Toon posts:

OC koelers?

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum dus ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Peter kom ergens uit de buurt van Leiden en lees al vele jaren elke dag het nieuws hier op de site. Bovendien maak ik ook dankbaar gebruik van de productsurvey.

Maar daarvoor ben ik natuurlijk niet op dit subforum beland. Het overclocken is me in de bol geslagen en daar komen automatisch de nodige vragen bij naarboven. Ik probeer op het moment mijn CPU en grafische kaart over te klokken.

Mijn CPU (AMD 64 3700+ San Diego) draait momenteel ergens op 2,65GHz (2,2 = stock). Dit alles draait vlot op <45 Celsius stressed (is dit te hoog?).

Ben nog niet met het overklokken van mijn videokaart begonnen omdat de stock koeling ervan zo brak is. (Saphire Radeon 1950pro AGP 512MB ddr3).

Nu kom ik hier eigenlijk om te vragen welke koeling (lucht) ik het beste kan aanschaffen voor mijn CPU (draait ook nog met stock koeling) en GPU voor de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Ik zou ook blij zijn met eventuele tips die jullie nog hebben.

Alvast bedankt.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:36
http://tweakers.net/pricewatch

Ik merk nochtans niet veel van eigen research...

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je hoeft niet te groeten/ voor te stellen op got, sterker nog, liever niet...

Zelf heb ik met Zalman goede ervaringen. Zoals de CNPS9700 ofzo, zijn wel hudge dingen, maar wel effectief!

Nouja, ik zou zeggen. Spit de reviews eens door...

Hoi!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
urnie538 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 01:17:
Je hoeft niet te groeten/ voor te stellen op got, sterker nog, liever niet...

Zelf heb ik met Zalman goede ervaringen. Zoals de CNPS9700 ofzo, zijn wel hudge dingen, maar wel effectief!

Nouja, ik zou zeggen. Spit de reviews eens door...
Zalman is duur en levert slechte sprestaties voor dat geld. De gpu koelers maken teveel lawaai en en de processorkoelers zijn gewoon duur. Maargoed dit is mijn mening na mijn ervaring met Zalman. Zelf wou ik voor gpu koelers kaart nav AC Accelero X2, verder levert Scythe de beste cpu koelers en AC bied er ook 1 die goedkoop is maar uitstekende prestaties levert. Maar gezien je cpu nu maar 45 graden stressed word lijkt het me eerder een kwestie van geluid. En zal een AC Freezer 64 pro voor 18 euro voldoen.

Specs

Verwijderd

Tuniq Tower 120

Best presterende luchtkoeler :)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Euh, nee! :p de Scythe Infinity presteerd zeker veel beter

[ Voor 7% gewijzigd door Solid_Aapie op 07-03-2007 18:09 ]

Specs

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Dat veel beter zou ik maar achterwege laten, nou kunnen we hier een heel conflict houden welke de beste is :P, maar mag het duidelijk zijn dat het beide top-koelers zijn, alleen de Tuniq Tower maakt nogal veel lawaai op full-speed.

www.koopeendroom.nl

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

gooi er een grote Delta fan op dan ;)

Nee serieus, als je nog zo'n lage temp hebt op de CPU en je komt niet meer verder misschien eens de corespanning verhogen?

[ Voor 63% gewijzigd door McGryphon op 07-03-2007 18:43 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 64 Pro (Socket 754, 939, 940, AM2) = de beste koeler in de categorie 'prijs vs. prestatie.' Zelf heb ik de TTBT, iets beter, behoorlijk wat duurder. Die dingen van Scythe zijn ook super goed.

Verwijderd

Solid_Aapie schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 18:07:
[...]

Euh, nee! :p de Scythe Infinity presteerd zeker veel beter
Wat heb je dat vandaan? Lees de forums op xtremesystems maar een beetje. Ze voeren daar al meteen een mod op de koeler uit om meer druk op de cpu te krijgen. Dan met 2 fans erop en dan zijn ze vergelijkbaar qua prestaties. Kan kloppen dat ie dan minder lawaai maakt, maar als je wilt kun je met een paar tiewraps ook weer 3 fans op de tuniq tower zetten :P dan is die weer beter en waarschijnlijk ook nog stiller.

Maar laten we er idd maar over ophouden....

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:37

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:34:
Maar laten we er idd maar over ophouden....
Doe dat maar. Anders oppert de 1 of andere joker dadelijk dat waterkoeling nog beter is, en dan komen we uiteindelijk uit op multistage cascade oid.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Ik heb mijn 3700+ stabiel draaien op 2.8 GHz met een Arctic Alpine 64 van 12 euro erop. Temperaturen zijn nog behoorlijk koel ook (onder de 50 graden stressed).
Pagina: 1