Toon posts:

X-Fi Platnium niet te installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik voor de Media Center X-Fi platinum gekocht, dit in combinatie met:
Asus A8N SLI DeLuxe
AMD64 3700+
2Gig Corsair + OCZ
Asus Nvidia 7600GT (HDMI)

Na een nieuwe installatie van Windows XP MCE, met nForce 4 SLI (AMD) en videokaart 93.71 drivers te hebben geinstalleerd begin ik aan de installatie van mijn geluidskaart, via de CD doe ik een Full Install. Wanneer de installatie bij de audio stuurprogramm`s komt valt de PC uit.
Opnieuw Windows XP MCE geinstalleerd en meteen de drivers geinstalleerd, dit keer de web update 4 drivers van logitech site, ook nu valt de PC weer uit.
Onder Vista installeerde de drivers 1x wel en deed het geluid het, maar na een reboot gaf apparaatbeheer aan dat de drivers niet goed waren.

Ook vanochtend weer geprobeert, en zowaar installeerde webupdate de drivers goed, meteen ff opnieuw opgestart, een zoals verwacht drivers konden weer niet geladen worden.

Telkens wanneer ik installeer vliegt de computer uit, of hij kan de drivers niet laden na een reboot.

Ik heb wel gelezen over problemen met nForce 4 maar de nieuwere kaarten zouden dit probleem niet meer moeten hebben.

Iemand tips? oplossingen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk niet dat het er mee te maken heeft, maar hoeveel stroom slurpt die kaart? Misschien heb je een te zwakke voeding. Die kaart wordt namelijk geactiveerd als je de drivers gaat installeren.

En heb je de mogelijkheid om te testen als dit ook wel aan je geluidskaart ligt? Dus test hem eens in een ander systeem :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

probeer eens een ander pci slot. heb ook soort gelijk probleem gehad en een ander slot loste het op

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!
Ik had nog een 500 Watt CoolerMaster voeding liggen, nogmaals installatie van CD uitvoeren en het werkte.
Bedankt!

Nog 1 vraag, ik ben een beetje verbaast dat 430 Watt niet genoeg is. Ik zag wel een verschil tussen de voedingen, de Antec had 20 pins en de CM 24 pins. Kan dit het verschil zijn?
En wat doen die extra 4 pins?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 11:56:
Het werkt!
Ik had nog een 500 Watt CoolerMaster voeding liggen, nogmaals installatie van CD uitvoeren en het werkte.
Bedankt!
Blij van :)
Nog 1 vraag, ik ben een beetje verbaast dat 430 Watt niet genoeg is. Ik zag wel een verschil tussen de voedingen, de Antec had 20 pins en de CM 24 pins. Kan dit het verschil zijn?
En wat doen die extra 4 pins?
Laagvliegerke schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:59:
Mijn theorie zegt dat die dingen zinloos zijn :)
Er zijn trouwens heel erg goede 20 pins voedingen te krijgen van allerlei A-merken. Dus die vergelijking met "poepvoedingen" gaat niet helemaal op, vrees ik ;) Erger nog, er zijn zelfs 24-pins B-merk voedingen te verkrijgen :/

edit:
Terw_Dan was net iets sneller :P

[...]

Inderdaad!

Het is namelijk zo dat men overgeschakeld is van 20-pins naar 24-pins om de hoge stromen van high-end systemen beter te verdelen. Bij hogere vermogens moet er meer stroom vloeien door bedrading en de connector waardoor er problemen kunnen ontstaan door onder andere de overgangsweerstand van de connector. De "oude" 20-pins connector was niet echt voorzien op de stroomslurpers van de toekomst. Dus heeft men voor de ATX 2.01 standaard 4 extra pinnen toegevoegd op de connector. Die 4 extra pinnen op de 24-pins connector zijn dus enkel maar een extra +12V, +5V, +3.3V en een ground lijn zodat de stroom beter verdeeld wordt.
Indien je dan op een 20-pins voeding een verloopstukje naar 24-pins aansluit, kan je de situatie enkel maar verergeren. Je zorgt namelijk voor meer overgangsweerstanden. En aangezien de voeding een 20-pins voeding is, doet dat verloopstukje gewoon geen drol.
Een verloopstukje zou enkel maar nuttig kunnen zijn indien je een slecht ontworpen moederbord hebt waarbij die 4 extra pinnen niet samen hangen met de ander voedingslijnen. Maar dan zou ik liever dat moederbord niet hebben ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, moet ik mijn laatste bericht terugtrekken.

Na de installatie werkte alles, die avond de Media Center uitgezet om hem de volgende dag weer aan te zetten. Maar Windows kreeg constant een BSOD, dus in veilige modus de drivers van de geluidskaart verwijdert en hij starte weer op. Sindsdien start de geluidskaart met geen mogelijkheid meer op. Zowel de drivers van de CD als via Internet geprobeert. Ik heb hem getest in de volgende systemen:

Cooler Master 500W
Asus A8N-SLI DeLuxe
AMD64 3700+ S939
2x 512 OCZ El Gold
2x 250GB Western Digital
Asus Nvidia 7600GT HDMI
2x Hauppauge PVR 150 MCE
Samsung DVD Brander

-------------------------------------------

Cooler Master 500W
AsRock 939 Dual Sata2
AMD64 3700+ S939
2x 512 OCZ El Gold
2x 250GB Western Digital
Asus Nvidia 7600GT HDMI
2x Hauppauge PVR 150 MCE
Samsung DVD Brander

------------------------------------------

Cooler Master 500W
DFI LanParty UT 250Gb
AMD64 3200+ (Newcastle)
2x 512 Corsair C2
250GB Maxtor Maxline III
Leadtek 6800le
NEC DVD Brander

In het laatste systeem heb ik de I/O box los gekoppelt van de kaart, maar ook toen kreeg ik de drivers niet geinstalleerd. Qua stroom heb ik 1 floppy connector aangesloten op de kaart en 1 op de I/O Box, daartussen de lelijke platte kabel (ff de naam vergeten).

Op dit moment weet ik het echt niet meer, tijd om contact op te nemen met 4Launch en Creative.....

Misschien hebben jullie nog suggesties?
Pagina: 1