[VB.net Compact] XML

Pagina: 1
Acties:

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:22
Ik ben bezig met het maken voor een programmatje voor op een PDA. Het is bedoeld om even snel bij te houden we er gebeld heeft. Ik heb het nu voor elkaar dat de invoer naar een bestand geschreven wordt. Omdat ik het bestand wel leesbaar wil houden wil ik nu naar XML gaan schrijven, om later met XSL het een en ander mooi leesbaar te krijgen in een willekeurige browser.

Ik ben dus begonnen met de code

Visual Basic .NET:
1
2
3
Imports System
Imports System.IO
Imports System.Xml

Als ik vervolgens het programma uitvoer krijg ik de waarschuwing.
Namespace or type specified in the Imports 'System.Xml' doesn't contain any public member or cannot be found. Make sure the namespace or the type is defined and contains at least one public member. Make sure the imported element name doesn't use any aliases.
Nu wil ik dus weten of het überhaupt wel mogelijk is om naar XML te schrijven. Ik heb al gezocht op Google en in de MSDN Library, maar ik kom er niet echt uit. Ik hoef verder niet te weten hoe ik dan moet schrijven naar XML, maar alleen of het mogelijk is en zo ja hoe.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
volgens mij is het schrijven naar xml heel simpel.

je start met een mooie xml header, vervolgens tagsjes openen, data, en tagjes sluiten..
daar heb je volgens mij geen speciale namespace voor nodig hoor. Dit kan prima gewoon met het handje :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Ja idd, maar de foutmelding die de TS krijgt, duidt blijkbaar op het feit dat de System.Xml namespace niet gekend is.
Waarschijnlijk moet de Topicstarter dus nog een referentie naar de System.Xml assembly leggen in z'n project.

https://fgheysels.github.io/

• dev10
En hoe doe ik dat? Ik ben nog maar een gevorderde beginner met .NET. Als ik dit even weet, weet ik genoeg voorlopig.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Afhankelijk van de IDE die je gebruikt; ik veronderstel dat je VS.NET gebruikt.
In je Solution Explorer zie je welke assemblies je 'referenced'. (Je hebt daar ergens een tree-node 'References' in die TreeView). Kijk ff of System.Xml daar tussen staat.
Indien dit niet het geval is, voeg je die reference toe. (Rechtsklikken op 'References' , Add Reference kiezen; of, in het menu 'Project' , 'Add Reference' kiezen).

https://fgheysels.github.io/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
letinon schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:37:
En hoe doe ik dat? Ik ben nog maar een gevorderde beginner met .NET. Als ik dit even weet, weet ik genoeg voorlopig.
http://www.google.com/sea...d+reference+visual+studio

Moeilijk he? ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dev10
Oké, bedankt. Ik kan nu weer verder..
Pagina: 1