Toon posts:

D-Link DWL-G650 Cardbus icm Linksys WRT54G of WRT54GL

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Kan iemand mij vertellen hoe de combinatie is tussen een D-Link DWL-G650 cardbus en een Linksys WRT54G/L en of daar problemen uit kunnen voortvloeien.

Gezien het feit dat ik al een D-Link DWL-G650 Airplus XtremeG in bezit heb voor mijn Klootboek :P ben ik gewoon benieuwd naar de ervaringen die men ermee heeft en mij dan ook de beslissende stap doen nemen.

De bedoeling is om bij mij in huis draadloos te gaan en evt de laptop in de tuin gebruiken.
Dat " Bakbeest " in de computerkast wil ik ook draadloos aangesloten ( middels een PCI WIFI kaartje ) hebben via WIFI.

Mijn gedachten gaan uit naar de Linksys WRT54G/L of anders eentje van D-Link.

De beste oplossing is natuurlijk bekabelen, maar aangezien daar zo'n 25+ metertjes aan utp kabel doorheen gaan kunnen jullie wel begrijpen dat ik draadloos wil gaan.

Natuurlijk moet het hele zaakje WPA beveiligd worden want ik begreep dat zo'n beetje elk scriptkiddie WEP nog kan kraken met zijn ogen dicht en dat die het met WPA kunnen shaken.

Wie o wie kan mij van info voorzien.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:30
Werkt gewoon, beide zijn wifi certified dus.. alleen als je zaken als turbo of WDS wilt gaan gebruiken is het verstandiger om bij een merk te blijven.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Zal wel werken.
Enne... koop alsjeblieft een GL (en niet de G). :)

Verwijderd

Topicstarter
Job,

Wat is het verschil tussen de G en de GL,

Lijkt wel of we het over auto's hebben :P

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39

GekkeR

key = key

GL draait linux firmware , heeft ook meer geheugen.
Is ook aan te passen met 3rd party firmware (de nieuwe G v7 kan dat dus bijv niet).

Er is iig geen reden om niet de GL te pakken over de G.

[ pctje te zien hier ] - Miauw

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:47:
Hallo Tweakers,

Kan iemand mij vertellen hoe de combinatie is tussen een D-Link DWL-G650 cardbus en een Linksys WRT54G/L en of daar problemen uit kunnen voortvloeien.

Gezien het feit dat ik al een D-Link DWL-G650 Airplus XtremeG in bezit heb voor mijn Klootboek :P ben ik gewoon benieuwd naar de ervaringen die men ermee heeft en mij dan ook de beslissende stap doen nemen.

De bedoeling is om bij mij in huis draadloos te gaan en evt de laptop in de tuin gebruiken.
Dat " Bakbeest " in de computerkast wil ik ook draadloos aangesloten ( middels een PCI WIFI kaartje ) hebben via WIFI.

Mijn gedachten gaan uit naar de Linksys WRT54G/L of anders eentje van D-Link.

De beste oplossing is natuurlijk bekabelen, maar aangezien daar zo'n 25+ metertjes aan utp kabel doorheen gaan kunnen jullie wel begrijpen dat ik draadloos wil gaan.

Natuurlijk moet het hele zaakje WPA beveiligd worden want ik begreep dat zo'n beetje elk scriptkiddie WEP nog kan kraken met zijn ogen dicht en dat die het met WPA kunnen shaken.

Wie o wie kan mij van info voorzien.
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:04:
Job,

Wat is het verschil tussen de G en de GL,

Lijkt wel of we het over auto's hebben :P
Wat zegt google daarover :?
Het is hier natuurlijk geen helpdesk waar je je vragen kan dumpen. Een beetje eigen inzet en research kan geen kwaad.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.