Toon posts:

kopiëren over wifi netwerk traag

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 acer 5024 laptops (WinXP, broadcom wireless adapter) en het onderling kopiëren via de experiabox gaat ongelovelijk langzaam. Is er een instelling aan te passen om ervoor te zorgen dat dit met een beetje een fastoenlijke snelheid gaat... ter voorbeeld, kopieren via verkenner van 9 gig doet er 160 minuten over...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Welke snelheid draaien de kaarten op, weet je zeker dat er geen andere bottleneck is, heb je de nieuwste drivers al...

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 05-03-2007 12:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
de kaarten draaien op 54 Mbps, ik zal eens de nieuwste drivers erop zetten. Ik weet niet of de experiabox misschien het uploaden beperkt en op die manier de bottleneck is?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
9 gig is ook niet weinig :/ en er hoeft maar één iets fout te gaan en je kunt opnieuw beginnen.. is het niet makkelijker om een dvd'tje te branden?

you had me at EHLO

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Via mijn wifi thuis gaat het overpompen van grote bestanden via wifi zo rond de 1.700 kb/s. Bekabeld (100 mbit) is dit rond de 11.000 kb/s, dus het kopieren van grote bestanden via wifi is een stuk trager dan via een kabel.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:04
interne ftp server opzetten lijkt me ook sneller te gaan dan gewoon via windows smb.

I’m not like the OTTERS

• lier
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Even rekenen:

Bestand: 9 GB = 9 x 1024 x 1024 x 1024 = 9663676416 Bytes
Snelheid: 54 Mb/s = (54 x 1000 x 1000) / 8 = 6750000 Bytes / s

9663676416 / 6750000 = 1431s = 24 minuten (bij benadering)

Dit is in een ideale wereld zonder overhead (los van de afrondingen).
Je past waarschijnlijk nog encryptie toe (WPA ?) wat naast de standaard overhead ook nog de nodige bandbreedte verbruikt.

Wat je nog wel kan controleren, hebben beide laptops tijdens de kopieeractie een verbindingssnelheid van 54 Mb/s ?

offtopic:
Zou iemand dit voor me kunnen narekenen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

9gig.. dat doe je over wired-LAN.. als je geen zin hebt om te wachten..

gooi gewoon een tcp netwerk kabel tussen die twee flaptops van je, de poortjes van deze laptop detecteren automatisch of het cross is.. dus het enige wat je dan nog moet doen is

even aan beide interfaces een ip toekennen, binnen het zelfde subnet ;)

Verwijderd

Wireless gaat in praktijk max 2,5 MB/s, dus ik vind het niet zo gek, want het signaal wordt verdeeld naar beide clients, wat dus 1,25 MB/s effectief is. ;)

edit: en dan schat ik het nog ruim, want wireless is zo instabiel als wat, zelfs op van die cisco-ap's is het niet stabiel.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 13:48 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

lier schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:30:
Even rekenen:

Bestand: 9 GB = 9 x 1024 x 1024 x 1024 = 9663676416 Bytes
Snelheid: 54 Mb/s = (54 x 1000 x 1000) / 8 = 6750000 Bytes / s

9663676416 / 6750000 = 1431s = 24 minuten (bij benadering)

Dit is in een ideale wereld zonder overhead (los van de afrondingen).
Je past waarschijnlijk nog encryptie toe (WPA ?) wat naast de standaard overhead ook nog de nodige bandbreedte verbruikt.

Wat je nog wel kan controleren, hebben beide laptops tijdens de kopieeractie een verbindingssnelheid van 54 Mb/s ?

offtopic:
Zou iemand dit voor me kunnen narekenen ?
Sowieso heb ik persoonlijk nog nooit een 54Mbps verbinding gezien die ook maar in de buurt kwam van 6,75MB/s. Mijn 3com 54mbps apparatuur haalt zo'n 2MB/s max. geloof ik (al even niet meer gebruikt). Dat was dan met perfect bereik. Dan kom je op zo'n 80 minuten uit. En het is helemaal niet zo verwonderlijk dat die snelheid bij wat minder perfect bereik, of bij kwalitatief wat mindere apparatuur (zoals de experia box wellicht?) al snel gehalveerd wordt en dan zit je dus op 160 minuten ja.
Sowieso is wireless niet full duplex 54Mbps volgens mij, dus als je met twee wireless clients op de experiabox zit is het denk ik niet heel verwonderlijk dat je maar de helft van de praktische maximale doorvoer behaalt? Dus dat zou die 160 minuten prima verklaren :)

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:36:
Wireless gaat in praktijk max 2,5 MB/s, dus ik vind het niet zo gek, want het signaal wordt verdeeld naar beide clients, wat dus 1,25 MB/s effectief is. ;)
Precies :P

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 05-03-2007 13:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
dank voor alle snelle reacties, ik zou wel willen branden, maar mijn brander vertoont kuren, vandaar dat het naar de andere laptop moet. Maar ik gooi er wel even een kabeltje tussen. Hoeft dus niet gecrossed te zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:48:
dank voor alle snelle reacties, ik zou wel willen branden, maar mijn brander vertoont kuren, vandaar dat het naar de andere laptop moet. Maar ik gooi er wel even een kabeltje tussen. Hoeft dus niet gecrossed te zijn?
laptop2laptop crosscable ;)

en als je 2 kabeltjes hebt, dan kun je via de experia en dan lekker straights doen ;)

edit:

als je laptop2laptop gaat wel ff een statisch ip instellen, of wachten op apipa

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 13:52 ]

• lier
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Aangezien het om dezelfde laptop gaat...DVD brander uit de een trekken en even in de ander plaatsen !?

En of je kabeltje crossed moet zijn: als het om gigabit gaat, kan je een straight kabel tussen de laptops plaatsen. Als je van de experia box (of enig andere switch/hub/medium) gebruik maakt, straight kabels. Andere situatie cross (direct aangesloten, niet Gigabit) Maar deze info is natuurlijk heel eenvoudig terug te vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
cross ertussen gelegd, maar hoe zorg ik er nu voor dat hij gebruik maakt van die verbinding en niet via de wifi?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:54:
cross ertussen gelegd, maar hoe zorg ik er nu voor dat hij gebruik maakt van die verbinding en niet via de wifi?
wifi uitschakelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar zit ik nog op internet, en die verbinding wil ik wel graag heel houden, omdat ik ondertussen ook gewoon nog op internet bezig ben...

Verwijderd

Op je doel-host wireless uitschakelen, dan moet ie wel over het kabeltje ;)

edit:

@hieronder: ik heb het wel eens meegemaakt, dat hij toch over wireless ging op een of andere manier, had iets met default route te maken, was wel in linux though ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 14:03 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij die kabel-verbinding horen als het goed is andere IP's (zijn namelijk andere netwerkadapters). Dus dat is een kwestie van zorgen dat je vanaf de ene laptop de andere laptop op het juiste IP benadert ;)

WLAN hoeft daarvoor helemaal niet uit te staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 05-03-2007 14:01 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1