S3 standy: PC in coma

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een AOpen EZ482 barebone met daarop Windows XP MCE. Ik heb in het BIOS ingesteld dat de S3 standy-mode gebruikt moet worden. De standby-mode an sich werkt prima. Het ding trekt dan nog 15W (ik vind het nog veel voor een apparaat dat bijna niks doet, maargoed). Echter als ik em uit standby wil halen door gewoon op de powerknop te rammen, raakt de PC in een coma. Oftewel hij wordt niet meer wakker.

Wat gebeurt er: de koelers gaan aan, de harddisk gaat aan, andere devices gaan aan. Beeld blijft uit, en de power-led blijft knipperen alsof ie nog in standby staat.

Ik heb in Windows al de (bekende?) USBBIOSx update uitgevoerd, en die hielp niet. Ik heb het nieuwste BIOS (R1.06) al dus daar valt ook niks meer aan te veranderen...

日本!🎌

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien dat de MCE standby tool jou kan helpen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-02 07:16
Draai je ATI Tray Tools?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Die tool ga ik es proberen, maar ik geef weinig kans. Zoals ik al zei komt de PC zelf niet uit de standby, de power-led blijft knipperen, wat aanduidt dat-ie nog in standby hangt...

En nee, geen ATI Tray, maar ik denk dus dat softwre niet zo heel relevant is. Maargoed, ik sta open voor mogelijkheden :)

日本!🎌