ISDN omzetten naar PSTN, in nieuwe woning

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik ga een verhuizen vanuit het buitenland naar Nederland. Id woning zit een ISDN aansluiting (Model S4 ISDN2 kastje met Quadravox 3) op dit moment is installaie afgesloten. Ik wil hiervan een PSTN aansluiting maken om ADSL liefst zonder KPN abonnement te nemen.

- Kan je dit zelf veranderen ?(er staat namelijk eigendom KPN op)
- Wat zou het kosten om dit door KPN te laten doen ?

Imac, PS3, HP Pavillion

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Het lijkt mij verstandig om gewoon bij KPN een analoge aansluiting aan te vragen op je adres. Hierbij betaal je gewoon eenmalig aansluitkosten.

Sowieso kun je niet zomaar de ISDN omzetten naar PSTN. t signaal wat je huis binnenkomt moet dan ook analoog zijn, en daarvoor heb je een KPN monteur nodig, die dan direct de aansluiting bij je is/ra gereed maakt, en alle overbodige KPN Apparatuur weer mee neemt :).

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
waarom niet isdn er laten? kost (dacht ik) niets extra, maar je hebt er wel meer lijnen voor...

Copy.com

Verwijderd

sariel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:55:
waarom niet isdn er laten? kost (dacht ik) niets extra, maar je hebt er wel meer lijnen voor...
Het kost het dubbele van belbasis.

Verwijderd

sariel schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:55:
1: Je betaald wel extra,
2: Je randapparatuur zoals modems en telefoons moeten geschikt zijn voor ISDN anders werkt het niet.

Verwijderd

Kijk maar eens op de KPN.com site naar de prijsverschillen tussen 1 pstn aansluiting of een ISDN aansluiting, trek je conclusies...

TS wil ADSL zonder KPN en de ISDN is momenteel afgesloten meldt hij. Geen probleem dus, hij zal dan bij een ADSL boer moeten uitzoeken of ze op kaal koper kunnen beleveren (IPB van KPN in ieder geval wel). Anders zal hij alsnog een analoge lijn kunnen regelen met belbudgetabo en blokkering op uitgaand bellen, dan betaalt hij iets van 10 euro p/m en is hij telefonisch bereikbaar via het KPN netwerk met ADSL van andere aanbieder..

edit @ bootstrap
Aangaande je punt 2, er hangt al een QV3, dus kan TS normale analoge toestellen hieraan knopen mocht hij ISDN willen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 12:01 . Reden: sneller leren tiepen en typo's weggehaald ]

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik weet niet of KPN accepteert dat ik geen belbasis neem/wil. Volgens mij heb je voor ADSL niet altijd een KPN basis nodig. Indien dat toch nodig is dan jammer, maar neem ik die.

Wie weet trouwens een goede ADSL/ Kabel boer. Ik zie nu abbo's voor onder de dertig euro onbeperkt dl limiet. Ik gebruik veel nieuwsgroepen en gebruik zo'n 80-100 gigab per maand. In Engeland is mijn Demon abbo policy ok tot 60 gigab.

Imac, PS3, HP Pavillion

Verwijderd

GOT is your friend voor je internetaansluiting. KPN maakt het niet uit of je wel of geen belbasis neemt, als ze het wel uitmaakt hadden ze geen belbudget als abo ;) .
Voor je internetverbinding, neem de topics hier in I+H eens door, daar kun je zelf genoeg antwoorden vinden.
Pagina: 1