Hallo,
ik zit met een vreemd probleem:
Sinds vanmiddag werken netwerkshares niet meer op mijn "XP-pc". Het probleem ligt echt op deze pc want andere pc's hebben er geen last van (ook allemaal XP Pro). Als ik op mijn XP-pc naar de werkgroep Mshome ga zie ik de andere pc's niet meer, maar ik kan ze wel pingen op hostname/IP adres. IP/Netmask/Gateway is goed, niks aan veranderd, komt via DHCP. Alle pc's zitten in zelfde IP-range en ook allemaal in Mshome. Alles werkte tot voorkort, niets gewijzigd aan Windows.
ik zit met een vreemd probleem:
Sinds vanmiddag werken netwerkshares niet meer op mijn "XP-pc". Het probleem ligt echt op deze pc want andere pc's hebben er geen last van (ook allemaal XP Pro). Als ik op mijn XP-pc naar de werkgroep Mshome ga zie ik de andere pc's niet meer, maar ik kan ze wel pingen op hostname/IP adres. IP/Netmask/Gateway is goed, niks aan veranderd, komt via DHCP. Alle pc's zitten in zelfde IP-range en ook allemaal in Mshome. Alles werkte tot voorkort, niets gewijzigd aan Windows.
- net use \\10.0.0.4\C$ geeft:
- Systeemfout 1231.
- Kan de netwerklocatie niet bereiken. Raadpleeg Windows Help voor informatie over het oplossen van netwerkproblemen.
- Pingen naar 10.0.0.4 met 32 byte gegevens:
- Antwoord van 10.0.0.4: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128
- Ping-statistieken voor 10.0.0.4:
- Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
- (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
- Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 00:29 ]