Geforce 8800 GTX piept

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

• Djang
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-04 23:21
Ik heb een nieuw systeem gebouwd met onderanderen:

Voeding: Corsair HX520W
Mobo: P5N32-E SLI
Videokaart: Asus Geforce 8800 GTX
Proc: Intel Dual Core 6600

Nu draait alles heel lekker zonder problemen, echter er is iets wat mij verontrust.
Zodra ik AtiTool laat scannen op artifacts of een Game draai, bijvoorbeeld Oblivion.

Dan krijg ik een raar digitaal gepiep/gekraak te horen.
Zodra ik het spel sluit (ALT+TAB) op het scannen van AtiTool stop is het geluid weg.
Ik heb gechecked en het geluid komt volgens mij van de Videokaart af.

Ik heb ook eens geprobeerd de Geforce te draaien met 1 stroom kabeltje, Windows geeft dan aan dat de kaart lager geclocked wordt en dan is het piepen er ook niet.

Ik heb ook een Geforce 7800 GTX geprobeerd en die piepte ook niet.
Waar kan het aan liggen? kan iemand mij helpen met een oplossing?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
Misschien dat het komt omdat je fan dan harder moet draaien, en dat ie daarom gaat piepen (en dat is dan iets wat eigenlijk niet hoort te gebeuren)?

Verwijderd

kijk is hier

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 12:16
als je de stroom connector aansluit gaat hij ook piepen mischien is je voeding niet goed genoeg wat heb je voor voeding en heb je beide connectoren aangesloten (lijkt mij wel)?

• Djang
  • Laatst online: 06-04 23:21
Ik heb de Corsair HX520W
Bijde connectoren zijn aangesloten.
Het is trouwens alleen bij 3D apllicaties.
Het is zeker geen geluid van de fan. Het is een soort knerpend geluid dat verschilt in sterkte per rendering.

• TetsuoShima
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

Proberen in een andere computer en als ie het daar ook doet, dan RMA lijkt me.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Djang schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:19:

Zodra ik AtiTool laat scannen op artifacts of een Game draai, bijvoorbeeld Oblivion.

Dan krijg ik een raar digitaal gepiep/gekraak te horen.
Zodra ik het spel sluit (ALT+TAB) op het scannen van AtiTool stop is het geluid weg.
Ik heb gechecked en het geluid komt volgens mij van de Videokaart af.
Hm kan je niet vaststellen waar dat geluid precies vandaan komt? Komt het uit het speakertje van dekaart? Of uit je desktop speakers?

Want die 2 x 8800GTX van mij maken ook een raar piep geluid onder load, maar dat is normaal dat kan veroorzaakt worden door sommige spoeltjes op de kaart ofzoiets heb ik ergens ns gelezen hier in een topic weet ff niet meer waar.

grtz

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een condensatortje inderdaad... weinig aan te doen behalve RMA al betwijfel ik of ze dat aanvaarden, heb al genoeg andere gehoord (andere kaarten, dat wel) waarbij dit gwn niet onder RMA valt.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 07:00
Ik heb het ook, maar het is stukken minder sinds de eerste drivers, nu heb ik het enkel met v-sync off, atitool en 3dmark

http://specs.tweak.to/16567

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier is meer over geschreven in de GeForce 8xxx ervaringen topics en het nVidia nieuws topic.
Ik stel voor dat je hier en hier verder zoekt.
Mocht je niets hulpzaams in de geschiedenis van die topics kunnen vinden dan kun je het beste een vraag als deze daar achter laten, daar zijn de grotere ervaringen-draadjes voor.
Om die reden draai ik hier het slot om.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.