Telefoon lijn -> router

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-03 19:50
Hallo,

Ik heb een vraag m.b.t routers. Om het in het kort te zeggen, is het mogelijk om een telefoonlijn direct in een router te stoppen die een draadloos signaal kan verzenden om dan vervolgens met een pc die verbonden is met de router een inbel verbinding tot stand te brengen? Zo ja, heb je daar speciale hardware voor nodig?

Alvast bedankt.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39

Dido

heforshe

Je wilt dus je telefoonsignaal draadloos doorgeven? Dat kan, maar dat lukt je niet met een standaard draadloze router, denk ik.

Je zou dan trouwens aan de PC ook weer iets nodig hebben om dat draadloze telefoonsignaal om te zetten naar een "bedraad" telefoonsignaal, dat vervolgens je modem ingaat, waarvan ik er dan maar vanuit ga dat dat in je PC zit!

Wat betekent mijn avatar?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Er zijn wel van die apparaten (tiptel heb ik ze van gezien), maar die geven een verbinding van 9,6 kbit.
Gaat wel erg langzaam :P

http://www.tiptel.nl/prod...id=2291&lang_id=1&seite=1

[ Voor 24% gewijzigd door Romke op 05-03-2007 10:51 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Whoohoo
Bedankt voor de snelle reply. Ja ik wil inderdaad draadloos een telefoonsignaal doorgeven zodat ik daarmee een inbelverbinding tot stand kan brengen. Als ik nou met een andere pc een inbelverbinding maak en die vervolgens aan een wireless router aansluit. Hoeveel verlies in snelheid kan ik dan ongeveer verwachten? (bij een 56k modem)

[ Voor 3% gewijzigd door Whoohoo op 05-03-2007 10:57 ]

• Dido
  • Laatst online: 18:39

Dido

heforshe

Als je een PC gebruikt om je internetverbinding te delen denk ik dat je snelheid daar niet erg onder hoeft te lijden. Let wel dat je de betreffende PC dan aan moet staan om op andere PC's in het netwerk internet te hebben ;)

Uit nieuwsgierigheid: waarom geen budget ADSL-verbinding?

[ Voor 12% gewijzigd door Dido op 05-03-2007 11:31 ]

Wat betekent mijn avatar?

• jongetje
  • Laatst online: 16:57
Siemens heeft ook een DECT set met een USB dongle om daarmee een inbelverbinding tot stand te brengen. Ik weet dat het bestaat maar zou geen type nummer weten.

• Whoohoo
Dido schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:29:Uit nieuwsgierigheid: waarom geen budget ADSL-verbinding?
Omdat dat op het terrein waar ik op het moment verblijf niet mogelijk is :). Ik bedacht me net ook, er zijn ook netwerken die via het lichtnet werken? Is het niet mogelijk om het telefoon signaal via het lichtnet door te geven?

Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over die set jongentje.

Verwijderd

Dat is mogelijk, maar volgens mij kan alleen een andere computer wat jij wilt.

Scenario:
Jij opent Inet explorer, en op de andere pc wordt een verbinding voor je gemaakt(delay +/- 5 secs)
Dat kun je prima draadloos maken, al snap ik dat dit niet direct een goedkope oplossing is, tenzij je een oude(of antieke) pc overhebt.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55
Whoohoo schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:06:
[...]

Omdat dat op het terrein waar ik op het moment verblijf niet mogelijk is :). Ik bedacht me net ook, er zijn ook netwerken die via het lichtnet werken? Is het niet mogelijk om het telefoon signaal via het lichtnet door te geven?

Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden over die set jongentje.
Wellicht een beetje off-topic, maar is een *DSL verbinding ook niet mogelijk op basis van bit-stream verbindingen ?

• Whoohoo
nextware schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:43:
[...]

Wellicht een beetje off-topic, maar is een *DSL verbinding ook niet mogelijk op basis van bit-stream verbindingen ?
Dat zou ik niet weten, maar ondertussen is mijn oog al op een veel makkelijkere manier gevallen. Ik denk dat ik een PCI edge/umts kaartje ga kopen, een abo aflsuit bij een provider. Ik heb hiervoor vaak geinternet met de gprs verbinding van mijn mobiele telefoon, en hoewel dat niet al te snel was beviel het wel. Heeft iemand hier toevallig ook al ervaring met EDGE?

Edit:

Na wat research blijkt het toch niet zo'n verstandige keuze. Misschien eens kijken of er een hsdpa pci kaartje/modem te krijgen is.

Lekker prijzig :| http://www.expansys.nl/p.aspx?i=141528

[ Voor 14% gewijzigd door Whoohoo op 05-03-2007 14:42 ]

• Whoohoo
dubbele post

[ Voor 97% gewijzigd door Whoohoo op 05-03-2007 13:54 ]

Pagina: 1