ik probeer om MSSQL werkend te krijgen binnen een netwerk van 4 computers. (1 server, 3 desktops)
Ik heb Microsoft SQL server 2005 draaien op een Windows XP proffesional. (dit gebruik ik als "server".
Nu probeer ik via een desktop pc connectie te maken met deze SQL server, echter krijg ik de melding dat de SQL server niet bestaat of de toegang is geweigerd.
Ik maak connectie via IP adres van de server.
Bij windows services staat dat SQL Server draait als netwerkservice.
Ik probeer connectie te maken via MS sql server management studio.
Heb al geprobeerd om een instelling te vinden om remote connections in te schakelen maar kon niet vinden.
Connectie tcp/ip staat wel ingeschakeld (ook de Named pipes)
Firewall op "server" staat uitgeschakeld.
via de search vondt ik een aantal topics met hetzelfde probleem, maar stond (voor mij) geen oplossing tussen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb Microsoft SQL server 2005 draaien op een Windows XP proffesional. (dit gebruik ik als "server".
Nu probeer ik via een desktop pc connectie te maken met deze SQL server, echter krijg ik de melding dat de SQL server niet bestaat of de toegang is geweigerd.
Ik maak connectie via IP adres van de server.
Bij windows services staat dat SQL Server draait als netwerkservice.
Ik probeer connectie te maken via MS sql server management studio.
Heb al geprobeerd om een instelling te vinden om remote connections in te schakelen maar kon niet vinden.
Connectie tcp/ip staat wel ingeschakeld (ook de Named pipes)
Firewall op "server" staat uitgeschakeld.
via de search vondt ik een aantal topics met hetzelfde probleem, maar stond (voor mij) geen oplossing tussen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?