Acces point +printserver

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:41
(Ik weet niet of dit het juiste forum is ik gokte van wel maar twijffel omdat dit over netwerken gaat en over printers)

Ik ben opzoek naar een nieuwe Accespoint met ingebouwde Printserver.
Wat eisen die ik wel wil hebben:
- De printserver mag via USB of LPT zijn.
- Als het een router is moet het in een accespoint modes kunnen draaien (dus router uit).
- WPA 2 PSK beveiliging
- En ja 54Mbit is wle zo makkelijk...
- Goed bereik. Het is alleen voor beneden nodig. Accespoint komt waarschijnlijk op 1e verdieping. Is houten vloer en dunne muren. Hij hoeft maar 1 houten vloertje te zakken het singaal...

Zelf zag ik Belkin en Netgear producten.

Bij Belkin heb ik alleen positieve reacties bemerkt en de afstand is best goed te doen.

Bij Netgear heb ik veel positieve reacties van en ik ben er zelf een van. Bereik is ook hoog ongeveer zelfde als Belkin dus me gedachte.

Ervaringen met andere merken..

Robotics. Heb er een Wifi stick van en het verbaasde mij hoe goed die wel niet was verder ken ik het merk eigenlijk niet.

D-Link. Heb er 2x mee mogen werken was alleen 2x paar min dus veel ervaring heb ik niet met dit merk. Wat ik ervaren heb is dat het elk geval beter dan Sweex of Sitecom is. Dat was minindruk althans.

Wat ik persoonlijk "nare" merken vind om mee te werken als het om iets geavenceerdere apparatuur is dan 1 stekkertje dan is het Sitecom en Sweex. Het is goedkoop en naar mijn mening en ervaringen bij anderen vaak ook duurkoop.

Wat ik op het oog heb:

Ik heb een een Netgear op het oog die is €100 maar voldoet aan de specs verder. Hij kan in bridge modus en dat is goed. Het is de Netgear WGPS606 Linkje: http://www.netgear.com/Pr...PrintServers/WGPS606.aspx
Wat is jullie mening van Netgear?

Ik zag ook een D-Link. Type: D-Link AirPlus G DI-524UP Wireless Router with USB Print Server. Deze is goedkoper dan de Netgear (rond de €65 linkje van D-Link apparaat: http://www.acesdirect.nl/...LOi3OaS3YoCFSH1EAodLGk1vw).
Nu nog een vraag wat is jullie mening van D-Link?

Ik hoor veel over Linksys dat dit een goed merk is. Persoonlijk heb ik teveel negatieve reacties erover gehoord (onstabiele firmware en hangen bij redelijk wat data doorvoer). Toch heb ik gekeken naar routers/ accespoints met printservers van Linksys. Vinden deed ik ze niet.

SMC heeft wel of geen accespoint/ router met printserver. Dat punt snap ik dus niet.

Dus nu mijn vraag weten jullie goede wifi routers/ accespoints met print server? En dan is het handig om ook meteen een prijs te weten natuurlijk. Ik hoef niet het duurste van het duurste maar goedkoopste ook niet. Budget zelf is open maar schat dat ik voor 80 euro ver moet kunnen komen. Hierin is veel rek als er goede punten zijn.

Weet niet of het handig is maar beter te veel informatie dan te weinig. (zal wel nog te weinig zijn)

Mijn situatie is nu:

Experia Box -> Draytek 2900 (geen wifi wel printserver maar geen ruimte daar Experia heeft beide maar willen we niet omdat die nogsteeds niet lekker werkt zoals onze oude Siemens versie)

Achter de Draytek zitten de computers bekabeld verbonden. Een laptop wilt men draadloos verbinden vandaar dacht ik we pakken de printer ook mee omdat nu daar telkens een pc voor aangezet moet worden. Vandaar dat ik op een router/ accespoint kwam met print server.

[ Voor 0% gewijzigd door Cave_Boy op 05-03-2007 09:34 . Reden: typefoutje ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:16
Ik heb een Asus WL500Gp (p = premium ) perfect ding 2x USB, printer server, router, AP, in verschillende modus te gebruiken etc ik zou daar eens naar kijken ;)

Bereik: Hij staat beneden en ik heb op zolder nog 2Mbit van de 54Mbit bereik. Maar dan praat ik ook over een ruime woning met flink wat beton

[ Voor 31% gewijzigd door SmoothTweaker op 05-03-2007 13:19 ]

• Schildpad
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:07
Ik heb zelf een US Robotics 5461 draadloze router. Hij bevalt mij zeer goed, het bereik is uitstekend en de ingebouwde printserver werkt perfect. Of er ook een accespoint modus opzit weet ik zo niet, dit is vast wel ergens bij de fabrikant na te vragen.

Link naar US Robotics 5461

Ik heb de router ongeveer 5 maanden geleden gekocht bij de mediamarkt voor € 66,-

• Cave_Boy
Schildpad, bedankt voor je toevoeging. Ik heb gekeken via je link naar de online demo maar een accespoint optie zie ik niet. Nu is dit geen ramp want ik kan ook een een subnet kiezen dat ik overall bijkan alsnog. Dit moet lijkt mij werken.

voorbeeld: 192.168.1.1 en de ander: 192.168.2.1 waarbij bij alletwee het subnet: 255.255.0.0 is.

Ben zojuist ook langs Dynabyte gegaan in Purmerend aangezien ze aardig wat types Belkin hebben staan ik dacht misschien ook de versi emet printserver maar hellaas. Die man wilde me een Sitecom aanbieden maar die waren ten eerst op en ten tweede ik wil dat merk niet.

Is Sitecom nu wel of geen B merk? ik dacht altijd van wel ik heb er ook nooit hele goede ervaringen mee. Slechte ook eigenlijk niet maar het presteerde altijd wel wat minder. In de zin van slechter werken bij een accespoint dnek ik aan lagere data rate en uitvallen van het ding... Of is dat overdreven?

Bij een andere pc zaak waar ze D-Link promoten hadden ze ook niks. Sterker nog die melden mij dat het niet bestaat. Toen ik zei dat er op de inmiddels alom bekende Experia box wel degelijk een USB poort heeft bleven hn beweren dat die alleen voor massa opslag is (lees hier USB sticks of externe hardeschijf). Ze wildenniet geloven dat dit bij de ouwdere versie (Siemens versie) alleen was waar trouwens ook een print server mee gedraait kan worden. Maar met de nieuwe is alleen een printserver mogelijk. Maja was grappig.

De eerder gevonden Netgear laat ik afvallen dit omdat deze prijzig is vergeleken met de andere 2 die ik nu zie en de data rate zou wegvallen vaak met Netgear draadloze producten (mannentje van Dynabyte zei dat trouwens nog). Wel jammer heb hier nog een ADSL2+ modem router liggen zonder Wifi maar die deed het uitstekend altijd... maja nu over..

Heeft iemand nog een mooie inbreng?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Apple Airport Express/Extreme?

Sitecom is idd een B-merk trouwens. Erger nog dan Sweex. Ik kocht bijvoorbeeld een keer een sitecom netwerkkaartje (onder het motto 'goedkoop') en toen bleek dat ipv een standaard cheap-ass realtek chipset te gebruiken ze daar een of ander eigen brouwsel voor hadden, uiteraard zonder drivers voor het platform waar ik die kaart op nodig had. Daarna een Sweex gehaald voor dezelfde prijs (andere winkel) en die had tenminste gewoon een realtekje.

[ Voor 88% gewijzigd door CyBeR op 05-03-2007 15:53 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Cave_Boy
Als ik kijk naar de prijs van de Apple dan is deze al veel duurder dan zelfs de Netgear. Kwa model ziet hij er grappig uit maar ik hoef het apparaat nu niet de hele dag te zien ;) .

Voor deze functies vind ik deze dus wat aan de zwakke kant voor die prijs.. Maar denk als ik Apple fan was dan had ik deze misschien wel gekocht. Het model heeft wel wat. Lekker plat.
Vond trouwens ook nieuwsberichten dat deze router een DOS doorliet gaan als er een bepaalde UDP pakket op afgestuurd word...

Ah mooi dan zat ik goed met mijn gedachte van Sitecom... Dan blijf ik deze gedachte houden...

[ Voor 23% gewijzigd door Cave_Boy op 05-03-2007 16:02 . Reden: post boven me gaf extra info... ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is de extreme. De Express doet soortgelijke dingen maar is een stuk kleiner. Kun je ook aan je stereo hangen btw ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Sitecom geeft wel10 jaar garantie op de produkten, das best veel voor wat hier een een B merk genoemd word. Heb hier een oud type WL106 met printserver draaien en die doet al 6 jaar alles wat het moet doen, zelfs van 54 mbps naar 100 mbps middels firmware update en kan dus kan nog steeds goed mee.

• Cave_Boy
Ok ze maken (soms) goede producten. Ik zet hem erbij de specificaties voldoen aan mijn eizen alleen de prijs is wat hoog. En daardoor zou ik persoonlijk als Nederlander al sneller naar de D-Link, de Airport of de US Robotics gaan...

"zelfs van 54 mbps naar 100 mbps middels firmware update en kan dus kan nog steeds goed mee"
Dat stukje snap ik niet helemaal. Op de website staat dat dit al standaard is was dit vroeger 10Mb en 11MB wifi?

Maar er zijn ook een hoop Sitecom producten die niet echt helemaal lekker werken vaak volgens mij als ik soms klachten lees en hoor...

Iemand een idee waarom er zo'n groot prijsverschil hierin zit soms?

edit: Die Airport Express vind hem handig en klein. Model is fijn ik neem hem mee in mijn beslissingen hij is iets aan de hogere kant als ik bergelijk met de rest maar als ik later eigen huisje heb wil ik beslist een paar van deze. Leuke optie van die profielen :P.

Wat ik nu heb aan keuzes:
AirPort Express €99,00 (gratis verzending of Apple Store)
D-Link AirPlus G DI-524UP €65,00 in de winkel
US Robotics 5461 €66,00 ongeveer in de winkel
Sitecom WL 106 €155,00 ongeveer in de winkel

[ Voor 70% gewijzigd door Cave_Boy op 05-03-2007 17:17 . Reden: Effe rijtje gemaakt wat de keuze nu is ]

Pagina: 1