Toon posts:

Videokaart heeft onvoldoende bronnen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie zou mij kunnen helpen met dit probleem.

Heb Vista Home Premium geinstalleerd en nu geeft hij bij mij mijn tweede videokaart dat dit apparaat niet kan starten door niet voldoende bronnen te hebben.

Hij werkt onder Windows XP wel in SLI en onder Vista niet.

Heb alles al geprobeerd:

1.Heb de Bios geupdated
2.Heb apparaten in de bios uitgezet die ik niet gebruik.
3.Heb de laatste drivers gebruikt van nvidia
4.kaarten uit mn PCI sloten gehaald (werkt ook niet)
5.Handmatig bronnen toewijzen wil ook niet.

Computergegevens zijn:

Processor: AMD Athlon 64 x2 4600+
Moederbord: M2N4-SLI
Videokaarten: 2x Nvidia Geforce 7600 gt HD Silent
Geheugen: 2048 mb Corsair twinX 800Mhz
Geluidskaart: Soundblaster Audigy 2
Besturing: Windows Vista Home Premium 32 bit

Hoop dat iemand een oplossing weet,want ik weet het niet meer ;( :'(

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:01

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En de kaarten wel gewoon los goed? En welke drivers heb je allemaal al gebruikt? De een wil namelijk wel goed werken en de ander niet. De laatste is niet per definitie de beste ;)

Wauw, een sig!

• Tijgertje84
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06-2025
die zijn dus brak en BETA :)

Version: 101.41
Release Date: March 2, 2007
Beta Driver

Afblijven dus en terug naar laatste officiele driver mocht dit het geval zijn

Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:33:
En de kaarten wel gewoon los goed? En welke drivers heb je allemaal al gebruikt? De een wil namelijk wel goed werken en de ander niet. De laatste is niet per definitie de beste ;)
Jah los zijn ze beiden wel goed en heb de laatste officiele drivers gebruikt ook heb ik die beta al geinstalleerd en ook alle drivers ervoor die voor vista uitzijn gebracht.

Snap alleen niet waarom XP wel en Vista niet want heb mn pc in dualboot staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 23:40 ]

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat

Omdat Vista nog niet helemaal compatible is met de drivers van XP :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:43:
Omdat Vista nog niet helemaal compatible is met de drivers van XP :)
Dat begreep ik ook daarom download ik ook Vista drivers 8)

• Ultraman
  • Laatst online: 23:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vista is nog niet zoals het moet. Wmb is dat hele zaakje iets te vroeg gereleased, want nog lang niet alles wil werken en daar zitten soms best essentiële dingen bij...

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat gebeurd er als je de kaart die nu te weinig bronnen krijgt er al enige kaart in laat zitten? Dus je laat alles zoals het is en trek de werkende kaart er uit.
Doe die andere kaart het dan?
Zo ja, stop de andere kaart eens terug, heeft die nu ook te weinig bronnen?

Misschien kun je zo iets tricken waardoor het wel wilt. Kan je geen enkele garantie geven dat het werkt, ook omdat ik zelf niet met nVidia SLi noch met Vista werk, maar proberen kun je het altijd.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat

cybersteef schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:18:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat gebeurd er als je de kaart die nu te weinig bronnen krijgt er al enige kaart in laat zitten? Dus je laat alles zoals het is en trek de werkende kaart er uit.
Doe die andere kaart het dan?
Zo ja, stop de andere kaart eens terug, heeft die nu ook te weinig bronnen?
Alleenstaand krijgt hij geen 'bronnen' error, met die 2e erin weer wel. Maar als ik het zo lees/interpreteer moet hij de kaart eruit trekken terwijl hij in Windows zit 8)7?

Wauw, een sig!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee nee, niet terwijl de PC aanstaat, maar gewoon precies anderom dan je normaal zou doen.
Normaliter zou je, voor jezelf, de bovenste kaart zien als de primaire kaart en de onderste als secundaire. Althans zo werkt het met SLi in mijn hoofd als het ware.
Zijn ze allebei al los in het onderste slot geprobeerd?
Misschien dat er ergens een bron zo gebruikt wordt dat het tweede slot gewoon altijd te weinig bronnen heeft.
Als een opstelling met één kaart in het 'secundaire' slot wel goed werkt, vraag ik me af wat er gebeurt zodra je de de PC dan uitschakeld en de tweede kaart in het 'primaire' slot prikt.
Logischerwijs zou het geen ruk uit moeten maken, maar ik ben gewoon benieuwd of het wat uitmaakt.

Dat het aan Windows Vista ligt is duidelijk, aangezien Windows XP wel gewoon wil.

Verwijderd

Topicstarter
jah heb de kaarten omgewisseld dan doet de ene die nu niet werkt het wel,zodra ik dat bruggetje voor SLI er weer tussen doe en de pc weer aanzet geeft hij weer te weinig bronnen aan.

Maar nu heb ik al wat gevonden en gelezen dat Vista nog niet met SLI werkt voor de 7 serie kaarten omdat er nog geen drivers voor zijn

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dan lijken het inderdaad echt de drivers te zijn die dwars liggen en niet de bronnen verdeling in het systeem zelf.

Pagina: 1