Toon posts:

Zonder batterij op de MacBook werken

Pagina: 1
Acties:
  • 823 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat afgezocht op het Appletalk forum maar heb geen sluitend antwoord kunnen vinden op mijn vraag:

Kan ik de batterij van mijn MacBook eruit halen en gewoon op netspanning werken? (Als alternatief voor de vele verschillende tips die gegeven worden om netjes met je batterij om te gaan)

Verder nog een klein 'probleempje' met mijn MacBook. Als ik deze oplaadt in een niet-geaard stopcontact, geven de schroefjes aan de zijkant van de behuizing kleine schokjes af. Iemand bekend met dit probleem? Zou ook gewoon kunnen liggen aan het ongeaard-zijn van het stopcontact hier in India...

Alvast bedankt voor jullie responses!

Verwijderd

gewoon eens proberen is geen optie?

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-02 15:06
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:29:
Ik heb al heel wat afgezocht op het Appletalk forum maar heb geen sluitend antwoord kunnen vinden op mijn vraag:

Kan ik de batterij van mijn MacBook eruit halen en gewoon op netspanning werken? (Als alternatief voor de vele verschillende tips die gegeven worden om netjes met je batterij om te gaan)

Alvast bedankt voor jullie responses!
Goh, heb je het al geprobeerd?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:46

dawuss

gadgeteer

Beetje flauw jongens, ik kan me best voorstellen dat iemand dat niet graag probeert.

Ik ben zelf wel zo'n lompe boer geweest om het gewoon te proberen en het kan prima. Je kunt zelfs je batterij "ejecten" terwijl 'ie aan de netstroom hangt en zo batterijen hotswappen als je wil :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zonder batterij werken kan prima.. alleen oppassen dat je de Magsafe connector er niet uit tikt :)

Mijn Macbook Pro staat trouwens ook altijd onder stroom op niet geaarde stopcontacten.. vooral het potentiaalverschil met mijn versterker die via m'n TV weer aan de antennekabel hangt is niet altijd even prettig :) Niks om je zorgen over te maken voor zover ik weet.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan!
Dankjewel gasten! Wilde inderdaad een keer proberen met dit speeltje een keer NIET de lompe boer uit te hangen en het eerst gewoon te vragen ;)
Bedankt dus. Ik kan weer verder.

Hartelijks
Niels

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee, kan niet. Zodra je de batterij eruit haalt springt je CPU naar 1GHz.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

CyBeR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:11:
Nee, kan niet. Zodra je de batterij eruit haalt springt je CPU naar 1GHz.
Ja, en bananen zijn krom 8)7

(als je niets toe te voegen hebt, post dan niets)

micheljansen.org

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dawuss schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Ja, en bananen zijn krom 8)7

(als je niets toe te voegen hebt, post dan niets)
Pardon?

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Waar haal jij vandaan dat een Macbook niet zonder batterij kan werken?

micheljansen.org

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

dawuss schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:25:
[...]

Waar haal jij vandaan dat een Macbook niet zonder batterij kan werken?
Dat kan wel, maar dan gaat je CPU dus naar 1GHz. Als je dat ok vindt, prima. Hoewel 't niet goed is volgens intel om daar te lang mee te werken.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

doe een bron! snel! :)

[ Voor 7% gewijzigd door kaassouffle op 05-03-2007 14:42 ]

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:35:
[...]

Dat kan wel, maar dan gaat je CPU dus naar 1GHz. Als je dat ok vindt, prima. Hoewel 't niet goed is volgens intel om daar te lang mee te werken.
Heb je daar ook een bron van?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Is 't echt zo moeilijk om even te googlen?

• Bigs
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:45:
Is 't echt zo moeilijk om even te googlen?
Is 't echt zo moeilijk om ff je bron te posten?

Ik heb er ook nog nooit van gehoord namelijk.. lijkt me vreemd als het echt zo is.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bigs schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:53:
[...]

Is 't echt zo moeilijk om ff je bron te posten?

Ik heb er ook nog nooit van gehoord namelijk.. lijkt me vreemd als het echt zo is.
Denk je dat ik die informatie toevallig net ontdekt heb? Nee, dat was al ettelijke maanden geleden. Jij wilt een bron, dus moet ik voor jou gaan googlen? Lijkt me niet.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
Het verhaal van de 1Ghz klopt. Zonder batterij loopt ie daar op. Heb zelf een maand een kapotte batterij gehad, en sneller dan 1Ghz ging die niet. Een ander nadeel van werken zonder batterij is het risico op een losschietende MagSafe. Als die er ook maar een klein stukje uitgaat, en dat gaat soms best snel, dan ben je je werk kwijt.

PSN: djmurcielago

• Bigs
  • Niet online
Op die link staat wel dat het niet bij alle portables voorkomt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 14:10
Op zich komt het ook wel als een broodje aap over CyBer, ik snap niet waarom jullie weer allemaal als een stelletje vechtende hanen moeten reageren hier ;).

Anyways, was het soms op deze site? http://www.macintouch.com...ts/macbook/topic4267.html

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
In alle elekronicazaken waar ik tot nu toe ben geweest (uitgezonderd Apple Store) liepen alle MacBooks zonder batterij. Die dingen staan er minstens al een paar maanden.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

leon1e schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:05:
Op zich komt het ook wel als een broodje aap over CyBer, ik snap niet waarom jullie weer allemaal als een stelletje vechtende hanen moeten reageren hier ;).
Tsja, of 't eraan kapot gaat of niet weet ik niet. Intel zegt dat 't niet goed is en 't zijn hun chips. Maar dat 'ie terugklokt naar 1GHz is wel degelijk waar, dus als jij een aap hebt geef ik je wel een broodje om 'm op te leggen.

En waarom dat nou weer bediscussieerd moet worden weet ik ook niet. Volgens mij heb ik niet de reputatie hier regelmatig complete onzin te vertellen?

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 05-03-2007 15:10 ]

• dawuss

dawuss

gadgeteer

CyBeR schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:09:
En waarom dat nou weer bediscussieerd moet worden weet ik ook niet. Volgens mij heb ik niet de reputatie hier regelmatig complete onzin te vertellen?
offtopic:
Wel om vrij hard te chargeren als je iets een domme vraag vindt, hence mijn reactie. Sorry for that :P

micheljansen.org

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Volgens mij mag het niet uitmaken of een stopcontact geaard is, omdat de voeding van de macbook helemaal niet geaard is. Aarding is nodig als het om een aparaat gaat met een metalen behuizing. Om te voorkomen dat spanning (lang) op de behuizing komt te staan. Apparaten met kunstof behuizing (of met een adapter er tussen) zijn dus niet geaard.

Mijn macbook adapter vonkt ook soms als ik hem in het stopcontact steek. Soms heel hard. Volgens mij hoort dat zo.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BlackMage schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:13:
Volgens mij mag het niet uitmaken of een stopcontact geaard is, omdat de voeding van de macbook helemaal niet geaard is.
Die voeding is wel degelijk geaard, mits je het lange snoer gebruikt en de adapter niet direct in de muur steekt.
Mijn macbook adapter vonkt ook soms als ik hem in het stopcontact steek. Soms heel hard. Volgens mij hoort dat zo.
Dat is idd niets vreemds.

Verwijderd

Beetje laat, maar goed:

Ik werk noodgedwongen al twee maanden op een alu macbook unibody zonder batterij, en heb geen enkel verschil gemerkt. Behalve dan dat de stekker erin moet blijven zitten :)

Nu heb ik net een nieuwe batterij binnengekregen en vraag me af of ik hem éérst helemaal op moet laden, of éérst helemaal leeg moet laten lopen. Juist. Ik zal het forum even doorspitten.

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

of http://www.apple.com/nl/batteries/ handige info pagina

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1