Toon posts:

[ASUS 7800GT] 2d/3d artifacts na een aantal minuten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem

Artifacts zoals strepen, trillend beeld en zo nu en dan spontane vastlopers. Tevens komen er zo nu en dan zeer vreemde vervormingen in beeld van scherpe objecten (denk aan scherpe voorwijpen bij een game) De vervorming is simpelweg een uitgerekte texture van een scherp ingame object (denk aan de loop van een steekwapen of vuurwapen) Deze problemen komen echter pas meestal na enkele minuten/tientallen seconden van activiteit. Dit gebeurd bij zowel 2d als 3d omgeving (par example: windows xp/vista en warcraft/battlefielfd/3DMark2k6) De kaart heeft altijd al op de standaard frequenties geronkt.

Wat is zelf al geprobeerd heb

* GPU core temperatuur gecontroleerd (50c idle, ~60 stressed)
* De stock cooler (die er nog nooit is afgeweest) even opnieuw bevestigd en een nieuw dun laagje artic erop
* DirectX opnieuw geinstalleerd
* Geswitched naar vista (moet toch een keer van windows OS veranderen i.v.m. compatibiliteit :+
* Kabels gecontroleerd van mijn dure Tagan voeding
* Kabels en aansluitingen vervangen tussen de monitor en de beeldplank

Ik kan eigenlijk alleen nog maar even underclocken om te kijken of de artifacts en vervormingen weggaan. Ook zal ik kijken of ik nog een mooie screen kan maken van de irritante vervormingen en artifacts. Ik heb even rondgezocht, maar ik kom er nog even niet uit. Heeft iemand nog enkele gouden tips voor dit probleem? Of kan ik het kaartje richting hardware cemetary sturen?

Dank voor de input :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zet hier eens een printscreen neer. Als er dan ook van die rare vervormingen enz. inzitten is het je GPU. Als dat niet zo is zou ik eens naar je scherm kijken. Even een oude CRT erop ofzo. Als dit allemaal niet het geval is zou ik voor RMA gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Het moet eigenlijk wel de GPU zijn aangezien de artifacts gewoon zichtbaar zijn op de screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/8372/naamlooskh0.th.jpg

Retourtje RMA dan maar }:O

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Ik had ook die strepen in windows, en dat kwam ook doordat mijn videokaart kapot was. Bij mij was het echter zo dat als ik scrollde in internet explorer oid, dan er dan een soort van puntje op het scherm hele lijnen trok (stuk of 10 lijnen had ik trouwens, allemaal vreemde kleuren ook nog). Heb je dit ook in je BIOS of in het scherm die je ziet bij het opstarten van de pc?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-07 14:47
i agree zekere voor het onzekeren en deze RMA sturen met de screenshot :P

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:56

Cheezus

Luiaard

Als je uitgerekte textures e.d. hebt ligt het sowieso niet aan je monitor, dus ja, je videokaart is stuk/gammel.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:51:
Ik had ook die strepen in windows, en dat kwam ook doordat mijn videokaart kapot was. Bij mij was het echter zo dat als ik scrollde in internet explorer oid, dan er dan een soort van puntje op het scherm hele lijnen trok (stuk of 10 lijnen had ik trouwens, allemaal vreemde kleuren ook nog). Heb je dit ook in je BIOS of in het scherm die je ziet bij het opstarten van de pc?
jazeker, exact dezelfde klachten.

firefox trilt ook als de ziekte

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:02:
[...]

jazeker, exact dezelfde klachten.

firefox trilt ook als de ziekte
100% zeker, het is je videokaart. Nu kun je net als mij gezellig 2 maanden wachten op RMA }:O

Verwijderd

Pff dat menen jullie niet, wat een toeval dat deze post er ineens is, ik ben al een maand aan het zoeken naar de oplossing ik heb een stukje erger dan wat hier wordt vermeld. Dit is dus echt een videokaart probleem heb een Asus 7900GT. Sinds een maand geleden potje CS:S liep me pc vast en heb voordat ik opstart vage smileys over een scherm heenspringen etc etc. ASCII tekens volgens me moeder.
Afbeeldingslocatie: http://www.freewebs.com/slowshadow/untitled.JPG

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 16:38 ]

• gimli_theone
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:29:
Pff dat menen jullie niet, wat een toeval dat deze post er ineens is, ik ben al een maand aan het zoeken naar de oplossing ik heb een stukje erger dan wat hier wordt vermeld. Dit is dus echt een videokaart probleem heb een Asus 7900GT. Sinds een maand geleden potje CS:S liep me pc vast en heb voordat ik opstart vage smileys over een scherm heenspringen etc etc. ASCII tekens volgens me moeder.
[afbeelding]
Ik heb gisteren precies hetzelfde gekregen, na een kwartiertje BF2 spelen, met een x1950 Pro Ultimate van Sapphire...
Een vader van een vriend van mij heeft mij verteld dat het ook nog wel eens een vervuild stroomnet kan zijn wat het stukgaan van een videokaart kan veroorzaken.
Laat het eens nameten, IEDEREEN die deze klacht heeft geef ik die tip. Ik ga het ook laten doen, en ik ga een powerconditioner kopen.

• gimli_theone
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
En btw, het lag niet aan de temperatuur. Gecontroleerd, kon gewoon de boel aanraken, was zelfs nog zeer koel... maargoed, dat komt ook omdat op de stockversie Zalman koeling standaard zit.

Ik hoop jullie een beetje geholpen te hebben. Tis een duur geintje om spanningsvervuiling te laten controleren, maar het is het waard. Ik laat het ZEKER doen. Ik heb inmiddels al 3 pc's gehad die op die manier naar de kloten zijn gegaan.

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Ik had hetzelfde probleem met mijn 7900gt. Heb hem met RMA opgestuurd naar de zaak waar ik hem gekocht heb, en binnen 4 dagen een nieuwe in huis.
Pagina: 1