Toon posts:

Files sharen werkt opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een vreemd probleem:

Sinds vanmiddag werken netwerkshares niet meer op mijn "XP-pc". Het probleem ligt echt op deze pc want andere pc's hebben er geen last van (ook allemaal XP Pro). Als ik op mijn XP-pc naar de werkgroep Mshome ga zie ik de andere pc's niet meer, maar ik kan ze wel pingen op hostname/IP adres. IP/Netmask/Gateway is goed, niks aan veranderd, komt via DHCP. Alle pc's zitten in zelfde IP-range en ook allemaal in Mshome. Alles werkte tot voorkort, niets gewijzigd aan Windows.
  • net use \\10.0.0.4\C$ geeft:
  • Systeemfout 1231.
  • Kan de netwerklocatie niet bereiken. Raadpleeg Windows Help voor informatie over het oplossen van netwerkproblemen.
  • Pingen naar 10.0.0.4 met 32 byte gegevens:
  • Antwoord van 10.0.0.4: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
  • Ping-statistieken voor 10.0.0.4:
  • Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
  • (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
  • Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
Kan het zo zijn dat er een bepaald onderdeel van Windows stuk is gegaan wat hersteld moet worden? Ik heb al de services.msc nagelopen, maar dit lijkt ook allemaal goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 00:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, in het event-log bleek error 4311 te staan.
http://www.eventid.net/di...=910&source=NetBT&phase=1

Opgelost door uitvoeren van:
  • netsh int ip reset [log_file_name], er stonden een aantal bad values in die hersteld zijn
  • herstart systeem

Verwijderd

Het verwijderen en toevoegen van de filesharing client wil ook nog wel eens helpen bij problemen in deze categorie.
Mooi dat het weer werkt!