Toon posts:

Geblokte schaduwen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
AMD 3700+ @ 2,2 GHz
2 Gb Corsair Value Select
x1950xt 256 Mb

[Battlefield 2] 2 vraagjes*

Ik had al eerder een topic gepost (bovenstaand) betreffende geblokte schaduwen in BF2, maar ik heb dit dus ook in andere (EA) games... ik heb de nieuwste vid-kaart drivers en directx etc maar hij blijft hetzelfde probleem geven... het probleem met de schaduwen is eigenlijk de reden dat ik van een x800gto2 naar een x1950xt ben overgestapt (tijdje geleden al), en om dan nu hetzelfde probleem daar ook tegen te komen wordt me eigenlijk een beetje te gek... C&C3 is de druppel geweest die de emmer heeft doen overlopen.
Alle spellen staan (probleemloos) op hoogste settings, dynamic shadows lager zetten helpt ook niet, het enige wat er beter uit ziet is ze uitzetten maar daarvoor heb k dat geld niet uitgegeven.
In bijv. CSS en Quake4 worden de schaduwen wel probleemloos weergegeven, ook statische dingen zoals bomen en gebouwtjes zijn in BF2 geen probleem.

[BF2142] slechte schaduw
In dit topic wordt gezegd dat het een game-specifiek probleem is... maar kvind het dan nog steeds vaag dat bij zo'n nieuw spel als c&c datzelfde probleem zich voordoet :o

Screens:

BFME2 1 - de mannetjes
BFME2 2 - het gebouwtje
BFME2 3 - mannetjes, bergen, hutjes

BF2 1 - de auto
BF2 2 - de gun

C&C3 1 - de boompjes
C&C3 2 - de kraan
C&C3 3 - de power plant

edit: kan ik de titel van dit topic niet editen? kzou er graag "[Diverse games] Geblokte schaduwen" van maken als dat helpt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 00:38 ]

Verwijderd

Ligt aan de game-engine, jij of je kaart kunnen er iig niets aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
is er een (betaalbare) kaart die deze problemen niet geeft? 7900gtx oid of evt 8800gts, volgens mij hebben nvidia-gebruikers er minder last van :o
en wat zou dan een redelijke prijs zijn voor mn x1950xt?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 09:02 ]

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Heb je al supersampling AA geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door aval0ne op 05-03-2007 09:21 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ziet er uit als een te lage resolutie van de shadowmaps....denk dat aanzetten van transparency AA wellicht helpt (zit bij Nvidia in elk geval in het controlpanel onder advanced 3d settings).

Verwijderd

Topicstarter
aval0ne schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:21:
Heb je al supersampling AA geprobeerd?
MissingDog schreef op maandag 05 maart 2007 @ 09:27:
ziet er uit als een te lage resolutie van de shadowmaps....denk dat aanzetten van transparency AA wellicht helpt (zit bij Nvidia in elk geval in het controlpanel onder advanced 3d settings).
heet bij ati-kaarten quality/performance (welke setting je kiest) adaptive AA, komt overeen met respectievelijk super-sampling/multi-sampling transparent AA... staat op quality = super-sampling

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 10:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 08:46:
is er een (betaalbare) kaart die deze problemen niet geeft? 7900gtx oid of evt 8800gts, volgens mij hebben nvidia-gebruikers er minder last van :o
Verschilt per game. In de ene engine heeft Ati net iets mooiere shadows (bijv. Farcry), in de ander Nvidia (bijv. NFSMW). Wat betreft BF2, ik kom van een X1900, en heb nu een 8800. Wat betreft shadows heb ik geen noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken.

En btw, als je van een X1900 over zou gaan op een 7900 ga je op andere punten in beeldkwaliteit inleveren (shimmering en geen HQAF). Alleen een 8800 zou voor jou een optie zijn.

Verwijderd

Mijn zijn de schaduwen in C&C demo ook opgevallen bij mijn zwager hij heeft een X800Pro(op een verouderde AMD machine), ik een 1950XTX(op een gloednieuwe Intel DualCore) ik heb de vreemde blokkerige schaduw niet.
We hebben niet verder uitgezocht hoe eea op te lossen, zie dit bericht maar als "ter info" ik heb geen oplossing voor je.

Verwijderd

Als je op het forum van EA kijkt, zul je ontdekken dat het een probleem is in de game C&C3, welke niets met jouw videokaart en/of instellingen te maken heeft.

Een korte quote van een message op het EA forum waarin een gebruiker een antwoord van EA heeft gepost betreffende dit probleem:

Discussion Thread
Response (EA Tech Marc C.) 04/03/2006 09:42 PM
Hello,

Thank you for contacting Electronic Arts. I’m sorry for the difficulty that you are having with the game.

The shadows appear to be pixelated and this is normal for the game. The shadows will appear this way in any settings whether it is changed within the game or within your video card drivers.

Should you require further assistance about this or any Electronic Arts games in the future please visit our website and review our extensive Self Help knowledgebase (http://support.ea.com)

Marc C.
Electronic Arts
Technical Support

Het lijkt er dus op dat het game related is voor C&C3 en niet verholpen wordt...Informatie omtrent hetzelfde probleem in andere games heb ik niet opgezocht.

[edit]
Deze post gaat wel over de demo versie van de game. Informatie over het verhelpen van dit probleem in de volledige versie heb ik niet kunnen vinden.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 13:30 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
kaduuken heeft gelijk..! ik heb het ook

nvidia 6800 gt

edit: het is ook een demo huh..

offtopic:
maar wel gááf

[ Voor 39% gewijzigd door sjongenelen op 05-03-2007 13:23 ]

you had me at EHLO

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Ik heb het inderdaad ook met m'n x1900xtx en C&C 3 demo. Er zijn wel een aantal games die het ook hebben waarvan ik niet zo 1-2-3 op de titels kan komen, maar het ligt gewoon aan de programmers die ervoor hebben gekozen het zo te doen..

57696520646974206c65657374206973206e657264

• prutser001
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

ik heb precies hetzelfde in al die games, en het maakt niet uit welke videokaart ik gebruik.
Als je het mij vraagt 'hoort' dat zo, als ze 'soft-shadows' zouden toepassen denk ik niet dat deze spellen nog vooruit te branden zijn.

Als ik b.v. in BF2/BF2142 kijk zit er wel een verschil in maar kan niet zeggen dat ik het hinderlijk vindt.

C&C3/BFME2 zijn identiek bij mij.

Getest met:
- X800XL (512mb)
- 7900GTX
- X1900XT
- 8800GTS (640mb)

En laatste drivers, heb wel gemerkt dat door de ATI-CCC settings flink te boosten je hier en daar een klein verschil ziet, C&C3 zag er na het enforcen van bepaalde settings in de drivers net iets gelikter uit.

Ik moet wel zeggen dat in Warfront Turning Point de schaduwen wat mooier zijn dan in C&C3, ook de bomen zijn meer gedetaileerd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
ballenzooi :( dan maar gewoon (dynamic) shadows uit... is mooier dan die *zelfcensuur :P * blokjes

gooi maar dicht... bedankt voor de snelle replies :)

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 15:32 ]

• sjongenelen
  • Laatst online: 20-07 20:20
voor topicchange - moet je ff modje waarschuwen.. (met het 'handje')al is het niet noodzakelijk natuurlijk :)

you had me at EHLO

Pagina: 1