Ik wil graag meer USB poorten hebben dan de nu beschikbare 2 stuks aan de achterkant van m'n kast. Ik heb een Abit BP6. Kan ik daar extra USB poorten op zetten die dan aan de voorkant van m'n kast in een 5,25 inch uitsparing passen? Of moet ik zo'n PCI kaartje erbij kopen? Of is een USB hub beter???
Verwijderd
In een computerblad heb ik ooit wel eens een stuk hardware gezien dat een 4-tal USB aansluitingen in een 5,25 bay plaatste, dus het bestaat wel. Duidelijker kan ik het niet maken voor je.
Het nadeel van die oplossing is echter dat je de ruimte in die bay gaat beperken.
Volgens mij ben je beter af door een hub op één van de twee poorten aan te sluiten...
Hoeft je kast ook niet open en die hub kan je plaatsen waar je wilt, terwijl die 5,25 bay altijd in de voorkant van je pc zal zitten. Dit laatste hoeft natuurlijk gaan probleem te zijn.....
suc6
Het nadeel van die oplossing is echter dat je de ruimte in die bay gaat beperken.
Volgens mij ben je beter af door een hub op één van de twee poorten aan te sluiten...
Hoeft je kast ook niet open en die hub kan je plaatsen waar je wilt, terwijl die 5,25 bay altijd in de voorkant van je pc zal zitten. Dit laatste hoeft natuurlijk gaan probleem te zijn.....
suc6
ik heb gekozen voor een hub, omdat een andere uitbreiding gewoon een slot of bracket in beslag neemt voor eignelijk niets, en dat vind ik zonde,
ik heb een losse 5poorts hub gekocht en mijn keyboard is ook een 2poorts hub
5poorts is denk ik wel voldoende voor wat je wil, en anders kan je altijd meer hubs kopen, dus afhankelijk van wat je op USB wil hangen zou ik zeggen vertel eens wat meer over wat je er allemaal op wil hange, ik heb nu het volgende op USB hangen
- Keyboard zit in PC (is ook 2 poorts hub)
- muis zit in keyboard
- strategic commander zit in keyboard
- 5poortshub (zit in 2e pc poort)
- printer in hub
- zipdrive in hub
- scanner in hub
- gamepad in hub
dus das wel veel
de afweging is dus hoeveel ga je op usb zetten en wat kost dat per hub/extra pci poort
5poorts is denk ik wel voldoende voor wat je wil, en anders kan je altijd meer hubs kopen, dus afhankelijk van wat je op USB wil hangen zou ik zeggen vertel eens wat meer over wat je er allemaal op wil hange, ik heb nu het volgende op USB hangen
- muis zit in keyboard
- printer in hub
- zipdrive in hub
- scanner in hub
- gamepad in hub
dus das wel veel
de afweging is dus hoeveel ga je op usb zetten en wat kost dat per hub/extra pci poort
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Verwijderd
Hey,Op maandag 05 februari 2001 18:10 schreef -=BoKKiE=- het volgende:
ik heb gekozen voor een hub, omdat een andere uitbreiding gewoon een slot of bracket in beslag neemt voor eignelijk niets, en dat vind ik zonde,
- muis zit in keyboard
- printer in hub
- zipdrive in hub
- scanner in hub
- gamepad in hub
dus das wel veel
wat heeft dat hubje gekocht, welk ras? En waar heb je die vandaan getoverd?
Kwam vandaag ff in de Dynabyte in Groningen (tuurlijk ging ook het alarm weer af
) en daar hadden ze een sprekende hub
. De verkoper was helemaal enthousiast; als je het stekkertje erin steekt zegt (praat) ie dat ie aangesloten is
. Nouja, niet doen dus!
Verwijderd
Vandaag bij Vobis gezien; een 4-poorts USB hub die in een 3,5" bay past voor +/- 80,=
Is dat misschien een oplossing?
Is dat misschien een oplossing?
Das nog best wel duur, ik zelf heb ook een stuk of vijf USB apperaten, maar ik gebruik er twee vaak, de rest swap ik dan gewoon, das toch wel een van de voordelen van USB, naast dat het maar een IRQ in beslag neemt, dat hot-swapping.
What the heart requires may never be understood by the mind!
Verwijderd
bij USB was toch het mooie dat je het kon doorlussen? printer in pc, toetesnbord in printer, muis in toetsenbord, scanner in muis;)
Pagina: 1