het mij omgaat is dus dat ik een prima beeld krijg op mijn televisie (wat overigens HD-Ready is) met behulp van VGA/HDMI en dat ik dan met een Draadloos Toetsenbord/muis op afstand (laten we zeggen zittend op de bank) op internet kan en misschien ook nog wat films kan bekijken dat van het internet is 'geplukt'

Ik neem aan dat als ik een goeie draadloze verbinding wil, dat er een goeie doorvoersnelheid moet zijn. Aldus een minimum vereiste is USB 2.0?

Ik ben totaal niet technisch, maar heb hier en daar al wat rondgekeken van hoe dit allemaal in elkaar steekt.

Om dit lang verhaal kort te maken, Waar moet ik precies op letten om een computer goed draaiend te houden met een mogelijke resolutie van 1366x768 (als ik me niet vergis is dit het HD-ready resolutie) en dat alleen voor het tekst-bewerken/internetten/muziek en films (aldus geen intensieve spellen wat een hoogwaardige videokaart en geheugen vereist) Liefst heb ik dan ook minimaal windows XP op het systeem geinstalleerd en als het al niet teveel extra gaat kosten het nieuwe windows Vista. Als laatste, waar moet ik naar kijken als ik een draadloos toetsenbord en muis wil gebruiken met een afstand van hooguit 5 meter.

• KermitKrul
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-01 16:39
Je kunt een kant en klare Windows MediaCenter PC kopen. Zit alles op een aan en ben je gelijk klaar.

Voor je LCD TV; je kunt de HDMI poort gebruiken in combinatie met een DVI poort op je MediaCenter.

MediaCenter zit standaard in Vista Home Premium anders in XP-MCE editiie

Zie meer op http://www.microsoft.com/.../mediacenter/default.aspx

Verwijderd

USB 2.0 is geen draadloze verbinding, jij bent op zoek naar Wifi.

Hoe je je televisie aan je computer aan kunt sluiten, hangt van het merk televisie af. Samsung LCD tv's ondersteunen geen PC > LCD via HDMI, deze zul je dus via VGA moeten aansluiten.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

enrique_, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

kijk anders eens in [BBG] Special: HTPC maart 2007 hier staat precies in wat jij wilt hebben ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.