idiotproof webwinkel gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 627 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
Een kennis van mij maakt haar eigen kleren, en wil daarin een webwinkel beginnen. Nu mag dit niet te ingewikkeld worden dus zoeken we een simpele webshop.

Je hebt natuurlijk mijnwinkel.nl waar je al snel een winkeltje inelkaar hebt gezet. Ik zoek echter een wat mooiere oplossing. Het mag best wat kosten, bijvoorbeeld 25 euro per maand zou geen probleem moeten zijn. Veel duurder mag het alleen niet worden.

wat zou de beste oplossing zijn voor zoiets?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Welke alternatieven had je zelf al gevonden en waarom voldeden ze niet ?

offtopic:
There's no such thing as idiotproof, because idiots are so ingenious

[ Voor 35% gewijzigd door TheRookie op 05-03-2007 10:43 . Reden: +quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Hoeveel kleren maakt ze dan? Als het niet te veel is zou ik me gewoon tot marktplaats en consorten wenden. 25 euro ben je namelijk al kwijt aan een betrouwbare webhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Heb je zelf wel wat uitgezocht, anders lijkt dit wel heel erg op een scriptrequest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. (Rich Cook)

Dit lijkt echter wel behoorlijk op een scriptrequest... ^^ Met hem ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 05-03-2007 10:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-08 13:51
mijnwinkel.nl , een net iets te simpel uiterlijk en duur als je meer wilt, 123webshop voor 15 euro per maand maar niet duidelijk hoe hun cms werkt.

ik kan al die webshops gaan proberen maar dacht eerst maar eens wat ervaringsdeskundigen te horen wat goed is..

ik gebruik zelf zencart maar dat is veel te ingewikkeld voor een vrouw van 60, ze photoshopped wel enzo maar daar houdt het wel op.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:24
kijk eens op shopify.com Het is echt makkelijk om op te zetten, maar als je wilt kun je het volledig naar je hand zetten. Nadeel is dat het hosted is en dat ze drie procent van ieder verkocht product vragen. Voordeel is wel dat als je niets verkoopt ook niets betaald.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

idiotproof?

niet zo heel lastig hoor :) eCommerce heeft een goede simpele website ;)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
KatirZan schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:56:
idiotproof?

niet zo heel lastig hoor :) eCommerce heeft een goede simpele website ;)
Neem dan op z'n minst de moeite om je post te onderbouwen; zomaar een naam roepen kan iedereen en dan wordt dit nogal gauw een opsomtopic hè? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 22:19

Kvn

Kijk eens naar bigcartel.com :)

Lees eens wat je bovenbuurman post ;)

[ Voor 44% gewijzigd door BtM909 op 05-03-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:12
Ik heb zelf behoorlijk veel ervaring met webshops. Heb zelf een heel pakket daarvoor al 2 jaar in ontwikkeling. Ik vraag me af of je wel aan zo'n avontuur moet beginnen als je echt een idiotproof iets nodig hebt. Je kunt het wel heel basic houden, maar de praktijk leert dat er dan toch situaties komen waarin je "minder basic" mogelijkheden nodig hebt. Zeker als alles door deze persoon zelf gaat worden bijgehouden, moet je misschien eens denken of het echt wel te doen is voor haar.

Het kan erg vervelend worden als ze door een paar "idiot" acties gegevens kwijt maakt en problemen met klanten gaat krijgen bijv.

Het werken met een webshop is volgens mij nooit echt idiotproof. Je zult toch echt goed moeten weten hoe alles in elkaar zit en wel met webbased omgevingen om moeten kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Kijk maar eens op www.oscommerce.nl
Erg goede webshop, gebruik hem zelf al jaren.

Oh ja, hier vind je de site, zoals je ziet niet echt standaard.

[ Voor 40% gewijzigd door Stalkert op 05-03-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 22:19

Kvn

Kvn schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:02:
Kijk eens naar bigcartel.com :)

[mbr]Lees eens wat je bovenbuurman post ;)[/mbr]
Kom op he, ik kan op m'n werk niet alles aandachtig lezen :)

Anyway

- Gebruiksvriendelijke interface met genoeg opties, die allemaal duidelijk beschreven zijn.
- Uiterlijk is vrij simpel aan te passen.
- Voorraadbeheer (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
idiotproof: niet mogelijk

een webwinkel is nu eenmaal niet iets wat je online plaatst en enkel de inhoud van update.

't goed in 't oog houden en snel reageren op incidenten is iets beter
(en 'niet mooi' dat is aanpasbaar met wrs aangepaste templates en css-code...)

//edit: mss wel basic idiot-proof, maar dan is het ev. alsnog wenselijk dat er een beheerder is die het beter in't oog kan houden zodat ook hacker/spambot/...-proof gehouden wordt ;)

mss ook een ideetje om met een ebay-web-shop te beginnen en afh. van de resultaten daarvan naar een eigen site te kijken ?

(en beste oplossing: afh. van alle wensen qua stijl, mogelijkheden, eenmalige startkost, .... en die kennen we niet)

[ Voor 44% gewijzigd door soulrider op 07-03-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stalkert schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:58:
Kijk maar eens op www.oscommerce.nl
Erg goede webshop, gebruik hem zelf al jaren.

Oh ja, hier vind je de site, zoals je ziet niet echt standaard.
Ik ben ook bezig met een webshop te maken in oscommerce en op zoek naar mooie voorbeelden en dit ziet er inderdaad niet bepaald standaard uit _/-\o_ .

Heb je toevallig wat tips voor me, hoe ik dit zelf ook voor elkaar krijg, ik ben namelijk net ermee begonnen en moet alles nog leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soap
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 22:43

soap

diskoers.

Voor die 25 euro per maand kun je ook http://shopify.com gebruiken.

Maar als je toch gratis wil;

osCommerce 2.x is een crime; echt niet simpele admin, outdated PHP en HTML etc.
osCommerce 3.0 ziet er veelbelovend uit maar mist nog features en stabiliteit.

Magento (http://magentocommerce.com) is misschien kut om op te zetten in het begin maar als het eenmaal draait is het een super systeem.

Er zijn ook simpele wordpress plugins zoals WP E-commerce (http://www.instinct.co.nz/e-commerce/)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals hierboven vermeld staat, is Magento erg goede webwinkelsoftware. Voor 20 dollar heb je een handleiding (in het engels) http://www.magentocommerc...t/magento-user-guide-book . Maar met wat uitleg geven kan de eigenaar van de winkel ook al veel: iedereen weet wat facturen zijn, klanten, etc.
Enige dat jij waarschijnlijk moet doen is de BTW tarieven instellen en je kan aan de slag.

Het nadeel is dat jij een vps/dedi/colo moet huren om gebruik te maken van http over ssl, maar volgens mij kan je dit ook op veel resellerpakketten doen (je hebt een eigen ip nodig). Https is niet een musthave, maar de privacy van je klanten komen zo wel ten goede.

Nog een tip: heb je al naar de boekhouding gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 14:41:
Heb je toevallig wat tips voor me, hoe ik dit zelf ook voor elkaar krijg, ik ben namelijk net ermee begonnen en moet alles nog leren.
Dat moet je toch echt zelf doen ;)

Als je concrete vragen hebt ben je van harte welkom, maar de "open vraag" die je nu stelt (tevens in een straatoud topic) is nou niet echt de bedoeling hier (zie onze Quickstart). Open dus gerust een topic; maar hou dan wel even die Quickstart in je achterhoofd ;)

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.